• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi 4 skrev 2011-12-30 20:12:50 följande:
    Inanna, det låter verkligen bra! Förök hålla fast vid det när du tvivlar. För mig är det just de "svagare" symptomen som oroar mig mest, mår inte alls så illa som jag minns att jag gjorde de andra graviditeterna. Puh, bara att försöka hålla ut,
    Det är bara att fortsätta hoppas för oss båda! Symptom kan komma och gå! Kram Solig
  • Inanna Li
    MissBoring skrev 2011-12-30 22:31:32 följande:

Inanna Det ska gå fint, håller fortfarande tummarna!!

Tack Solig! Tycker absolut att ni ska göra en MF-utredning! Hoppas det blir nytt försök nästa år! Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Inanna Li

Söte - Grattis till lyckat ultraljud och fina bilder! Hoppas du slutar blöda snart! Kram och gott nytt år Skål

• Inanna Li
    Skruttefia06 skrev 2011-12-31 17:32:41 följande:
    Ok,,jag  bor oxå på Hisingen,,vi kanske setts utan att veta..
    Nu vet vi ju att vi kan själva,,ingen mer ivf för oss heller,,,det sägs att det är lättare att bli gravid om man nyligen varit det så..än finns chansen
    Åh, det kanske vi har! Vilket roligt sammanträffande! Och tidigare patienter på samma klinik också! Vi har en liten chans naturligt så vi kommer förstås alltid försöka så länge jag producerar ägg! Och vi har 2 embryon kvar i frysen som potentiella syskon!
  • Inanna Li
    Victoria71 skrev 2012-01-02 11:12:17 följande:
    Hej Alla! Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag er! 
    Inanna, roligt att se dig här och läsa att allt går bra, jag håller tummarna jättemycket! Inte hunnit läsa igenom så många sidor, så förlåt alla andra att jag inte kommenterar.

Jag är klar med min hysteroskopi, en liten polyp togs bort och i övrigt ser allt bra ut. Så när nästa mens kommer börjar jag spruta menopur - ingen nässpray den här gången! Borde börja nästa vecka någon gång. Puh, here we go.  
    Tack Glad! Skönt att du är klar med hysteroskopin! Bra att du får göra korta metoden snart!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2012-01-02 11:50:44 följande:
    Hej och gott nytt år på er alla!

Varit på VUL idag som INTE gick bra. Embryot var för litet (enbart 5 mm men med tickande hjärta) och det blir förmodligen ett MA. Börjar bli lite less på detta. Får vänta ett par veckor och se att aktiviteten avstannar och sedan invänta missfall. Vill helst slippa skrapning och förra gången kom det ut någon gång i vecka 11 spontant. Har lite graviditetssymtpom då och då men kände på mig att det skulle bli ett dåligt besked idag.

kram till er alla!
    Nej, vad hemskt! Fruktansvärt tråkigt! Speciellt när hjärtat fortfarande slår och det ändå inte finns någon chans! Massor av kramar till dig Hjärta
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2012-01-02 14:41:08 följande:
    Ja, det känns inget vidare idag. Jag var nog ändå rätt förberedd på det. Tycker mina generellt diskreta symptom försvann för en knapp vecka sedan. Typiskt nog har jag sedan igår kväll rätt mycket symptom så jag fick lite hopp idag ändå men det hjälpte ju föga... Det finns väl fortfarande en mikroskopisk chans eftersom hjärtat pickar men den är nog väldigt väldigt liten...
    Får samla ihop mig och ta mig igenom missfallet och sedan se vidare mot nya försök men det känns lite hopplöst just nu...
    Det känns som om det borde finnas en chans när hjärtat fortfarande slår! Hoppas att det sker ett mirakel {#emotions_dlg.flower}! Men du har fortfarande embryon kvar i frysen som det finns hopp om! Kram Hjärta

Mitt embryo var ju minst 2-5 mm för litet så jag är rädd för att det inte ska ha växt mer när jag ska på VUL om en vecka. Jag försöker trösta mig lite med att det kanske beror på att det är en tvilling och därför ev. är mindre än vanligt.

Mina symptom har kommit och gått. De senaste dagarna har jag varit fruktansvärt yr och illamående, kan knappt äta något då jag har avsmak för det mesta men stora cravings efter vissa saker. Och fast jag mår ganska dåligt är jag på samma gång hungrig mest hela tiden! Det känns oerhört märkligt! Jag har inte så mycket molvärk längre (bara ibland) och oroar mig för att embryot inte växer om jag inte känner nåt!
  • Inanna Li
    Thuleslapper skrev 2012-01-02 22:40:31 följande:

Inanna, jag ser fram emot första UL-kortet

Tack snälla du Solig! Jag har bilder redan men embryot är så litet att det är svårt att se! Vore fantastiskt om det hunnit växa till sig tills på måndag!

Lycka till med IVF-försök i år!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?