• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Härligt med sådana upplyftande samtal Fjällsippan! Det andra hör man till leda ändå {#emotions_dlg.djavulsk}

• Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-03-09 12:24:00 följande:
    Det här var itressant! Varför har offentligt finansierade kliniker i Sverige åldersgräns på 40 år då, så j-la orättvist Skrikandes. Andra länder i världen verkar fatta bättre.
    39........
  • Zinfandel
    Lumix skrev 2011-03-09 15:00:54 följande:
    Då kan ju jag krångla till det lite till och säga att jag tog 300 Gonal-f och 150 Menopur.......
    Våra kroppar är så olika, jag tror inte vi får glömma det. Vad som funkar för en person funkar inte alls för en annan....
  • Zinfandel

Snösport: men det var ju verkligen ett bra utlåtande & samtal - då producerar ni ju bra embryon!! Jag skulle egentligen också vilja hålla mig härifrån men kan inte eftersom jag dels vill veta hur det går för alla som man nu "lärt känna" och dels för att man vill ha all ny info som kommer... Så jag hänger kvar tills det är dags igen Flört Du kan väl skriva nåt ibland.. (särskilt när du varit hos Ludmila)? Skäms

• Zinfandel

Förresten Eviglängtan - dina kunskaper är otroligt välkomna så jag hoppas du tittar tillbaks fler gånger Hjärta

• Zinfandel

Välkommen Myrslok till ålderdomshemmet Skrattande Ja du, hade man mot förmodan några små hopp om att man kanske var lite ungdomlig tidigare så tas de fantasierna snabbt ifrån en i denna värld Glad. Men du, lyssna mer på din kropp än på läkarna, tro framförallt på dig själv! Man kan visa allt med statistik och vi är till för att ändra på den! Det finns massor med kvinnor världen över som föder barn runt 45 och det finns massor med 25-åringar som inte lyckas. Det är trist att våra läkare inte är mer uppmuntrande (utan att för den delen ge falska förhoppningar) men låt deras nedslående procentsatser passera snabbt och motbevisa dem istället Glad Nu j*ar ska det bli bebbar av det!!

• Zinfandel

Chichisita: tack för att du delade med dig, vilken intressant läsning!! Och hoppas det blir trillingar av dem  Glad Nädu, här heter det alltid "lev som vanligt" i den mest ovanliga situation som finns. Möjligtvis kan man ta det lite lugnt ÄP-dagen men sen är det bara att vara som vanligt... Men jag har förstått att de som säger så aldrig själva har gått igenom ett ET.
    Blodet är alldeles sannolikt precis som du säger lite blodrester från ÄP.
    Det verkar vara en riktigt bra behandling du får! Glad Lycka till och kramar

• Zinfandel
    Snösport: tack för tipsen!

Mamma Gås: Jag bad om mina provsvar från kliniken och det var ju totalt nedslående vilka fattiga provtagningar som görs, min allmänläkare tog fler när jag hade ont i magen i fjol och det visade sig vara sköldkörteln... Kliniken har tagit TSH (T3&T4), FSH och så nåt till som jag har dålig koll på men det är väl ungefär som att bara kolla luften i däcken om motorn skär. Så fler svar än så får du antagligen inte men be om alla och kom tillbaks med värdena här så ska vi nog hjälpas åt att tolka dem Flört 

Inanna: till dig från mig Hjärta 

Sunseed: simning..? Rekommenderar också Bikram Yoga, inte för muskelbyggandet utan för att "balansera nervsystemet" haha, det ordet hittade jag på nu Flört

Jaha, då får man ut & shoppa lila trorsor Skrattande
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?