• mamman0301

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Poppy 2012 skrev 2012-04-11 07:06:19 följande:

Hej tjejer!

Jag har följt er ett tag och jag tänkte att det var dags att ge mig till känna.

Jag och min man har precis gjort vår 3 IVF, som slutade i minus. Läkarna har som alltid ingen aning om varför det inte fungerar. Det finns inget som förklarar varför vi inte kan få barn. Det kan tilläggas att ingen av oss har något barn sedan tidigare. Men jag har sett hur hårt ni andra kämpar och förstår att det kan tid.

Jag ska försöka samla kraft och stärka kroppen framöver så att vi orkar med en till IVF (vårt sista landstingsförsök) innan sommaren, då blir jag 40 (min man är 33).

Kram

Välkommen hit{#emotions_dlg.flower}
  • mamman0301

Lycka till alla som ska på vul idag.

• mamman0301
    vickan12 skrev 2012-04-17 09:08:55 följande:
    Hej! Vickan12 här igen, ultraljud igår 4 stora fina ägg!!! Så rörd jag blev ville bara gråta av glädje 😄 Ovitrelle sprutan igårkväll kl 21.00 tagen nu väntas äggplock imorgonbitti 😁 och återförande på fredag hoppas hoppas!!! Kram på er alla
    Grattis o lycka till{#emotions_dlg.flower}
  • mamman0301
    Ciara skrev 2012-04-17 10:08:43 följande:
    Bengalen: Stort grattis till återförandet av ett embryo! Fy, det lät hemskt med TÅNG!! Men jag förstår att det är speciellt med dig då... Jag såg inte till någon tång vid ET hos CFC. Tungan ute 

Maryhe: så otroligt tråkigt att det inte blev något denna gång...  Hjärta Kram!

Vickan: härligt med 4 blåsor. Lycka till i morgon! 

pp08: Jepp, jag gjorde första VUL igår efter ET. Och ja, det ligger ju faktiskt ett litet pyre där inne! Och ett litet pickande hjärta syntes tydligt! Eller rättare sagt, gyn och make såg tydligt det pickande hjärtat, jag såg det ärligt talat inte då jag låg tokigt till i förhållande till skärmen... De pekade ut hjärtat och jag försökte och försökte se, men det var stört omöjligt. Tungan ute Men jag såg pyret. Glad Skönt att veta att det faktiskt finns något levande där inne. Lär dock fortsätta oroa mig framöver ändå... Är nu inne i vecka
    Åh vad härligt att ditt vul gick bra. Jag har vul den 2 maj, och är redan så nervös inför detta.
  • mamman0301
    pp08 skrev 2012-04-17 11:02:48 följande:
    Ciara: grattis till lyckat VUL. Så det var 1 av 2 som hade fäst och klarat sig?
    Jag har VUL sent i em idag v7+0.
    Lycka till idag{#emotions_dlg.flower}
  • mamman0301
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-18 12:56:24 följande:
    Äp i morse och resultatet blev 12 ägg, så det var en ökning från förra gangen....hade bara 7 da.
    Grattis:))
  • mamman0301
    pp08 skrev 2012-04-19 10:20:16 följande:
    Nytt vul. Inte bra. Men fortfarande lite lite aktivitet. Storleken stämmer inte heller. Blodprov togs. Tillbaka nästa vecka. Om då ingen förändring är det kört.
    Åh jag håller tummarna att det ser bra ut nästa vecka. Kram
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?