• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag hann inte köpa de digitala innan resan, då tog jag dem jag hade hemma från testlager och de brukar funka bra på mig, men inte den här gången trots att jag testade 2 ggr/dag.
    Nu har jag pratat med kliniken och vi bestämde att avbryta behandling denna månad GråterGråterGråter eftersom jag är så osäker. Det är olustigt att vänta en månad, men det är ännu värre att sumpa chansen, så att jag får stå ut.

Det roliga är att efter en diskussion med maken igår morse så gick vi tillbaka till sängen och myste på, exakt ett dygn efter det trodda utslaget på ÄL-stickan, vilket innebär att vi kan ha prickat själva ÄL. Sen stannade jag i sängen flera timmar med kudden under rumpan. Nu hoppas vi bara på att moder naturen hjälper oss på traven denna månad Drömmer.

• turlid70
    Inanna Li skrev 2010-11-02 13:05:20 följande:
    Hej Turlid! Vet inte vad du använder för stickor men jag rekommenderar dig att köpa Clearblue Digital ÄL-stickor som visar "en glad gubbe" innan du får stegring. Innan stegring blir det bara en rund cirkel.  Dessa stickor kostar en del men är värt pengarna då du i de flesta fall får ett rättvisande resultat.
    Testar du också på morgonen, Inanna?

Vilken tid har du VUL imorgon?
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2010-11-02 13:26:31 följande:
    turild: instämmer med Inanna, köp Clearblue Digital. Då slipper du tolka resultatet själv, det blir lätt förvirrande med strecken som man ska tolka själv. Lycka till!

Imorgon börjar jag med ÄL-stickorna inför FET. Och jag kör med Clearblue Digital varje morgon, och testar inte flera gånger per dag. 
    Som sagt, hann inte köpa dessa innan resan och trodde inte att jag skulle få ÄL så tidigt egentligen, tänkte köpa dem efter resan, så himla dumt av mig egentligen.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2010-11-02 14:24:23 följande:
    Jag brukar ÄL-testa på morgonen. Det känns enklare och det brukar funka. Men nu sist innan FET testade jag de sista dagarna både morgon och kväll för att inte missa omslaget. Kanske onödigt oroligt!

Vad synd att du inte kan göra FET denna månad men är du verkligen säker på att du missat ÄL? Hoppas att det tar sig med hemmaförsöket denna månad Glad!

Jag har VUL imorgon. Kl 09:15. Domens dag. Då får jag veta om mitt embryo lever eller inte ...
    Jag hoppas så mycket att ditt embryo mår bra och håller tummarna för dig imorgon.

Det finns ju en liten chans att jag får ÄL imorgon som jag hade trott, men den är verkligen lite. Ska ta mig förbi apoteket idag och köpa digitala stickor.
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2010-11-02 13:26:31 följande:
    turild: instämmer med Inanna, köp Clearblue Digital. Då slipper du tolka resultatet själv, det blir lätt förvirrande med strecken som man ska tolka själv. Lycka till!

Imorgon börjar jag med ÄL-stickorna inför FET. Och jag kör med Clearblue Digital varje morgon, och testar inte flera gånger per dag. 
    Lycka till med testandet, vi blir nog inte ruvarkompisar denna gång. När hade du din sista mens?
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2010-11-02 18:55:08 följande:
    turild: Tack! Är på cykeldag 11 imorgon. Förra månaden strulade ju ÄL och kom först på cykeldag 20, men det var ju efter ett misslyckat ET. Så jag hoppas att menscykeln har rättat till sig nu och då borde ÄL dyka upp runt dag 13.
    Min cykel är också rubbat efter ET, så tidigt ÄL har jag aldrig haft förut, men nu två månader i rad får jag den redan på dag 11 och jag som var ute i god tid trodde jag, börja testa redan på dag 10, brrrrrrrrrrrrrrrrrr vad irreterande och så slarvigt av mig så att jag saknar ord. Det som jag kände i natt var nog min ÄL och inget annat , jag borde tro på det och inte avbryta behandling. Testade ikväll nu och då var det nästan rent på stickan, alla tidigare stickor visar då två streck, fast det ena är svagare villket är ju svårt att tolka. Nu köpte jag ett paket digitala stavar och ska glo på dem i en hel månad.  Oh, om mensen skulle komma lite tidigare också, men icke den ska minsan hålla sig till exakt 4 veckor.

Jag får väl trösta mig att jag ruvade på några soldater, hoppas bara att det fanns några livliga, när ÄL kom inatt.
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2010-11-02 19:52:43 följande:
    Måste skriva om ett konstigt symptom jag har: Jag fick bristningar i helgen! Råkade se mig i spegeln bak på låret/baken och undrade hur jag kunnat rispa upp såna sår utan att märka något och när jag kollar närmare ser jag att det är illröda bristningar! Det var ett område på en dryg kvadratdecimeter.

Antar att det är progesteron för jag mår lite illa också. Nå´n mer som haft detta symptom av hormonet?
    Idag har färgen mattats av men en del röda fläckar är ändå kvar. Kan tillägga att jag inte fick bristningar under graviditeten. Senast jag hade det var i tonåren när brösten växte...

Finnar har jag också, tidigare under IVF-behandlingen fick jag på ryggen men nu medan jag tar vagitorierna så har jag även fått i ansiktet...

Har tänkt på att det är samma dos oavsett storlek på oss kvinns, jag är ganska liten/kort men får ju samma dos som en lång, musklig eller stor kvinna. Kanske inte så konstigt att man får men ;o)

Har någon liknande symptom/bristningar?

Inanna: Håller tummarna för dig imorgon!
    Kände mig illamående första 2-7 dagarna av progresteron, men inga bristningar som du beskriver. Istället fick jag värsta eksem på benen, vet inte varför, har blivit bättre nu men ska till läkare i allafall på måndag.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2010-11-03 10:59:18 följande:
    Hej alla! Tyvärr har jag fått MA konstaterat. Tid för skrapning i nästa vecka. Sen inför att mensen ska komma igång igen ska jag planera för framtiden. Nu lutar det nog åt att jag sparar frysisarna och gör en ny full IVF innan jag blir jättegammal (dvs minst 43 Flört). Det vore bra att få ett nytt lager till frysen och ev nya långtidsodlade embryon. Jag får ju bara hoppas på att mitt AMH inte sjunkit sen i april. Vore bra att kunna komma igång med sprutor redan i december.
    Oh vad tråkigt, kramar om dig vännen. Det är svårt hitta ord som tröstar, men jag känner med dig och tänker på dig. Ta den tid du behöver att sörja och läka, men det är skönt att veta att du inte ger upp och vill komma igång snarast möjligt. Jag hoppas så mycket att du lyckas nästa gång. Kolla med läkaren också vad ditt MA kunde bero på, en släckting fick t.ex blodförtunnande och klarade nästa graviditeten mycket bra. Varma kramar.
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2010-11-04 13:08:09 följande:
    Idag är jag på cykeldag 12 och fick stegring på äl-testet. Har varit och mätt livmoderslemhinnan och allt såg bra ut. Hade till och med 2 äggblåsor på g, och det känns nästan synd att lämna dem ifred i väntan på FET. Nu är jag i alla fall inbokad på FET på onsdag .
    Grattis! Du vilade ett par månader innan FET? Det kanske är bra för mig att vila en månad till, men jag är lite avis på dig, måste jag säga. Det är bara mitt fel förstås, först misslyckas med testerna och sen inte tro på kroppen, vilken slöseri. Någon VUL fick jag inte komma på heller, när jag frågade om det för att se om min ÄL var på g.

Själv är jag säker på att jag hade en bra månad med en riktig ÄL, har värsta PMS just nu. Men innan ÄL hade jag inga flyttningar som förvarning, dem försvann liksom efter IVF behandlingen. Hade alltid haft dessa ca 2 dagar innan ÄL varje månad, men nu efte IVF kommer dem inte. Har det varit så för dig och er andra också?
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2010-11-03 19:02:22 följande:
    Tackar som frågar! Jag hade äggplock måndag den 25/10 så jag är på ruvardag 8 (?).
    Det låter ju betryggande att man inte kan överdosera. Har inga symptom på graviditet, tyvärr, är inte ens trött...
    Jag tycker det låter lovande med inga symptom. Oftast så känner man efter allt möjligt till ingen nytta egentligen. Bättre är att inte känna något alls och bli överaskad. Hoppas med dig och hejar på dina embysar för fullt.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?