• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tjorven: hur mår du nu vännen? Hjärta

Mamman: förlåt att jag är väldigt bordus nu och väldigt ofinkänslig, missförstå mig inte, men jag måste bara få fråga för jag fattar inte...  Varför gör man ett försök nu då om läkaren själv säger att man ska ta bort dem innan IVF...? Skäms Är det för att ni inte är säkra på att den är blockerad? Har ni röntgat?  

Vilket stort ruvargäng vi snart är Skrattande 

• Zinfandel
    mamman030 skrev 2012-03-24 09:28:04 följande:
    Det är ingen fara. Ja jag vet att den är blockerad. Har kört vätska som inte kom igenom den. Men denna gången hade jag en ny läkare, och hon menade på att det alltid var bättre att ta bort blockerade, men de andra har sagt att det inte är någon fara med blockerade äggledare, bara det inte är vätska i dom. Åh man vet ju aldrig vad man ska tro, när det ena läkaren säger si och den andra säger så. Så om det inte tar denna gången tar dom bort vänstra med. Känns ju som om det hade varit bättre o tagit bort dom innnan vi började med det här.
    Ja, så har de sagt till mig tidigare också. Vi håller tummarna nu annars har du en klar plan!!
  • Zinfandel

Skytten: underbart!! Grattis;)) Ciara: det finns teorier om att två eller flera embryon stöttar ett att fästa. En del menar också att de flesta graviditeter är tvillinggraviditeter men den ena släpper utan att man märker det, ibland kan den bli en liten blödning.

• Zinfandel

Maryhe: men inte brukar du få ÄL så tidigt ändå?! Anne: varför tvekar du på 2? Risken/chansen är inte jättestor men 2 är ÄL bättre än inget... Vi kör kanske 3 nästa gång :)

• Zinfandel

Vi4: i så fall skulle man såklart aldrig sätta tillbaks 2 :) och förlåt om jag är elak och neggo nu men det låter mer som ett svar från en svensk läkare för att slippa ta argumentationen... ;)) Det finns dessutom massor med studier i ämnet!

• Zinfandel

Linköping: man åhh, du ser, det kan funka!! Högst beklagligt att det inte ville stanna och j-t när det väl blir plus men det måste sporra samtidigt. Don´t give up!! Stor kram Hjärta

• Zinfandel

Skytten: lugn! Nej, det är ingen fara.

Miss Boring och alla andra: jag vill verkligen uppmana er att begära ut ALLA era journaler, man tror nämligen att man vet allt men man får reda på väldigt mycket med dem. Jag hade inte vetat allt om mina äggledare om jag inte begärt ut journalerna tom från röntgen. Jag har även begärt ut från mig gyn sen 20 år tillbaks för att kunna följa mitt underliv Flört

• Zinfandel

Det är ju en risk med AHA också, man kan skada embryot. Vi gjorde det på vårt 3:e f örsök och det var första och enda gången vi fått tillstymmelse till plus, som dock försvann dagen efter.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?