Jag måste bara få skriva av mig lite...
Jag VET att jag inte ska hoppas för mycket men det var min kära mamma som klämde ur sig det igår och satte griller i huvudet på mig... Nämligen tanken om jag kanske, kanske, kanske är gravid.
Jag har varit hemma i en vecka med något jag har trott är ett virus. Illamående, svettningar, yrsel, hjärtklappningar, lite ont i korsryggen, lite mol i ljumsken och samtidigt har jag haft lite molande och stickande i magen. Jag tänkte först att det är väl mensen som är på gång, men samtidigt är jag klockren med min cykel och får aldrig någonsin PMS förrän någon dag innan eller samma dag som mensen kommer, inte i mer än en vecka liksom. Jag brukar nästan gå in på toa samtidigt som det kommer.
Igår klämmer då mamma ur sig att "du är säkert gravid" och när jag började titta i almanackan så är mensen idag två dagar sen. Det behöver inte betyda något alls och jag kan säkert börja blöda vilken sekund som helst, men ni kanske förstår alla tankar som börjar virvla? Jag har testat med sticka idag på eftermiddagen och det visade ingenting. Just nu vill jag bara VETA. Antingen mens eller ett plus. GAH! Om det inte är någonting nu funderar jag lite på att börja grunna på eskimåerna på kliniken trots att jag har gynekologskräck (genomled både plock och insättning i våras med ganska mycket "knark" i kroppen). Vid insättningen bara reste jag mig upp innan dom ens började och sa att jag skulle gå hem... Haha
Strunt samma. Jag hoppas jättemycket för mig och jag hoppas jättemycket för alla som vill och kämpar och orkar.
Bamsekram till er