• Eviglängtan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej alla, har precis tagit mig upp ur gropen, föll ner i ett svart hål efter vårt misslyckade IVF, blä. Är nu åter på banan och ruvar sedan i fredags på 5 resp 6 dagars embryon (FET). Har dock börjat att blöda eller hur jag nu skall beskriva det, spotting, lite choklad brunt plus lite lite färsktblod. Mycket märkligt. Mensen kommer ju först när man slutat med Östrogentabaletterna...., undra varför jag små blöder redan? Någon som vet?

Beklagar allra djupast till alla er som testat minus, det är så fruktansvärt jobbigt att ord inte finns, vet så väl hur det känns.

Kan Östrogentabletter ge blödningar?

Grattis till alla som testat positivt och till alla er ruvare!

• Eviglängtan

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v47-48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    Zinfandel, 39 år, FET1, TD 5/12, bor i Skåne
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran,  ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)
    Eviglängtan, 39 år, syskonförsök, FET (26/11), testdag 14/12, Skåne.

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, BF?, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet

• Eviglängtan

Grattis Fahlvik, gråtter av gläjde, kommer ihåg hur överlyckliga vi blev när vi såg pyret, helt fantastikst. Lycka till.

Blöder själv lite lite. varför?

• Eviglängtan

Inanna68, nej det tror jag inte. Det hela började med chokladbrunt redan dag 2, sedan lite färskblod och i dag med färskblod och lite klumpar. Inte så att det rinner hela tiden utan när jag trokar mig, då kommer en hel del färskt blod. Jag tycker det är helt skumt, man brukar inte få mens när man tar Progynon tillsammans med Progesteron. Fick dock samma sak vid förra FET..., skumt, varför? Hinner bara ruva i två dagar, sedan är det kört. Trist som f-n.

Vill jag, kan jag ta ett blodprov nästa vecka, faktiskt redan på måndag, och då får jag veta till 100%. Lika bra att veta än att vänta till testdagen, varför hålla på att käka medicin i onödan, alla borde bli erbjudna blodprov. Nåväl, skall göra ett nytt färskförsök i början av jan - jag menar det lutar ju starkt åt att det så blir med tanke på blödningen.

Vill bara säga att desperat som jag är testade jag med en sticka idag och det blev negativit..., inget annat att vänta - vet att det är tidigt, men man kan testa så tidigt med stickorna.

Har letat på nätet, frågat kliniken ingen vet varför jag blöder. Det enda kliniken sa, var att man kunde reta slidan när man för upp Progesteronet och att det var därför som jag blödde, MEN jag tar det andra hållet - hinner inte ligga en hel halvtimme och vänta, finns ingen tid för det. Så det är alltså uteslutet. Har letat och letat på nätet men ingen tycks ha råkat ut för samma sak som jag (dessutom två gånger) - att blöda efter 2 dagar och att man dessutom tar Progynon.

Ursäkta ego mejlet, men där frök ytterligae 11 000 kr....

Kram alla

• Eviglängtan

turlid70: jag tar inte Pregnyl längre. Det brukar man inte gör i samband med FET. Men vd ET är det en del som tar. Detta för att hjälpa äggstockarna att producera gulkroppshorm. Denna gång tar jag det inte. Jag tar "endast" Progesteron, Progenyn, Folsyra samt Trombyl (dock endast fram till testdagen).

Inanna68: jag nu är det baske mig (oss) vår tur!!! Jag hoppas så på er andra, håller tummar och tår, kom igen.

Zinfandel: Åh, tusen tack, vilken goa tjej, blir faktist rörd om att det finns någon som verkligen hjälper en när man som mest behöver det. Då kanske det förklarar varför jag blöder. Just nu kommer det knappt något. Men i morgon eller senare igen, kanske det kommer igen. Vet inte. Tack igen, och lycka till själv.

• Eviglängtan

turlid70: jag har gjort FET i sk stimmulerad cykel, men man kan göra det i ostimmulerad cykel.
    När man gör det i ostimmulerad cykel, kör man med ägglossningsstickor, när man får en gladgubbe, kontaktar man kliniken och får någon dag senare tillbaka äggen.
    Jag gör i en stimmulerad cykel, då behövs inga ägglossningsstickor. Jag tar Progynon för att hindra ägglossning. Dessa tar man på mensen första dag och framåt. Ung 11 dagar senare kontrolleras slemhinnan (så att den är tjock och 3skiktad) och att inga äggblåsor har utvecklats. Jag valde denna variant för att slippa ägglossningsstickor, är så förbaskat trött på dessa. Innan vi började med IVF, körde vi med ägglossningsstickor sex osv......

Blödningen har inte helt upphört men är mkt mkt sprasam. Skönt. Det stämmer nog som Zinfandel har hittat, att blödning och spotting kan förekomma.

Hade dock önskat lite lite symtom, men icke, inte ett enda tecken. Är nu inne på dag 11 (ruvdag+5 dagars embryon). Blä, mins är vad det kommer att bli.

• Eviglängtan

Rita, lycka till, håller tummarna och att du får ett stort härligt pluss, kanske på nyårsafton, vem vet-:)

• Eviglängtan

dodotta: man får inte göra PGD i Sverige, har frågat min IVF klinik. Jo, man får göra det om det handlar om gentiskt svåra sjukdomar.... Min klinik sa att PGD, inte har gett bättre resultat, stämmer det? Skulle själv vilja göra PGD. Kram och lycka till. Gör man det i Danmark, borde man kanske göra IVF där?

• Eviglängtan

Zinfandel: Men vad är det jag läser, det kan väl ändå inte vara möjligt, skall ingen lyckas här inne, känns som om det har gott troll. Kram i massor, känner med er. För mig eller oss, går det så där. Blöder inte längre, känner mig inte alls gravid, inga symtom överhuvudtaget, vilket känns väldigt negativit för min del. Har testdag den 12. Tänkte först åka till kliniken för blodprov, då jag blödde en del, men har nu ångrat mig. Jag väntar och kör stickor den 12. Men jag är så säker på att även vi måste ställa in oss på nytt försök i jan. Då kan vi ju föjas åt. Vi har dock inte bestämt oss om vill skall göra FET (4 blastisar i frysen) eller om vi kör ett färskförsk...., tiden går. Kram igen och lycka till.

• Eviglängtan

Turlid 70, vilket skit rent utsagt. Jag tycker det är bättre att köra stimmulerad, för att just slippa detta tråka med ägglossningsstickor. Hur som helst, billga och bra finns att köpa på nätet, Testlagret. Lika bra som de man köper på apoteket. Lycka till, vet inte vad jag skall säga....

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?