• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport skrev 2011-02-09 18:27:27 följande:
    Nu har jag tagit Fostimon och Orgalutran(eller vad den heter) för klockan 20.00 blir det äggmognads sprutan så jag ska på ÄP på fredag....får man allt nu för de vill inte jobba för mycket på lördag? Bara mina blåsor blir lite större på ena sidan så är allt lugnt. 

Vandrarhemmet jag brukar bo på är fullbelagt så det blir boende hos vänner på annan ort sedan hotell i Falun under lördag söndag. Om allt går bra blir det ET på måndag och jag gör det själv så killen som inte har någon semester kvar får hem å jobba söndags em....jag har ju en vecka extra så jag ska ta några dgr efter också fast jag kanske mår mycket bättre denna gången men det känns bra att ta det lugnt och inte jobbstressa.  
    Vi kanske möts i dörren. Jag har ET fredag eller måndag. Skrattande
  • Sunseed

Nu ligger jag i soffan och hoppar och väntar på att dom ska ringa imorgon så att jag får veta om det blivit några befruktade ägg och när jag ska in på ET.... Igår satt jag och hade ångest för äggplock, idag är det nästan glömt (förutom min molande mage) och jag sitter och är på hysteriskt bra humör..  Det går upp och ner må jag säga. 

• Sunseed

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, sprutstart 28/1 kontroll 2/2
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , Korta metoden.

***ET***
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL
    Sunseed, 39 år, Dalarna, IVF Falun korta metoden, ET mån 14/2 (långtidsodling)

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, ET 29/1, TD 14/2, ruvar på 2, CvL
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Inanna, 42 år Göteborg, ICSI 1 - FET 2 5/2, ruvar på blastis, TD 22/2
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, FET 9/2, ruvar på blastis, TD 23/2

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver

• Sunseed

Grattis Mary 73!

Själv är jag lite uppe i varv. Av 9 ägg blev 6 st befruktade så nu ska de långtidsodlas. På alla hjärtans dag är det dags att sätta in guldägget.. Det är galet spännande... 

• Sunseed
    pp08 skrev 2011-02-10 14:27:21 följande:
    Lycka till Sunseed. Alla hjärtans dag är en bra dag. Det är min officiella TD då jag hoppas på starkt streck!

Gjorde om testet nu på e.m. med annan test och annan urin. Även nu väldigt svagt streck, trodde först det inte blev något  Då kan det inte vara spökstreck om det visas på två olika (märken) test.
    Än så länge tidigt RD12.

Imorgon testar jag med digital test.
    14 februari ska bli en jättebra dag i år har jag bestämt...
  • Sunseed

sushikatten: Tack... Om det inte går vägen kommer vi att prova själva hemma ett tag framöver, för att sedan se över om vi ska köpa försök.. 

Jag fortsätter hålla tummarna för er alla. {#emotions_dlg.flower} 

• Sunseed
    oceanney skrev 2011-02-10 22:31:51 följande:
    Så spännande!! Viskar ett försiktigt grattis! Alla hjärtans dag är en mycket bra dag för TD.

14 februari är också mitt BF-datum. Skrattande
    14 februari känns som en speciell dag på många sätt nu när jag läser... 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?