-
Tror det är svårt att räkna CD när man gör färskförsök utan då får man väl som du säger gå på ÄP. Jag kör ju ostimulerat FET och då blir det ju som en vanlig menscykel (ev lite längre lutealfas om man tar progesteron).Victoria71 skrev 2011-10-01 17:45:15 följande:Hmmm... Blir fundersam - Vad är eg. CD (när man ruvar), beräknad från när då? Min senaste mens första dag trots att jag börjat spraya? Jag tänker att BIM är ca två veckor efter ÄP - är det konstigt?
-
Det beror ju på hur många man sätter in och hur många äggblåsor man ser OCH kanske mest på hur bra odds man har med det som sätts in. Vid min ålder är ju oddsen inte så bra så "vi skjuter på allt som rör sig, så att säga" och det vet kliniken om. Jag har ok chanser att bli gravid naturligt så vi toppar hemmaförsöken med våra frysta tills de tar slut. Sen ger vi nog upp nästa sommar... (om jag inte samlar ihop mig till ett sista färskförsök i november efter nästa blastocyst (om den överlever dvs).oceanney skrev 2011-10-02 14:03:52 följande:Ha ha! Det tänkte jag inte på att man kunde göra. Jag hade två fina folliklar under stimuleringen inför FET och garanterad ägglossning som jag vet exakt när den inträffade eftersom jag fick en Ovitrellespruta. Vågade inte ha sex för att jag tänkte att det kanske stökar till det men kanske skulle man ha maximerat sina chanser istället?
Ruvningsrapport: känner ingenting! Får inte ens graviditetssymptom av progesteron utan blir bara bubblig och dålig i magen. På fredag testar jag och är det negativt då slutar jag med progesteronet för att slippa lite övervikt och inte strula till min menscykel allt för mycket. -
Heja Inanna! Håller mina tummar!!!
-
MammaGås: Grattis till plus!!! Hoppas den håller sig kvar därinne nu!
AnnaLinn: Låter som jättejobbig väntan ända till nästa vecka. Kan du inte få komma tidigare och kontrollera? Hoppas blödningen avtar så fort som möjligt. -
Och jag är på RD 9 (om man konverterar mig till 2-dagars). Jaa, nu börjar det närma sig...oceanney skrev 2011-10-04 08:46:15 följande:Tror faktiskt du tom är på RD 10 eftersom jag är på RD 8.
Inanna: Fantastiskt med ruvardag 13 och ingen blödning ännu. Det känns onekligen lovande... Hoppas!!!
EGO: Inga egentliga symptom. Lite,lite molvärk igår i magen men det är nog progesteronet. Inga ömma tutar tyvärr. Men man vet aldrig ändå. Det är bara att ruva på... -
Anne f: Jättekonstigt med ditt AMH-värde när ditt FSH är så lågt. Det kanske är falskt för lågt pga ditt höga prolaktin. Kanske man skall ta om det när prolaktinnivån är normaliserad? Har man PCO-tendens brukar ju AMH vara lite högre än normalt. AMH är ju ett relativt nytt prov och man kanske inte känner till allt som påverkar detta värde ännu...
-
Celin: tråkigt att det var minus.
-
Är på RD 10 och är på väg att få mens känner jag tyvärr. BIM imorgon men trodde att det skulle bli någon dag förskjutet pga progesteronet men det verkar inte så. Har redan typisk före mens missfärgad flytning och känner i kroppen att mensen är på gång ( Ingen mol/mensvärk utan får en känsla av att hormonpåslag släpper sedan brukar mensen komma. Jag känner så väl igen denna känsla. ). Tror inte jag hinner med mitt tjuvtest denna gång.
Tråkigt, men jag har ju fler frysisar så jag får bara kämpa vidare med dessa.
Hoppas det nu går bättre för er andra ruvare!!! Håller mina tummar för er!!! -
Gårdagens menskänsla försvann igår eftermiddag. Testade imorse och var stensäker på ett minus, men jag HAR ETT PLUS!Zinfandel skrev 2011-10-05 21:48:22 följande:Mia: håll ut lite till. It ain´t over, du vet....
-
pp08: Usch så tråkigt! Fler kramar till dig!
Syskon: Men vad spännande med plus och vad nyfiken man blir vad en veckoindikator visar!!! Grattis!