IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Hoppas verkligen några fler hinner plussa före nyår 2011. Det är ju vi som inte har så lång tid på oss som förtjänar positiva resultat som allra mest !
Hoppas verkligen några fler hinner plussa före nyår 2011. Det är ju vi som inte har så lång tid på oss som förtjänar positiva resultat som allra mest !
Zinfandel - stor kram till dig!
Turlid - jag fick ju ÄL-utslag dag 23 före min FET så den kan komma senare. Men jag tycker du ska fundera på att göra stimulerad FET istället. Du får östrogentabletter att äta från första mensdagen och du slipper kolla med stickor. Jag skulle ha gjort det innan min ÄL plötsligt kom. Kram till dig.Förstår att det känns jättejobbigt då jag också upplevt ÄL-stressen!
Riita - verkar märkligt med din mens men det kanske kan bli så när man tar hormontabletter inför stimulerad FET? Bra att du ska kontakta kliniken. Hoppas allt är OK så du kan göra FET.
Imorgon är det 4 veckor sen min skrapning. Fick ju MA i november. Mensen ska enligt uppgift komma igång 4-6 veckor efteråt så det skulle snart kunna vara dags. Men idag har jag haft världens ÄL-liknande flytningar . Undrar om det är möjligt att de kan vara fertila? Nu är det ju i alla fall "grönt kort" för samlag så det är kanske läge för ett litet försök ikväll ! Sambon har ju käkat lite zink och folsyra en tid nu ...
Känns lite märkligt att inte ha nån som helst koll över min cykel just nu. Men det är väl så när kroppen ska återhämta sig efter ett missfall. Jag tänkte ringa kliniken så fort jag får min mens och vet att kroppen funkar igen så jag kan planera in FET eller ICSI i januari.
Hoppas någon mer av oss får plus snart innan 2010 är slut. Annars får vi ta gemensam sats inför det nya året! Året då vi äntligen lyckas allesammans!
Turlid - vad spännande att det äntligen blir FET för dig på måndag ( tog lite tid att läsa igenom alla trådsidor)!
ChippiChoppi och Eviglängtan! - nu ska det plussas i tråden!
Det blev mys två gånger igår! Kanske det kan bli nåt av det. Min sambo lyckades göra mig gravid (av misstag första gången vi hade sex) för snart 19 år sen men då gjorde vi abort (tråkigt så här i efterhand men kändes nödvändigt då av massor av skäl). Kanske det kan gå igen nu när polyperna är borta och jag nyligen varit gravid även om han har sämre spermakvalité nu vid 38 års ålder än när han var 19. Mirakel kan ju ske och helt infertila är vi ju inte!