• Skruttefia06

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Turlid70 Och Inanna68...tackar för orden..Håller tummarna på måndag..

Ja-det är hemmaverkstad,,,ja,det är helt otroligt,,vågar inte tänka så mycket än,,försöker komma ihåg vad man får o inte får äta,,
    Är det i v.10 som man gör VUL? Minns inte riktigt..ivf-kliniken sa att jag var välkommen att gå där sen om man blivit gravid,,,undrar om man får göra undersökningar lite oftare med tanke på tidigare missfall,,?..
    Ja,,jag ska njuta av detta,,tror oxå att om man är lycklig så går det bättre kanske..än om man är orolig,kanske påverkar barnet,,,

• Skruttefia06

Tack Suss74, ChippiChoppi,Sushikatten..{#emotions_dlg.flower}

Ja,jag förstod det som att man kan gå där på mödravård,,vore skönt att få göra VUL i v.7...
    Trombyl har jag kvar sen ivf:erna så det tar jag...

Man läser o hör bara om de som blir gravida på egen hand mellan ivf:erna,,tror aldrig att det ska hända en själv..men det KAN hända..tjohoo...
    *smittar er nu oxå*..

• Skruttefia06

Ja, jag struntade i äl-testerna. Men då jag var o pratade med min läkare o jag kände av äl,,så kollade hon m VUL o kunde se att det fanns ett ägg på g...Då visste jag ju åtminstone att det var riktig äl på gång,,så struntade i o kolla,,
    Vi har ju oxå känt länge att sex har varit ett tvång...blir inget förutom då kring äl...
    Vips-det lyckades...

• Skruttefia06
    Fahlvik skrev 2010-10-24 15:55:06 följande:
    Gratulerar! Extra roligt att ni lyckades på egen hand ;o)
    Tackar,,Hoppas att det går bra imorgon!
    Kram
  • Skruttefia06
    Inanna Li skrev 2010-10-25 15:08:23 följande:
    Tyvärr såg det inte bra ut på min VUL idag.  Vecka 6+3 är lite tidigt men embryot såg för litet ut och inga hjärtslag kunde ses. Jag har fått en ny tid på onsdag i nästa vecka men jag får nog vara beredd på missfall och skrapning. Det känns fruktansvärt när jag äntligen lyckats bli gravid men det finns ju inget jag kan göra.  Så nu har jag en hel vecka i limbo framför mig.
    Neej,,,vad jobbigt...vilken hemsk väntan...Men vi håller tummarna att det växt till sig o att hjärtat slår...fasen vad svårt det ska vara,,,,Kram
  • Skruttefia06

Inanna68,,vi hoppas att den var felvänd,,förstår att man vill vara beredd på det värsta,,är nog bra.
    Men hoppas innerligt att det är så..

Tyvärr kunde man inte gå på MV på kliniken,så nu vet jag inte vart jag ska vända mig,,vill ha lite extra "care" då man har haft missfall och är nojjig...MammaMia kanske?

• Skruttefia06
    pp08 skrev 2010-10-26 15:13:46 följande:
    Någon som vet vad som anses vara normalt eller lågt AMH värde vid 40 års ålder?

Var på planeringssamtal idag och hade lågt AMH värde men sedan visade VUL att jag hade fina och många äggblåsor, tom läkaren var förvånat.

Nu väntar jag på mensen och ska då börja med sprutdag på CD3, då blir det ÄP redan v.45 ! (kör korta metoden).
    IVF nr.4 (syskonförsök)
    Lågt värde är ca 1 och då görs sällan ivf..jag hade bra för min ålder 10..är ju fyllda 41..Frågade och en ung kvinna har  ca 15...
    Hoppas du får mens snart då...Hoppas det går bra...
  • Skruttefia06

Hej! Vet inte om ni kommer ihåg mig..var på denna tråden strax efter sommaren.
    Vår 3e o sista ivf misslyckades...
    Men jag är gravid på egen hand{#emotions_dlg.flower},,,är i v.8 nu...

Grattis Fahlvik,,,

• Skruttefia06
    Inanna Li skrev 2010-11-16 15:34:18 följande:
    Grattis igen Skruttefia! Vad bra att du fortfrande är gravid! Ska du på VUL snart?
    Jag var på det i fredags,,där fanns en lite böna med ett hjärta som pickade,,,så skönt...skulle helst vilja gå varje vecka,,,Flört
  • Skruttefia06
    Inanna Li skrev 2010-11-16 16:36:06 följande:
    Skönt att ha den biten avklarad Solig !. När man sett hjärtat slå kan man ju ta det något lugnare även om det skulle kännas tryggt att gå på koll varje vecka!
    Hur går det för dig?
  • Skruttefia06

Inanna68- råkade se att du är gravid. (Jag var m i tråden för längesen.)
    Grattis! Hoppas att allt visar sig vara bra. Har läst lite i tråden ibland när den dykt upp på förstasidan i forumet...

• Skruttefia06
    Inanna Li skrev 2011-12-30 15:53:26 följande:
    Tack Solig! Jag kommer ihåg dig mycket väl! Du lyckades bli gravid naturligt efter ett antal misslyckade försök! Hur har det gått för dig? Hur gammalt är ditt barn nu? Jag har lyckats på ET efter ICSI 4, totalt försök 7! Känns fantastiskt men jag oroar mig för om det ska gå hela vägen! Känns lite jobbigt att vara 43 just nu! Hoppas du får en fin nyårsafton och ett bra 2012! Kram!
    Ja, jag blev gravid när vi gav upp. I juni föddes hon,,en liten Tyra. Alltså 6 mån nu. Tiden går så fort.
    Jo,man oroar sig hela tiden. Jag  var inte hyfsat lugn förrän i v 20. Fick nån blödning v 10,,men ingen fara. Gjorde KUB o RUL.
    Bodde inte di oxå i GBG?
    Jag vågar väl knappt nämna att jag är sugen på en tillSkäms

Jag önskar dig all lycka för 2012, hoppas det blir ditt år. Kram
  • Skruttefia06
    Inanna Li skrev 2011-12-31 17:04:14 följande:
    Grattis till lilla Tyra Solig! Jättefint namn! Jag bor på Hisingen i Göteborg. Jag förstår mycket väl om du vill ha en till! Och det är absolut inte för sent! För oss räcker det med ett barn om det blir något av det vi väntar. Vi har inte råd med fler IVF-försök och vi kan knappt försöka på egen hand pga min sambos dåliga spermier. Så jag hoppas allt jag kan på detta mirakel! Tror att jag är den enda i tråden som varit gravid vid fyllda 43 och det känns oerhört nervöst då åldern i sig innebär en stor risk!

Tack för att du hoppas för mig! Önskar dig och din familj allt gott nästa år {#emotions_dlg.flower}!
    Ok,,jag  bor oxå på Hisingen,,vi kanske setts utan att veta..
    Nu vet vi ju att vi kan själva,,ingen mer ivf för oss heller,,,det sägs att det är lättare att bli gravid om man nyligen varit det så..än finns chansen
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?