• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fascinerande med era akupunnktörer Chippi och Fahlvik. Hur kan de känna att man är gravid eller inte, hala njurar? hur vet man det?

Fahlvik, hur går det med ruvningen, har du testat något mer?

Inanna, hur gick det för dig, är du hemma och sjukskriven?

pp08, hoppas för fult för att dina ägg delar sig fint till idag och det blir ET för dig.

Fjällsippan, hur gick det med FET för dig?

Hoppas ni andra har det bra. Själv är jag lite fundersam, har nämligen ont i mina bröst och mådde ganska illa igår, men känner ingen särskilt mensvärk.  Första 5 dagar efter ÄL kände jag världens aktivitet i tjejmagen, antagligen var det slemhinna som byggdes upp vilket inte behöver betyda något, sen försvann det och nu kom det ont i brösten. Är det PMS i någon form? Jag brukar ha ont i mina bröst innan mens, men det här är det lite mer än vanligt. Det är dumt att hoppas, det vet jag, men chansen finns ju.

Ha en bra dag!

• turlid70
    pp08 skrev 2010-11-10 13:27:44 följande:
    Tjohoo: Nu är jag ruvare x2!

Fick nämligen 2st tillbaka, 4celligt och 7 celligt (2dagars embryo). Det tredje delades inte fint och gick inte att frysa.
    ca 10% chans/risk på tvillingar, så borde vara mera för att i alla fall 1 fastnar!!!!
    Grattis till ruvningen! Vilken lättnad att det gick bra så här långt, nu är det bara att hålla tummarna för att de fäster som vi alltid gör och hejar på!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2010-11-10 12:39:04 följande:
    Fahlvik - verkar hoppfullt med plus på stickan Glad!

pp08 - lycka till med ET!

Jag blev skrapad igår eftermiddag. De sista resterna av graviditeten sögs ut under lokalbedövning. Det gjorde sjukt ont (värre än värsta mensvärk jag någonsin känt) så jag fick en stark värktablett och fick ligga kvar en halvtimme med värmedyna efteråt. Skönt att min sambo var med som tröst! Jag har haft lite ont sen dess men det har gått över med Alvedon. Jag blöder ganska måttligt. Det känns bra att vara hemma och vila upp sig efter en traumatisk upplevelse som denna. Vi kommer att försöka igen i januari. Innan dess går ju inte pga att kliniken har julstängt. Det är bara att invänta mens som ska komma om 4-6 veckor.

turlid - hoppas på lyckat hemmaförsök för dig!
    Förstår att det har varit tungt för er, värst av allt måste ändå varit väntan. Det värsta är över nu, vila dig och krya på dig så kommer det nya tag så småningom. Skickar en styrkekram till dig.
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2010-11-10 21:16:27 följande:
    Tittar in snabbt för att berätta att vårt embryo inte överlevde upptiningen idag. Vi hade bara 1 i frysen. Och nu vet vi inte om/hur vi ska gå vidare. Nu måste jag sova, är så trött efter dagens tråkiga besked.

Kram till er alla. 
    Nej, vad tråkigt Gråter. Att det ska vara så förbannad svårt att få uppleva lite lycka. Hoppas du återhämtar sig snart och samlar kraft för ett nytt försök. Varma kramar.
  • turlid70

Fahlvik, det är ju helt fantastiskt. Grattis till pluset! Verkligen glad för din skull, så skönt att veta att någon av oss veteraner lyckas bli gravida trots alla odds.

Jag går här och tänker, tänk om... Det är definitivt nya PMS symptom för mig, kan ju vara pga IVF behandlingen för två månader sedan, vad vet jag, men jag vågar inte hoppas för mycket, vill så gärna men förnuftet säger något annat. Kände illamående igår också, inte hela tiden utan det kommer och går, och så fick jag ont i tjejmagen, typ som mensvärk fast mer i ljumskarna. Mensen skulle inte komma förrän tis-ons nästa vecka, det är ett tag dit fast jag vet inte om mina beräkningar håller, min cykel är ju lite rubbad. Ska be min akupunktör att mäta min puls också, men först på måndag, imorgon ska jag testa själv, kan vara väldigt för tidigt förstås, men jag gör det ändå.

• turlid70

Har inte testat idag, kände inga tecken när jag vaknade imorse. Det där onda i tjejmagen var helt borta och brösten kändes helt normala. Har varit på en jympapass igår och en kort stund i bastun sen, vet inte om det har haft någon påverkan, men det kändes onödigt att testa helt enkelt. Jag väntar nog till imorgon, då har det gått 12 dagar efter ÄL.

• turlid70

Testade imorse och fick fet minus tyvärr, med största sannolikhet är det min PMS jag känner. Hoppas att mensen kommer snarast möjligt, har en del mensvärk just nu, med det är ett par dagar kvar dit.

• turlid70
    Fahlvik skrev 2010-11-12 21:08:11 följande:
    pp08: Det blir så verkligt när du beskriver det! Hoppas på att få se minst ett embryo, två är bonus!

Jag hade en blödning med min dotter, i 2-3:e månaden. Det var på natten och först kom en del vätska ut och jag vaknade av att jag kände det komma. Visste att det inte var urin men tänkte att det är inte mycket att göra ändå så jag gick och lade mig. 10 min. senare kom det blod också, det var inte mycket men det forsade ut, allt på en gång. Ringde till akuten och de sa att jag får komma in och förvarnade att det kan vara missfall och då kan det strax börja göra ont. Väl på sjukhuset fick jag se min dotter föf första gången och allt var o.k! Den unga sköterskan var så snorkig och nonchalant så jag fick inga svar på vad som hänt egentligen. Hon verkade tro att vi var där för skojs skull.
    Men på mvc såg man en tom ficka där ett till embryo kunde legat i en liten hinnsäck men tillbakabildats.
    Vilken upplevelse, skönt att det slutade så lyckligt, fick du tillbaka två embryon då också? Nu finns det ju chans för två också och hoppas att det slutar lika lyckligt för båda i så fall. Spännande följa din utveckling, håll oss uppdaterade.
  • turlid70

Blir galen på alla mina skengraviditeter varje månad, alla symptom är som bortblåsta och jag känner mig absolut icke gravid just nu. Mensen har dock inte kommit än, men känner ingen mensvärk heller bara desperation att ännu en månad är förbi. Tröstade mig själv med en flaska Barolo från 2003 igår, supergott vin förresten.

• turlid70
    Fjällsippan skrev 2010-11-14 11:43:43 följande:
    turlid:  visst är det tärande med skengraviditeter - håller tummarna för att mensen håller sig borta och att du kan plocka bort "sken" den här månaden. 

Nu känns det som tur i oturen att vi valde att ha lite hemmaverkstad den här månaden, nu när FET inte blev av. Så jag kommer nog också vara duktigt skengravid i 1 vecka framåt. Har ju, så klart, redan börjat inbilla mig att aktiviteten i äggstockarna känns annorlunda än "vanlig" mensvärk .
    Håller tummarna och hoppas på tur med hemmaverkstad för er. Klokt att ni satsade på det, man vet ju aldrig, plötsligt händer det, sägs det ju. Lycka till!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?