• dallas

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2010-10-10 12:14:43 följande:
    Vi har inte heller sex under ruvningarna. Varken jag eller sambon tycks ha någon direkt lust då. När det gäller sex under graviditet hade vi ingen sex när jag väntade sonen, det var en riskgraviditet och jag var stilla/vilande från v 24. 
    samma här, kändes inte ok, sen fick vi till det 1 gång under graviditeten och då började jag blöda, mest gammalt brunt blod men även lite färskt-nu var det inte därför jag började blöda men det var ändå olustigt för jag hade redan en blödning i livmodern-kanske var det rester av ev tvilling, men eftersom jag redan hade haft ma/mf när jag var gravid första gången så tappade vi verkligen lusten helt när blödningen startade. Det kändes som repris för det var nämligen så första graviditeten, när vi vågade "mysa" igen (v.13) så fick jag mf ett dygn senare(fast fostren hade dött i v.9-10 enligt vad de mätte)

Hade nog blödningen 8-10 veckor och mådde skitdåligt psykiskt, var på vul/ul var och varannan vecka.

Dessutom åkte jag in 7 dar innan BF pga färsk blödning blev ju helrädd då man läst om vad som kan orsaka färska blödningar; varför jag blödde visste dom inte men där blev jag kvar tills förlossningen startade ifall dom hade behövt göra ett akut kejsarsnitt.
  • dallas
    Inanna Li skrev 2010-10-17 09:38:32 följande:
    Jag testade igår kväll. En "mardrömsupplevelse" då det tog världens längsta två minuter att få resultatet! Jag är GRAVID! Det känns alldeles galet underbart och fantastiskt! 
    GRATTIS!!!! HÄRLIGT!!!
  • dallas
    Inanna Li skrev 2010-10-18 12:40:24 följande:
    Tack för ditt peppande Glad!

Jag har också fått höra av min läkare att jag hela tiden ska ha åldern i bakhuvudet då den kan påverka äggkvalitén men det har ju gått jättebra för mig åldern till trots. Ja tror inte att man automatiskt får sämre äggkvalité den dag man passerar 40. Alla måste ju få bedömas individuellt. Man vill ju gärna ha hopp även om det kan vara negativt att hoppas på för mycket också.

Du har ju haft bra resultat (kommer ihåg det från tråden om sambandet mellan kvinnans ålder och antal ägg som du startade)! Självklart ska du gå vidare och försöka en omgång till.

Jag känner mig lite orolig för molandet och stickningarna i magen som jag känner till och från. Hoppas att det är växtvärk och helt normalt att känna så här i början av graviditeten.
    Det är "växtvärk" och HELT normalt att känna mol och stickningar! så du skall inte oroa dig.
    KRAMKRAM
  • dallas
    Inanna Li skrev 2010-10-19 12:13:25 följande:
    Hoppas du har rätt Glad!
    Klart jag har! så hade jag ju det när jag + det var precis så och, kissenödig blev man som bara den! Det trodde jag faktiskt inte man blev så tidigt men det blev jag iaf sen lugnade det sig ett tag och i slutet var man k-nödig hela tiden typ...
  • dallas

Zinfandel; självklart!! välkommen hit! (jag läser mest här eftersom det inte händer så mycket för min del ännu..)

Hur kopierar man med tangenterna? D funkar inte att markera allt och kopiera, el det går inte att "klistra in" sedan s a s

Tänkte uppdatera mig lite iaf eftersom vi snart skall på "nybesök"....

• dallas

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar MA och nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***ÄP***
    pp08, IVF4 (syskon IVF1), ÄP 8/11

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
    Eviglängtan IVF, ET 25/10, TD 10/11, 39 år, bor i Skåne
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, Testdag 15/11, bor i Göteborg
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    Zinfandel, 39 år, FET1, TD 5/12, bor i Skåne

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet

• dallas

Äntligen är det dax för vårt nybesök på CA på fredag! sen hoppas jag det går snabbt t nästa år så man kan börja köra på för syskonförsöket!

Hoppas på många plus här nu!!! =))

• dallas

Jag har endometrios och tror att den långa metoden ger bättre förutsättning för min kropp-trycka ned endon, men jag vet inte,  på SU körde dom med den långa metoden. på fredag vet jag närmare om hur det blir på CA.

• dallas

Sadar ja, i fredags var vi pa CA pa nybesoket infor syskonforsok Jag skall tydligen kora "korta metoden" undrar om det funkar nar man har endometrios, nan med erfarenhet? Det verkar som sambon inte ar hemma nar det blir dax for aggplock sa da far vi frysa sperman och gora icsi, det kan ju bli intressant.

Nu ar jag och dottern med i Polen och har "julledigt" bor pa hotell och har det gott, skont att slippa julstoket....Sambon jobbar dock hela dagarna sa det ar lite trist.Laser fortfarande mest, men snart sa ar man igang och skriver nog lite mer da.
    GOD JUL pa er allihopa!!!!! Hoppas pa manga plus har nu i jul!!!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?