• mamman0301

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

En liten fråga bara, jag har ju häst och rider ganske ofta, när kan man rida efter äggplock? Och kan man rida när man ruvar. En del som man läser om här på nätet slutar och träna medan dom ruvar. Vad tror ni?

• mamman0301

Alltså om det är ok, och att det inte förstör chansen för ägget o fästa.

• mamman0301

Ok, tack för svar. Ja det är ju en kort tid som man får låta bli.

• mamman0301
    Fjällsippan skrev 2012-03-22 13:55:41 följande:
    mamman: jag har mött tjejer här på FL som har fått ridförbud under ruvningen från läkare. Så om jag vore du skulle jag försöka ta det lugnt, om det är möjligt.
    Ja det är kanske lika bra att hoppa över ridningen. Tänkte jag skulle fråga på Cura imorgon o höra vad dom säger.
  • mamman0301
    Fjällsippan skrev 2012-03-22 14:26:59 följande:
    De flesta kliniker brukar svara "lev som vanligt" på den frågan. Men jag tycker ändå att det finns anledning att ta det lugnt under ruvningen, och undvika onödigt skumpande. Intressant att höra vad din klinik säger.

Stort lycka till på ÄP imorgon{#emotions_dlg.flower}!
    Tack{#emotions_dlg.flower}
  • mamman0301
    Zinfandel skrev 2012-03-26 21:10:38 följande:
    Grattis mamman! Å jag som lääängtar till ruvningen, jag tycker det är så mysigt!! Kyss
    Skrattande snart är du där, så kul att du är på gång!!
  • mamman0301
    Victoria71 skrev 2012-03-27 09:30:32 följande:
    Grattis till ruvningen Mamman! Jag trodde ju att vi skulle följas åt, men icke ... jag går och väntar fortfarande. Hejjar på dig så länge! 

Lillstoran, jag vet att de som går i Köpenhamn oftast har samarbetsläkare på sin hemort som gör tester, ultraljud och ev. annat som behövs. Man åker till Köpenhamn för ev. första besök & planering (eller så tar man det på telefon/mail), ÄP och ET. Ja, det verkar ju inte helt okomplicerat om man inte har turen att bo i södra Sverige. Angående språket så är nog nyckeln att se till att fråga tills man förstår, om något är oklart.   
    Åh vad segt för dig, jag håller tummarna att du snart är igång. Kram
  • mamman0301

Hmm, jag tänkte på en sak, dom två första IVF en jag gjorde, så hade jag grymt ont i tuttarna och o svullen i magen efter ovitrelle och lutinus. Men denna gången känner jag ingenting, undrar om det är bra?

Åhh märker att jag redan kollar symtom på ruvardag 1, hur ska jag orka med mig själv.Skäms

• mamman0301

Jag undrade ju över det här med ridning efter äggplock o under ruvning. Enligt min klinik är det helt ok att rida. Efter äggplock ska man bara inte rida om man har ont. Men under ruvning är det helt ok.

• mamman0301
    Fjällsippan skrev 2012-03-27 13:31:42 följande:
    Det var just det svaret som jag misstänkte att din klinik skulle ge dig . Jag har, som sagt, andra FL-väninnor som har blivit avrådda att rida under ruvningen. Men jag vet inte vad som är rätt och vad som är fel.
    Nä man blir ju helt virrig när det är olika direktiv hela tiden. Jag tänker inte rida denna vecka i alla fall utan jobba honom från marken. Sen blir det bara lugna skritturer.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?