• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2010-11-04 18:38:39 följande:
    Skruttefia skrev 2010-11-04 13:59:32 följande:
    Men varför lämna dem i fred (även om kliniken säger så)
    Nej, det kommer bli svårt att låta två, kanske, fina ägg förgås...men vad kan egentligen hända om man mot all förmodan skulle lyckas på egen hand och sedan gör FET? Ja, förutom den minimala risken för en trillinggraviditet då .
    Rätt tänkt, man kan bara inte låta bli dessa fina när man man vet att dem finns. Jag har pratat med kliniken just om det här och då sa dem att ingen ide att vara återhållsam just under FET. Om båda lyckas då vet du det och får tvillinga om bara en lyckas så vet du inte vilken, men det spelar ju ingen roll eller hur. Lycka till!
  • turlid70
    Eviglängtan skrev 2010-11-04 15:51:56 följande:
    Hej alla,

Ruvdag, eller rättare sagt, 15 dagar från ÄP, och inga symtom........., det bästa är att mensen inte kommit än,,,,
    Det låter hoppfullt. När har du testdag?
  • turlid70
    Eviglängtan skrev 2010-11-05 18:49:52 följande:
    Testade precis, 3 dagar sedan jag tog sista Pregnylsprutan och det blev mer eller mindre negativt, det blev så svagt och svagt streck att det knappt går att avläsa, det borde vara starkt. Förmodligen är det Pregnylsprutan som sitter kvar eller så fäste embryot och nu har det slutat..., skall ringa kliniken på måndag och be att få köra FET nu dirket. Skulle tro att det går bra.
    Sucka, livet suger som f-n just nu.
    Ruvdag 16 inga symtom överhuduvdtaget, jo mensen är nog på G
    Trist med minus :((, men det verkar finnas liten hopp trots allt, mensen är ju borta, testa igen direkt på morgonen imorgon. Lycka till!!! Kram.
  • turlid70

Här suger livet också. Ska ha middag ikväll och skulle precis börja med efterrätten, (cheescake för den som undrar), men matberedaren,  den j-a reliken, går inte få liv i! Nu måste jag iväg och köpa en ny sådan, suck. Väntar bara att håret torkar, annars fryser det väl till istappar som bryts av om jag ger mig ut. Gubben är ute i skogen och jagar älg (eller sig själv :0)), så att jag har ingen bil hemma heller, måste cyckla till El-giganten. Har ingen aning hur jag ska cyckla tillbaka sen, kan bli en upplevelse. Ha en bra lördag!

• turlid70
    Fahlvik skrev 2010-11-06 20:23:41 följande:
    Ha, ha, ser scenen framför mig (och undrar hur det gick med shoppingturen ;o) Hoppas maken hittar sig själv så småningom (spar på älgarna).

Funderar som de flesta här, på symptom hit och dit och nu har jag känt ett konstant "drag" under dagen någonstans under naveln-området (eller vissa kanske tänker på det som stickningskänsla). Kan det vara ett symptom från hormonbehandlingarna också (som lätt illamående, mer ömma bröst än vanligt)?

Funderad lite mer nu för jag har inga känningar av att mens är på gång men det kanske också är pga alla hormoner man fått i sig i en hel månad?
    Det var stäng på El-giganten, när jag kom dit 10.30, känner igen det här tidens jävlighet. Det var röd dag igår och då skulle de öppna 12 som på söndagar. Ringde till svärmor och bad henne att låna matberedaren som hon skulle skicka med maken på vägen hem. Under tiden brottades jag med den gamla och fick den funka en kort stund, det var nog sista andetaget.

Det låter hoppfullt med dragkänsla, minns inte att jag hade den när jag ruvade, men man glömmer så fort. Gott tecken med inga känningar av att mensen är på gång, tycker jag och hoppas för fullt att det är inte pga alla hormoner. Ha det gott!
  • turlid70
    Eviglängtan skrev 2010-11-06 21:44:28 följande:
    Jag testade även i dag och det var lika svagt som igår, så nej för mig har det med största sannolikhet inte gått vägen denna gång heller, suck. Vad skall jag med alla fina och åter fina embryon som ändå inte blir till något. Jag tänker forsätta med progesteron fram till måndag, sedan tänkte jag säga till klinken att jag tänker sluta med det, för att påbörja FET. Nåväl jag tänker ta en paus från er nu. Kram och lycka till alla.
    Oh, vad jobbigt med sånt här, men jag tycker inte du ska ge upp än! Det är inte troligt att det är fortfarande pregnylspruta som spökar och tycker att du ska testa igen, varannan dag sägs det är bra att testa. Själv skulle jag bli överlycklig om jag fick ett streck om än jätte svagt. Prata med kliniken och testa igen, hoppas att strecket blir mycket starkare då. Annars önskar dig jätte lycka till med FET och hoppas se dig igen här i tråden. Varma kramar.
  • turlid70
    underverket 06 skrev 2010-11-06 10:30:44 följande:
    Turlid70: Vilket elände med matberadaren. Lycka till med att köpa en ny. Här har vi inte det så roligt heller. Sonen har 39 graders feber, så det blir till att vara inne hela dagen. Han är dock ganska pigg, som små barn kan vara trots hög feber. Igår var han hemma med mormor o morfar, så vi slapp vabba. Snällt! (han skulle i för sig varit ledig med dem iallafall).
    Det blev ingen ny matberedare igår, El-giganten hade stängt när jag kom dit, men jag har det roliga kvar framför mig idag, dock ska jag åka dit efter 12.

Hoppas din lilla pojke ska snart må bättre och sliper ha hög feber. Hur gammal är han förresten? Skönt att mormor och morfar finns i närhetten och ställer upp, det är värt jätte mycket både för dig, för lillkillen och för dem själva.
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2010-11-08 19:40:34 följande:
    Hej Turlid m.fl.!

Vi kom på samma sak i helgen när vi skulle lämna grejer på tippen, stängt dag före helgdag... Så nu kör vi runt med bagaget fullt av skräp ;o)

Du verkar ha rätt om dragkänslan...
    Min akupunktör sa till mig i torsdags att jag nog är gravid men jag vågade inte tro henne. Testade i lördags men det blev inget utslag. Idag hade jag tid igen och nu var hon helt säker. Tänkte att hon kanske har rätt eftersom mensen inte kommit (ruvdag 12) och jag mådde pyttelite illa på morgonen för första gången (har mått lite illa dagtid förut) och tänkte att det kanske inte är vaggisarna nu.

Testade nu när jag kom hem och det blev ett svagt men fullt synligt streck! Vågar inte tro det är sant men gravtesterna börjar ta slut så jag får ransonera lite och testa igen om ett par dagar. Nu är jag faktiskt hoppfull, kan inte låta bli. Har aldrig kommit såhär långt i syskonförsök förut, ju!

(ruvdag 14 köper jag barnvagn, ha, ha)

Håller tummarna minst lika mycket som förut för er!
    Det låter kanon, så underbart att få se ett streck på stickan, mycket glädjande, grattis Fahlvik. Jag håller tummarna här för barnvagnen :=)
  • turlid70
    pp08 skrev 2010-11-08 21:41:31 följande:
    Var på äggplock idag och det blev 8st ägg. Hoppas bättre resutlat på de första gångerna då inte alla ägg var mogna eller befruktade. Eventuellt ET på onsdag.
    Verkligen bra skörd tjejen, grattis! Hoppas alla dina ägg blir befruktade och jag håller tummarna så hård jag kan!
  • turlid70
    pp08 skrev 2010-11-09 13:38:23 följande:

Av mina 8 ägg var 4 omogna, 1 inte befruktad, men 3 befruktad. Hoppas de 3 delar sig fint så att det blir ET imorgon!

Tråkigt att så många ägg inte var mogna, har haft det förut. Om det inte blir någon grav. denna gång och jag ska fortsätta med ny behandling skulle jag nästan ville kräva fler sprutdagar. Är väl svår bedömning om man har ägg av blandad storlek, de stora kanske rymmer, de små får inte möjlighet att växa på sig.

Vad surt att hälften av dina ägg skrotades, kräv absolut fler sprutdagar nästa gång. Hur länge sprutade du denna gång? Håller tummarna stenhårt att de resterande äggen delar på sig fint-fint till imorgon.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?