IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Skytten - Nej vad trist ! Det vill man verkligen inte uppleva! Håller tummarna för att det sista embryot delar sig bra till imorgon!
Zin - Vad bra att det löste sig så du slipper vänta!
Skytten - Nej vad trist ! Det vill man verkligen inte uppleva! Håller tummarna för att det sista embryot delar sig bra till imorgon!
Zin - Vad bra att det löste sig så du slipper vänta!
Zin - Oändligt stort grattis till att du fick tag i spray och kunde börja idag! Nu ska det bli ett !
mamman030 - Grattis till fin äggskörd! Hoppas många blir fint befruktade!
Skytten - Grattis till FET! Så underbart att det sista ägget delade på sig!
Sunseed - jag är övertygad om att vår första IVF misslyckades eftersom jag hade polyper i livmodern som förhindrade embryona från att fästa. Inför försök 2 med en fryst blastocyst hade jag månaden innan tagit bort polyperna med hysteroskopi och embryot fäste. Sen blev det MA men det berodde förmodligen på dålig embryokvalitet. Så självklart ska du göra en ordentlig undersökning så snart som möjligt!
Sunseed - Kom att tänka på en grej till angående min hysteroskopi. När jag började på min klinik och ville få en hel utredning tyckte läkaren att jag kanske kunde hoppa över grundlig undersökning av livmodern, spolning av äggledarna för att kolla passage och annat bara för att jag fyllt 41. Hon tyckte att jag borde gå direkt på IVF och inte spilla tid med en grundundersökning men om de inte undersökt livmodern ordentligt hade de inte upptäckt mina polyper och då hade jag nog förmodligen aldrig blivit gravid. Jag är så glad nu att jag senare fick ta bort polyperna med hysteroskopi.
Skytten - Håller tummarna för dig. Varje gång jag varit gravid har jag haft molvärk och lite feber i kroppen (som om immunförsvaret kraftigt försämrats).