• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tuvalina skrev 2012-01-05 18:56:41 följande:
    Tack för att du svarar Bengalen!! Jag ska ta ett prov den 16 januari för att se om jag är nedreglerad sen ska jag väl börja den 18 jan med sprutorna.
    Okej, då behöver du absolut inte känna dig orolig. Glad
    Kram på dig!
  • Bengalen

Usch, fy vilken pärs det måste ha varit Söte innan du fick veta att allt fortfarande såg bra ut men vad jobbigt att du aldrig slutar blöda.

Zin: Jag hoppas att det löser sig med sköterskehjälp. Vet hur svårt det är att få tid och framför allt känns det som alla ska motarbeta en och ifrågasätta allt hela tiden.

• Bengalen
    *VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er. 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10 
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro väntar på ICSI2  Centro Promea Turin, Italien
    Sunseed. 40 år, IVF 1(misslyckades), FET 1, testdag 21/12 minus. Väntar på FET 2.
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel! 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET*** 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50
    Oceanney, 42 år,Frankrike, syskonförsök, stimulerad FET2 20/12

***SPRAYAR*** 
    Anne f 41, Trönö, första spraydag 23 decIVF försök nr 1. 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt

***SPRUTAR*** 
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, sprutstart 11/1

***JAPANSKA METODEN***

***ÄP/ET*** 
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1, sprutstart 26/10 (långa metiden), ÄP 10/11.

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11.
    Mia, 42 år, Göteborg, (2 IVF, FET x 2) nu FET 3, TD 14/12 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET 5/12 TD 23/12
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ),  FET 8/12, TD 24/12
    Oceanney, 42 år, Frankrike, syskonförsök, stimulerad ICSI/FET 20/12, TD 2/1

***GRAVIDA*** 
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, Plus 27/11 TD 6/12
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
    Vi 4, 40 år, Carlanderska Gbg, IVF nr 1 (syskonförsök), ET 10/12, TD 24/12. BF 28/8 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 

• Bengalen

Zin: Vad tråkigt att dina planer blev uppskjutna. Ännu mer jobbigt när man har ställt in sig på att sätta igång men precis som du skriver så leder det med all sannolikhet till något bättre i slutändan. Glad

Funderar på det du skriver om infekterade äggledare och högt TNF-alfa. Läste på nätet att man brukar ha låga FSH och TSH-värden när man har högt TNF-alfa men vet du vad som mer är utmärkande för högt TNF-alfa?
    Jag har på gränsen för högt TSH, 1,9 och på tok för högt FSH, 21,3 så jag borde väl inte vara i farozonen för att även ha problem med TNF-alfa kan man tycka?

• Bengalen

Här är en som inte hinner hänga på FL på arbetstid tyvärr. Rynkar på näsan

Dagens besök hos gyn gav ingen större framgång. Hon kunde inte ta AMH för det provet hade de inte licens för att ta där. Hon till och med gick och frågade verksamhetschefen.

Jag frågade även om hon kunde hjälpa till med att skriva om danska recept till svenska men det kunde hon bara göra när det handlade om billiga läkemedel som Progyonon men definitivt inte när det gällde stimuleringen med sprutor inför IVF. Det var nya regler där hon nuförtiden blev granskad vad hon skrev ut och varför. Det kostar tydligen landstingen för mycket har de kommit på så allt efterkontrollerades numera i detalj enligt henne.

Så nu måste jag bara fråga hur gör alla ni som går på CFC eller andra utländska kliniker med medicinerna? För inte kan man väl få ut danska recept på högkostnadskortet?  

• Bengalen
    Fjällsippan skrev 2012-01-15 19:46:44 följande:
    Förresten en fråga till er CFC:are; hur har ni gjort när ni har skickat dit journaler. Papper eller mejl? Mina journaler är nog sammanlagt 150 sidor; och vet inte hur jag ska lägga upp det. Har ni gjort en egen sammanställning av er (in)fertilitetshistoria?
    Det undrar jag också.
    Sen är jag fortfarande nyfiken på hur ni får fatt i medicinerna som behövs? Skrivs era danska recept om i Sverige?

Stort grattis MissBoring till plusset!  
  • Bengalen
    Enya70 skrev 2012-01-15 21:29:18 följande:
    Jag mailade vår (inskannade) journal till CFC. 
    Den svenska samarbetsläkaren skriver ut alla mediciner som CFC bestämmer så du får helt enkelt inte några danska recept om du inte väljer att göra hela behandlingen där inklusive VUL och allt. '"Normalt" går du till en av CFCs svenska samarbetsläkare för VUL kontroll både innan och under stimulering och den läkaren skriver ut alla mediciner åt dig. 
    Jaha, så de har läkare som de samarbetar med. De rekommenderar alltså vem man ska vända sig till här i Sverige? Det låter ju nästan för bra för att vara sant! Glad
  • Bengalen

Vi 4: Beklagar även här! Rynkar på näsan
    Funderar på det här med att du bara fick ett 2-celligt. Jag kan aldrig tro att missfallet kan ha berott på det. Embryot har ju hur som helst fortsatt att dela sig och blivit en blastocyst eftersom det fäste och ledde till graviditet. Att det sen var lite långsamt i starten kan ju inte ha någon inverkan på att graviditeten sen avstannade.

Myran: AMH kan man ta vilken dag som helst i cykeln. Det kan man visserligen med FSH också bara det att då är referensvärdena annorlunda. Dag 2-4 men helst dag 2-3 är det jag har hört om FSH.

Tjorven: Jag har tidigare läst om andra här på FL i någon av äggdonationstrådarna som också blev rekommenderad livmodermassage. Tror dock aldrig att det var någon som nappade. Det låter ju helt klart lite suspekt.

• Bengalen
    Victoria71 skrev 2012-01-19 21:18:57 följande:
    Men, alltså, visst samband måste det väl finnas mellan antal ägg och chansen till graviditet - eller?
    De vill ju hellre att man får ett lagom antal ägg, varken för många eller för få. Får man ut massor brukar dessvärre kvalitén vara något sämre och många trillar bort.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?