IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Tyckomig, Vad roligt! Grattis!
Tyckomig, Vad roligt! Grattis!
Slemhinna på 15mm! Jag trodde att min på 11 mm vid ET var bra. Men inom vilka värden är bra eller okey? Vet ni?
Snart dags för resa till Köpenhamn och jag undrar om ni har tips på hur fördriva tiden där? Jag skulle helst föredra något att göra på förmiddagen och som är lugnt. Känner till t ex bibliotek så jag kan sitta och läsa? Eller andra stillsamma tips tas tacksamt emot. Tycker det är trist att bara sitta på cafeer för att få timmar att gå.
Vad gör ni när ni är där?
Har bråkat med personalen på apoteket idag. Var inne i tisdags och beställde Ovitrelle, pennan, för att jag ska ta 1 klick/dag nu efter ET.
Kom dit idag för att hämta den och vad ger hon mig, jo, sprutan. Blev ilsken och ifrågasatte deras kompetens om läkemedel och förklarade igen att jag specifikt bett dem beställa pennan, då den andra inte funkar. Om de inte kan leverera ett läkemedel ska de inte heller lova det. Fick till svar att pennan inte tillverkas längre. Härjade lite mer om att de då fick kontakta sjukhusets fertilitetsklinik och lösa vad de lovat. Hm, vänta lite säger hon då..... kanske att jag har något annat. Hon går iväg och kommer ut med...... Ovitrellepennan!!! Höll på att strypa henne då. Men där har ni den ju sa jag. Varför står du och säger att ni inte har den och att den inte tillverkas? Ja, jo, det kommer så mycket medicin så vi har inte alltid koll fick jag som svar. Detta på ett stort apotek på ett universitetsjukhus!!!!!! De om någon måste vara noga med sina läkemedel och att man som kund förväntar sig att de kan ta hem det man behöver.
Fick, som plåster på såren, en massa produkter, tvål, lotion, balsam och schampoo. Fast det räddar inte dem från att jag talar illa om dem!
Akupunktörer säger att stress inte är bra! Tyvärr tror jag dem. Att det föds barn i krig av stressade mammor är väl samma sak som alla dör inrte av cancer alla klarar inte cancer.
Tuvalina. Verkligen tråkigt.
Mitt ändå råd utan att veta var orsaken är, är akupunktur. Fast du kanske redan provat?
Har du vart till CFC förut? Jag valde ju Trianglen i stället. Efter vad jag läst här på FL så tror jag mer på dem.
Lycka till
Tuvalina jag valde Trianglen för att jag inte läst något negativt om dem. Jag har inboxat dig.
Tycker också det känns lite vanskligt med vilka dagar de gör vissa saker. Skönt att nya kliniken har öppet 7 dagar i veckan . Undrar om det är någon skillnad i lyckandegrad mellan Sverige och Danmark. Någon som vet?
Undrar lite kring celldelningen. Efter äggplock eller upptining så har jag fått veta att t ex det har delat sig till 3 celler. Sedan vid återförning så kan de säga att ägget/embryot tappade en cell (dvs 2 celligt) för att sedan ha delat sig till 4 celler.
Min fråga är: Är det inte risk att något går fel när det tappar en cell? Även om det fortsätter att växa? Tänker att det redan visar att något är fel och om man då får tillbaks det så är chansen mycket mindre att det fortsätter att växa dvs stor risk för MF. eller icke friskt barn.
Någon som vet vad celldelning betyder i början?
Jättehärligt att höra alla positiva inlägg om graviditeter och hur ni gjorde. Jättegrattis till er. Tror det är bra pepp att få positiva besked här i tråden att det går!
Det är väl sånt vi också måste höra?
Hej
Ni som använt Menopur, vad har ni fått för storlek på nålarna/sprutorna. Kan det bli fel storlek?
Och har ni vart under läkartillsyn första gången ni tog/fick medicinen?
Tacksam för snabbt svar
Zinfandel och Susmar 72 tack för svaren.
Undrar också lite över det här om man är sjuk eller varit sjuk med framför allt feber. Fast jag tänker mer på riskerna om det skulle påverkat barnet så barnet inte är friskt.
Klart att jag också jättejättejättegärna vill bli gravid och kämpar som tusan men läser aldrig här om riskerna att inte få ett friskt barn. Känner att när man är 40+ så är ändå riskerna så mycket högre.
Är jag ensam om att tänka så eller är ämnet tabubelagt här? I så fall ber jag om ursäkt.
Åh återigen är ni så gulliga och lugnande. Känns så skönt att läsa era tankar om icke friskt barn.
Ni är toppen. Lycka till
Från min klinik har jag fått höra att 50% klarar sig.
Det var det de sa på informationen. Sedan har jag fått höra att det varierar från kvinna till kvinna (äggkvalitén?). Men att vissa kvinnors ägg inte alls klarar upptining. Vore inte det bättre att säga att för vissa är det närmare 100% andra 0%?. Visst kan man räkna ut det själv, men om man kommer till en klinik för information, så ska man väl få information inte tänka själv? Likaväl som inget sas om att alla folliklar innehåller ägg... Har ni fått denna info på i förväg av era kliniker?