IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Tog test 2 imorse och det var - idag med så nu var det definitivt iallafall. Men tar nya tag till hösten då vi gör ett nytt försök med IVF. I sommar blir det bara att vila och ta det lugnt
Tog test 2 imorse och det var - idag med så nu var det definitivt iallafall. Men tar nya tag till hösten då vi gör ett nytt försök med IVF. I sommar blir det bara att vila och ta det lugnt
Hej all igen
Har läst ifatt lite då jag varit borta.... Hur går det för alla? Vi ska till hemortsläkare i slutet av aug för att förhoppningsvis dra igång IVF nr2 i september. Hoppas på att det denna gång kommer att lyckas trots åldern.
Filip 2 år: det var ingen rolig läsning att så hög % av äggen har kromosonfel. Trodde faktiskt att det var lite lägre % än så
Önskar alla lycka till under hösten, med att vi alla plussar!!!
Blaise: underbart att höra att det gått så bra för er!!! Det ger oss alla hopp om att det ska lyckas även för oss lite äldre på denna tråd.
Hej
Har varit på träff med läkare inför ev IVF 2. Har tagit AMH prov (inte fått svar än). Hur ska FSH ligga? Vet ni?
Hur var det med dessa värden... vad är bra och vad är mindre bra?
Vilka kliniker kan ev säga nej pga lågt AMH? Vi ska välja mellan Carlanderska och Carl von Linné. Kanske blir det ingen pga min vikt (högt BMI) och min ålder.
Vad säger ni där ute? Vet ni något om detta?
Tack alla för bra svar!!!
Kramar
Vad roligt att det gått så bra på era ÄP!!! Grattis.
Vi fick det tråkiga beskedet att Carl von Linné kliniken inte tar emot oss. F.n!
Nu hoppas vi på att några andra ska säga ja, men har inga svar ännu. Känns lite tungt då jag verkligen trodde att CvL tog emot "alla". Nu känns det som om vi är dömda att misslyckas med syskonförsök
Det var tydligen en kombination av ålder, vikt och högt FSH (12) som gjorde att CvL sa nej. Fick även reda på idag att Falun sagt nej. Att de inte ens kunde vänta och se vad svaret på AMH säger tycker jag var synd.
Synd även att de inte kan se mer till helheten.... väger samma idag som när jag blev naturligt gravid med dottern. Det var en smärtfri graviditet och en snabb förlossning (6 timmar).
Hade verkligen hoppats på att Falun skulle säga ja. Nu är allt hopp om syskonförsök borta. Det blir till att försöka på egen hand bara. Allt känns såååå trist nu.
Ska kanske ringa runt till alla kliniker i Sverige och se vad de säger.
Vet någon någon klinik i Sverige eller utomlands som tar emot oss "hopplösa" fall