• oceanney

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Celin skrev 2011-09-30 20:32:40 följande:
    Ego: Blöder fortfarande, sjukhuset ville jag skulle forts med progesteron o testa på testdag... kommer dock testa tidigare för vi åker på bröllopsresa nästa weekend... och då är det skönt att veta om det är ngt eller inte...
    Hoppas du slutar blöda snart! Det är väl tidigt för BIM så det kan ju vara något annat... Håller alla tummar och tår!

Vad gäller TD: Ser i listan att du hade ET 22/9 med tvådagars. Jag tror att du absolut testa före den 10/10 utan att det för den skull är för tidigt.

Jag gjorde FET med tvådagars fyra dagar efter dig, den 26/9 och har TD redan den 8/10 (RD12).

Återföring cykeldag 17 av tvådagars. 17+12 = 29 dagar är längre än vad mina normala cykler är så även det är väl tilltaget.

mamman030 - många kramar {#emotions_dlg.flower}
  • oceanney
    Inanna Li skrev 2011-10-01 08:39:40 följande:
    Tack! Så skönt att veta att det kan gå bra! RD 10 idag och än är allt OK men dagen är lååång Glad!
    Du är på cykeldag 31 idag väl? Det låter väldigt positivt! Hur långa cykler brukar du ha? 
  • oceanney
    Inanna Li skrev 2011-10-01 08:54:15 följande:
    Hoppas allt är väl med dig! Känner du nåt än?
    Postade till dig samtidigt! SkrattandeSolig

Ruvardag 5 - bläääää vad långsamt det går - på cykeldag 22

Inga känningar åt ena eller andra hållet. Skumt det här med att göra FET jämfört med IVF 
  • oceanney
    Mia69 skrev 2011-10-01 12:25:17 följande:
    Håller mina tummar för dig nu!Solig

Själv är jag på CD26 (ruvardag 3, inte mycket...)  och har BIM CD 31 men det blir väl förskjutet nu med progesteron. Men jag är ju tjuvtestartyp så jag testar på torsdag/fredag nästa vecka dvs på BIM.

Idag läste jag plötsligt att man skulle skölja progesteronvaggisarna i ljummet vatten. Det blev lite lättare nu...Obestämd
    Grattis till ruvning! Solig

Gör du FET? En eller flera?
  • oceanney
    Skytten skrev 2011-10-02 13:00:49 följande:
    Spännande Myran! Hur ofta ska du gå? Jag har också funderat på zonterapi men nu har jag fått tips om en japansk akupunktör som sätter in en nål i taget. Jag är inte så pigg på dr Nies löpande band-akupunktur men det här med en nål i taget lät intressant. 

Har du provat Nie?
  • oceanney
    Mia69 skrev 2011-10-01 21:29:02 följande:
    Tack! Jag gör FET på en 5-dagars blastocyst men i kombination med hemmaförsök så det blir ju 2 stycken, eller kanske 1 1/2 i alla fall Flört.
    Ha ha! Det tänkte jag inte på att man kunde göra. Jag hade två fina folliklar under stimuleringen inför FET och garanterad ägglossning som jag vet exakt när den inträffade eftersom jag fick en Ovitrellespruta. Vågade inte ha sex för att jag tänkte att det kanske stökar till det men kanske skulle man ha maximerat sina chanser istället? 
  • oceanney
    Inanna Li skrev 2011-10-02 09:17:33 följande:
    Hej sushi! Trevligt att du tittar in! Jag vågar inte tjuvtesta Flört!
    Hur går det??
  • oceanney
    Inanna Li skrev 2011-10-02 14:27:15 följande:
    Det känns fruktansvärt nervöst! Speciellt inför toabesök Skrattande! Har lite känningar runt om i magen! Men annars inga "perfekta" symptom på graviditet! Men jag befinner mig ju bara precis vid BIM så än finns det hopp!
    Bara och bara! Dag 32 är väl inte så bara!! Solig
  • oceanney
    oceanney skrev 2011-10-02 14:48:52 följande:
    Bara och bara! Dag 32 är väl inte så bara!! Solig
    Oj! Det där kanske gick att tolka på olika sätt. Om det rådde något missförstånd så menade jag alltså att dag 32 låter väldigt lovande! Symptom kommer ju ofta inte så tidigt.
  • oceanney
    Mamma gås skrev 2011-10-02 19:14:17 följande:
    Ego - Tjuvtestade igår RD 9 å det visade ingenting, tjuvtestat idag igen på RD 10 å det visade ett svagt plus.. Hmm, tänkte att jag testar på tis igen å se vad det visar då... Hur sannorlikt är det med så kallade spökplus? 

Spökplus är inte alls sannolika  - testerna kan visa falskt negativt men inte falskt positivt så jag viskar ett försiktigt grattis!!! {#emotions_dlg.flower}SkålGravidPlus
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?