IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
![Flört Flört](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
![{#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-flower.gif)
Fjällsippan; det där är märkligt om din läkare sagt så för jag har haft riktigt höga östradiolvärden båda gångerna men ändå haft 'tomma' blåsor..För det finns som sagt ägg i blåsorna men om de är av dålig kvalitet kommer de inte ut ur ägget utan är fastklistrade i blåsans vägg.
Ja Zin och jag diskuterade över olika mediciner och metoder. Jag grubblar över mitt nästa försök och medicineringen..Flertalet ägg var omogna vid första försöket men ingen verkar veta varför?? Nu vill (den nya) läkaren gå tillbaka till puregon som gav de omogna äggen (bara för att jag blev gravid den gången).
Andra försöket med menopur var ju en flopp..förmodligen pga den låga dosen. Jag känner mig som en försökskanin, man chansar med allt och hoppas på det bästa
tjorven; har du fått reda på varför endel av dina ägg var omogna?
Jag håller tummarna för dig! Det är som Zin säger, inte de största chanserna med en 2-cellig men mirakel har hänt! Jag hoppas hoppas för dig
Haha! Läste Victorias inlägg tidigare och hade tänkt svara men Zin - du hann före och satt huvudet på spiken som vanligt! Jag vet att mina binjurar påverkas av det som jag uppfattar som stress och kortisolet i sin tur påverkar andra endokrina organ som i sin tur kan påverka mina möjligheter att bli gravid. Därför har jag kommit till slutsatsen att jag försöker undvika för mig onödig stress och rent konkret handlar det om att ha kontroll över arbetet (inte för mycket inbokat hela tiden) och njuta av fritiden
Zinfandel; jag är förmodligen inte den enda vars kortisolnivå inte testats i samband med tsh..
myran: Ha! Har du också fått ÄL sekret innan mens! Jag med! Har fått det två gånger nu men aldrig tidigare! Undrar också vad det betyder..
pralinen jessica; jättetråkigt att höra att det inte gick vägen Många kramar
Och stor kram till er alla!
kalimero; förstår din oro..jag har också haft båda gångerna en eller två dominerande blåsor. Första gången låg den största på 26 dagen innan ovitrelle..Men mina andra hade inte lossat trots att den största förmodligen lossat innan ÄP. Hoppas att dina inte heller lossar i förtid! Minns inte riktigt..har du provat nedrelgering med p-piller? Det har jag funderat på eftersom jag verkar få en jättestor dominerande blåsa. Håller tummarna! kram