• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fruttan2 skrev 2011-05-17 20:59:02 följande:
    Instämmer med dig Boe, här är som den bästa spännande romanen!

Stort grattis Turild! Så härligt, vilken lycka!

Inanna - Jag faller in i hejakören och tycker det låter som ett mycket lyckat VUL för dig! Jag fortsätter att hålla tummarna.

Fjällsippan - Stort lycka till i morgon!

Enya - Stort lycka till i morgon till dig också!

Tack för svar igår om att det inte alls behöver vara illa att få feber. Det konstiga är att allt var som bortblåst i morse... Ingen feber, inget ont i kroppen. Magen är fortfarande som den är, men det kan jag leva med. Jag har i alla fall bestämt att det är dags för tjuvtest i morgon bitti (RD7). 
    Tack Fruttan {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-17 21:38:50 följande:
    Fjällsippan & Enya - lycka till imorrn! 

Ja, för inte så länge sen var det inte särskilt mycket aktivitet här och nu är det som nån sa - värsta deckaren Skrattande Förvånad
    Tack Zin!
    Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70

Hej alla snälla som hållt tummarna för mig idag.
    Allting gick finfint.
    In och ut från kliniken på en timme blankt med plock på ca 15 min med lokalbedövning.

6 ägg blev resultatet och det är toppen bra för min del. Solig
    Tidigare äggantal (2,3, 3, 4, 3, 4, 5, 9)

Nu vill jag inte ha några hemska telefonsamtal om inga embryo för ET innan det är dags på fredag lunch!

Fjällis du då? Är du ruvare nu?

• Enya70
    Snösport skrev 2011-05-18 16:19:16 följande:
    Enya: Grattis och håller tummarna för att befruktning går kanon för allihopa!
    Tack kära snösport Hjärta!

I mitt fall brukar äggen bli fint befruktade (de som är mogna) men sisådär hälften brukar dela sig för långsamt eller inte alls. Vid två tillfällen tidigare (av 8) har det inte blivit ET. Det är så otroligt jobbigt när de ringer från labb om att det inte blev ngt. Så sådana samtal vill jag INTE ha denna gång.

Nu ska det bli finfina embryon som delar sig jättefint! Drömmer
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-05-18 17:28:52 följande:
    Grattis Enya till 6 ägg!!! Håller tummarna stenhårt för att det blir fin befruktning och celldelning!

Nu är jag ruvare . Kliniken hade delat upp kullen och gjorde ICSI på 4 ägg och vanlig IVF på 3 ägg. Det visade sig att 3 av 7 ägg var omogna, men att de 4 som blev befruktade (2 ICSI och 2 IVF) är av bästa kvalitet idag. De valde att återföra de 2 IVF'arna och de 2 ICSI'sarna hamnade i frysen.  Jag är mycket glad över resultatet, men nu börjar, som sagt, det stora dilemmat för mig...att få de små att boa in sig! 
    Men så fantastiskt bra Fjällis! Jag är så glad för din skull.
    Nu hoppas vi att de små kniper sig fast som bara den.

En bra dag för både dig och mig idag, tjohooo Solig
  • Enya70
    Boe skrev 2011-05-18 19:54:17 följande:
    Enya,
    Grattis, vad skönt med så bra resultat!

Fjällis,
    Till & med frysisarGlad Grattis!

Ringde till CvL idag & på fredag får jag börja spruta. Hurra! Blev genast på bättre humör, då kanske helgen kan bli riktigt trevlig!!! Tycker dock att det är konstigt att de inte tar blodprover för att kolla nedregleringen vilket de gjorde på SH???

Nizze,
    Fy tusan för att må sådär! Hoppas att det går över snart!!!

Chichisita,
    Hur går det??????
    Tack Boe Hjärta!
    Läget själv?
    Kram
  • Enya70
    Fruttan2 skrev 2011-05-18 20:38:20 följande:
    Och grattis Enya, jag håller tummarna för att de blir fint befruktade!

Sorry att jag höll er på sträckbänken hela dagen idag Jag åker till jobbet så tidigt på morgonen och sen har jag aldrig möjlighet att gå in här från jobbet. Jag tjuvtestade i morse. Hur mycket jag än stirrade, vände och vred gick det inte att inbilla sig att det skulle vara något plus där... Jag ska väl inte kasta in handduken helt ännu, det finns ju de som plussar senare... men man kan väl säga att den är halvsläppt... typ. Kände mig förstås besviken direkt efter testet. Detta är fjärde återföringen av toppenfina embryon, 2 ET och 2 FET (blastisar). Jag skulle så gärna vilja veta var det går fel, är det embryona, är det något jag gör, är det något i min kropp eller vad? Men jag vet ju att såna svar inte går att få. Fast jag tar det hela ändå med visst lugn och känner mig inte ledsen direkt. Vi har ju redan vunnit högsta vinsten en gång och hon fyller 3 år i morgon Jag känner att jag orkar fortsätta försöka ett tag till.

kram på er!
    Tack Fruttan!

Jag hoppas ändå att det ska lyckas för dig Drömmer. Och om idet inte gör det denna gången så blir det säkert nästa gång. Kramar till dig och ge inte upp riktigt än...
  • Enya70
    kattenizze skrev 2011-05-18 20:40:27 följande:

Enya: Grattis till dig med.

Nu ruvas det det här i den åldersstigna hönsgården, nu hoppas vi plussen bara trillar in!!!

Tack Kattenizze {#emotions_dlg.flower}.

Ja nu vill vi att det bara rasslar till av alla plus som är på G Drömmer
  • Enya70
    turlid70 skrev 2011-05-18 21:43:21 följande:
    Fantastiskt Enya! Super glad för din skull. Du ska se att det går bra Med ET på fredag!
    Tack Turlid, jag hoppas oxå på ET. Jag kommer hoppa högt om min telefon ringer imorgon och på fredag fm...usch. Vill bara att det ska bli fredag lunch och vi är på plats på kliniken så man vet att det blir ngt.

Hönan - jag är ju tyvärr en som vet precis hur det känns det du nu går igenom. Jag skriver jättegärna om det till dig men kan vi vänta till på fredag? Jag har ju de där hemska två dagarna nu och det känns jobbigt att skriva om det man INTE vill ska hända precis nu. Hoppas du förstår. Jag lovar att återkomma till ämnet ifall du vill

Kram till dig Hjärta
  • Enya70
    underverket 06 skrev 2011-05-18 22:20:41 följande:
    Måste erkänna att jag är lite avundsjuk på alla ni som är igång med behandling o ruvar o tom blivit gravida några av er. Har inte ringt min samarbetsdoktor för att diskutera hur vi går vidare. Nästa IVF blir troligvis inte förrän til hösten för oss, iallafall inte förrän efter sommaren. Ev kommer jag o sambon gifta oss i sep. Inte spikat än, men troligen. Vi har pratat om det länge o han har friat för flera år sedan. Känns extra viktigt ur en juridiskt synvinkel i o med att vi  har ett barn tillsammans. Nu har jag bokat kyrkan till den 24/9, men sambon vet inget än. Tänkte berätta imorgon o hoppas att han tycker datumet är ok. Vill inte vänta till nästa sommar o skulle var kul att ha något annat att fokusera på än IVF.
    Hoppas sommaren blir Försök njuta av att fixa o greja med det stundande bröllopet Kyss. Så härligt med bröllop, grattis till det. Kram Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?