• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack så mycket. Längtar verkligen till värme under några dagar, det blir 19-20 grader på Mallorca på fre-lör. Ska verkligen ta det lugnt och det är inte omöjligt att jag sjukskriver mig i slutet av nästa vecka och i början av vecka efter det. Jobbet har verkligen tagit för mycket plats i mitt liv, men nu måste det bli förändring.

Inanna jag hoppas så in norden att det löser sig för det bästa för dig och din lilla, så orättvist annars, jag ska tänka och be för dig och hålla tummarna stenhård. 

Ha det gott tjejer. Önskar er en super trevlig helg!

• turlid70
    Skruttefia skrev 2010-10-27 09:16:56 följande:
    Själv fick jag mens i morse och har därmed börjat spraya idag (Suprecur den här gången eftersom Synarela varit slut). Det blir ett långt protokoll, men med spraystart dag 1 för att hinna med ÄP innan julstängning Har för mig att det var någon här i tråden som hade koll på denna variant som är helt ny för mig?

Letar febrilt efter vår lista, men den måste vara väääldigt långt bak i tråden
    Kul att det händer lite grejer, grattis till spraystarten. Har inte hört något om att spraystarta på dag 1, jag körde långt protokoll, men började spruta dag 21 i menscykeln, dem vet nog vad dem gör. Lycka till nu!
  • turlid70
    Skruttefia skrev 2010-10-27 14:31:31 följande:
    Förstår vad du menar  och hoppas samtidigt att du inte hade mens i 21 dagar
    Nej, det hade jag inte! man är lite vilse bland alla dessa begrepp, ganska nya för mig, men jag lär mig Drömmer
  • turlid70
    Eviglängtan skrev 2010-10-27 19:14:53 följande:
    Oj, den här tråden passar mig är 39 år och har precis fått tillbaka 2 stycken blastocyster. Fick även 5 stycken blastocyster till frysen. Rena himleriket, MEN vad jag vet av erfarenhet behöver det inte betyda något...., bara lite fler chanser och åter chanser. Vill så gärna precis som alla ni bli gravid, varför skall det vara så förbenat svårt. Blä.
    ((Lite kort om den senaste behandlingen (har gjort många tidigare):
    Korta metoden
    Puregon 200
    16 ägg
    14 befruktade dag 2
    10 av toppkvalite dag 2
    2 blastocyster dag 5, vilka jag nu stolt ruvar på. Piggelin och Spigget är namnet på mina småttningar.
    5 blastocyster till frysen dag 6.))

Är nu på ruvdadag 2, men om det skulle vara två dagars embryon vi fått tillbaka skullle det väl vara ruvdag 7. Så hur räknar man vid långtidsodling, någon som vet? 5dagars skall fästa inom 48 timmar och 2 dagar inom 5-6 dagar, skulle jag tro...., så vilken ruvdag är jag på?

Hoppas jag kan vara med i denna tråd!

Kram
    Kul att du hittade hit, välkommen! Vilken skörd! Är det ditt första IVF? Du är kanske på ruvardag 5 (7-2) Obestämd?

Hur som helst, jätte grattis till ruvningen!
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2010-10-27 21:14:35 följande:
    Det har gått bra! 5 befruktade (av 7), så alla tömda blåsor hade varsitt ägg. 2 klarade sig till insättning, de övriga 3 gick inte att frysa men nu har jag nå´t speciellt i magen. Funderar som "Eviglängtan" på att döpa dem ;o)

Låter underbart med er resa!
    (Undrar hur vi ska klara en hel vinter utan en resa till värmen att se fram emot...)

Ska vila mycket nu, vågar inte ens träna eller cykla till jobbet ;o)
    Vad roligt Falvik! Stort grattis! Vi hoppas att de är friska och livliga som trivs hos dig och inte lämnad dig på länge. Håller tummarna jätte hård för dina små pluttisar :0))
  • turlid70

Så skönt att vara ledig, har sovit till 7! Vaknade till endast 2 gånger under natten men lyckades somna om, som brukar vara helt omöjligt annars, kan det vara för att jag viste att jag inte skulle till jobbet tro?

Hade trevlig lunch igår med två säljare från ett konsultbolag, de försökte locka mig över till de. Vet inte om det är något för mig att jobba som konsult, men det kändes skönt att någon tycker jag är bra, har haft tufft på jobbet senaste året annars.

Snart ber det iväg för oss till Arlanda, ska bara packa lite och sen är det dags. Ha det gott!

• turlid70

Hej tjejer! Hoppas att ni har haft en bra helg. Vi är då tillbaka från Mallorca och vi har haft det helt fantastiskt. Det var mycket varm första dagen, upp till 25-26 grader. Nästa dag var sämre väder, men det gjorde inget vi satt på balkongen och tittade på vågorna, bubblade i jacuzzin som var installerad nästan i mitten av vardagsrummet, kollade ut över havet och drack bubbelvin. Till vår överaskning, ingick middag alla tre dagar så att vi betalade bara för dricka och tilltugg som vi köpte på stan.

Det som bekymrar mig just nu är att min ägglossning spökar. Började testa redan i lördags och fick inget utslag då, testade sen på söndag morgon, söndag kväll och imorse. Starkaste utslaget var det igår morse, men jag känner ingenting, ingen äl-värk och inga flyttningar, jag vet inte om jag har ÄL just nu eller inte. Enligt mina beräkningar skulle den komma på onsdag, men efter behandlingen är min cykel lite rubbad. Jag vet då inte vad jag ska göra. Vänta till nästa månad, det känns så olustigt att förlora en månad nu.

• turlid70

Hej, vet inte vad jag ska tro. Hade ÄL-värk i natt, både i magen och kände det i brösten. Men jag har inte fått något super tydlig utslag på äl-stickan. Var det pre-ÄL jag kände i natt eller efter-ÄL eller själva äl. Tydligaste utslaget fick jag som sagt i söndags morgon. Någon som varit med om det?

Ska jag vänta till nästa månad och hoppas att jag får tydligare utslag då för min ÄL, eller ska jag tro på vad kroppen ville förmedla inatt att det var ÄL jag kände? Behöver råd, måsta ta beslut snarast!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?