• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hoppas verkligen några fler hinner plussa före nyår 2011. Det är ju vi som inte har så lång tid på oss som förtjänar positiva resultat som allra mest Glad!

• Inanna Li

Zinfandel - stor kram till dig!

Turlid - jag fick ju ÄL-utslag dag 23 före min FET så den kan komma senare. Men jag tycker du ska fundera på att göra stimulerad FET istället. Du får östrogentabletter att äta från första mensdagen och du slipper kolla med stickor. Jag skulle ha gjort det innan min ÄL plötsligt kom. Kram till dig.Förstår att det känns jättejobbigt då jag också upplevt ÄL-stressen!

Riita -  verkar märkligt med din mens men det kanske kan bli så när man tar hormontabletter inför stimulerad FET? Bra att du ska kontakta kliniken. Hoppas allt är OK så du kan göra FET.

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-05 14:30:43 följande:
    Jo, tack, jag ska fortsätta att testa några dagar till, men min cykel är 27-28 dagar annars, sist vart den 30 iofs. Det värsta är att jag inte har några flyttningar, ytterst lite hade jag i onsdags eller torsdags tror jag, nu är det nästan helt tort inga äl flyttningar ialla fall, dock känner jag äl liknande värk i magen, vet inte vad jag ska tro. Ni som fick ÄL på dag 23, hur lång är er cykel?
    Min cykel är normalt 30-32 dagar och jag brukar få ÄL runt dag 18 så när jag fick det på dag 23 var det ju lite abnormt.
  • Inanna Li
    Betty Boop skrev 2010-12-05 16:50:01 följande:
    Evig längtan, sorry jag skrev fel. Menade så klart : varför skulle man göra PGD om det inte handlar om ärftliga sjukdomar?
    Om man är runt 40 och över är ju enligt statistiken minst 80 % av alla ägg genetiskt defekta så det vore ju bra att kunna välja ut det ägg som inte har kromosomfel.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-06 17:31:13 följande:
    Tack för era svar tjejer, skönt att ni finns. Ska maila till kliniken och fråga om det finns möjlighet till FET under v1. Mellandagarna har dem ingen åteföring, men kanske redan v1 är det möjligt, då ska jag be om Progynol också.
    Nej, vad synd Turlid! Shit, att altt ska vara så hopplöst ibland! Hoppas du kan komma igång med stimulerad FET redan vecka 1. Kram!
  • Inanna Li

Imorgon är det 4 veckor sen min skrapning. Fick ju MA i november.  Mensen ska enligt uppgift komma igång 4-6 veckor efteråt så det skulle snart kunna vara dags.  Men idag har jag haft världens ÄL-liknande flytningar Flört. Undrar om det är möjligt att de kan vara fertila? Nu är det ju i alla fall "grönt kort" för samlag så det är kanske läge för ett litet försök ikväll ! Sambon har ju käkat lite zink och folsyra en tid nu ...

Känns lite märkligt att inte ha nån som helst koll över min cykel just nu. Men det är väl så när kroppen ska återhämta sig efter ett missfall. Jag tänkte ringa kliniken så fort jag får min mens och vet att kroppen funkar igen så jag kan planera in FET eller ICSI i januari.

Hoppas någon mer av oss får plus snart innan 2010 är slut. Annars får vi ta gemensam sats inför det nya året! Året då vi äntligen lyckas allesammans!

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-07 07:25:36 följande:
    Hej tjejer och tack för era stödjande ord. Gissa vad, jag fick en glad gubbe imorse! Det är helt obegripligt, skulle testa för sista gången denna månad och kollade inte ens på displayen. När jag skulle ta ut stickan för att jämföra med gårdagens så var det en smilis på displayen. Hade svårt att tro det så jag tog en gravtest också, men det var inget där. Kollade med en billig äl-test också och det var två sträck där med. Jag är så glad!
    Jipppiee Turlid! Underbart! Så glad för din skull! Nu hoppas jag verkligen det blir FET för Dig!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-07 08:06:50 följande:
    Inanna, missa inte chansen som Fjällsippan säger, jag har också hört att man blir lättare gravid direkt efter missfall. Lycka till, jag håller tummarna! Själv blev jag gravid med sonen direkt efter en skrapning utan att jag fick en riktig mens imellan. Gjorde en abort för 20 år sedan och blev genast gravid igen.
    Låter ju fantastiskt. Trodde liksom inte att man kunde få ÄL före mensen efter missfall. Trodde att mens måste komma först. Men det är väl som med hönan och ägget ...Skrattande!
  • Inanna Li

Turlid - vad spännande att det äntligen blir FET för dig på måndag ( tog lite tid att läsa igenom alla trådsidor)!

ChippiChoppi och Eviglängtan! - nu ska det plussas i tråden!

Det blev mys två gånger igår! Kanske det kan bli nåt av det. Min sambo lyckades göra mig gravid (av misstag första gången vi hade sex) för snart 19 år sen men då gjorde vi abort (tråkigt så här i efterhand men kändes nödvändigt då av massor av skäl). Kanske det kan gå igen nu när polyperna är borta och jag nyligen varit gravid även om han har sämre spermakvalité nu vid 38 års ålder än när han var 19. Mirakel kan ju ske och helt infertila är vi ju inte!

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-08 13:12:14 följande:
    Det är mycket som händer på Luciadagen här i tråden! Två ska testa (och plussa naturligtvis Solig) och två som ska göra FET nästan samtidigt Solig. Må Lucia vaka över oss! Jag ska be för mig själv och för oss alla här i tråden! Allt gott!
    Så spännande! Jag ska tänka på och hoppas för er alla på Luciadagen!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?