• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Shit alltså... Tredje dagen som Fröken Röd inte kommer.. Jag har aldrig varit så här sen och har varit sjuk i en vecka i (vad jag har trott) ett virus... Illamående, ont i magen, yrsel, hjärtklappning. Nu har mensvärken försvunnit och jag har varken fått mens ELLER ett plus.. Jag är lite nervös. Som sagt. Jag vill gärna veta. Antingen blödning eller ett plus! SHIT!

• Sunseed
    Lenafena skrev 2011-09-09 18:41:33 följande:
    Jag måste bara hoppa in och säga GRAAAAATTIS till Enya :)  Så himla underbart! Nalle

Jag läser varje dag i stort sett, men håller mest till i BF april-trådarna nuförtiden  Jag är nu i v. 8+3 och ska göra mitt första UL om en vecka. Blir så trött på att man måste åka till Göteborg för att få ett UL, inte en enda klinik i Karlstad eller närmare gör det privat... Men det ska bli spännande att se i alla fall! Har fått tid för KUB 10 oktober. Lite spännande veckor nu :)

Håller alla tummar och tår för er andra också!

Kram på er {#emotions_dlg.flower} 
    Grattis, vad underbart!
  • Sunseed
    Boe skrev 2011-09-09 20:33:03 följande:
    Åhhh nej då är det helt kört för mig ang punkterna. Har haft sjuuuuk huvudvärk i ett par dagar & gick idag på nackmassage! Ont som tusan men nu känns det bättre i huvudet men med den punkt tryckningen så är nog allt, om nu något varit där utdrivet:(
    Fast du.. Det behöver inte alls vara kört... Man pratar bara om att man ska undvika dom. Det är inte säkert att något händer på en enda gång. Det handlar ju faktiskt om att må bra också, och om du har fått hjälp på vägen i smärtan så är det ju jättebra. Hjärta
  • Sunseed

Någon som vet vad man ska göra med Gonal-f-sprutor som är över. Jag har har 2 eller 3 i kylskåpet. Ska man lämna in dom till kliniken eller är dom bara att kassera på apoteket? 

• Sunseed

Här kom mensen idag, 5 dagar sen så jag har varit rejält skendräktig i nästan två veckor, jag har aldrig haft sådan PMS någonsin. Skrattande Men på't igen bara!

• Sunseed

Hej på er. Efter en lång paus med hemmaförsök ska vi nu in och få en eskimå om ca två veckor. Om det inte lyckas har vi beslutat att belåna huset och köra en ny IVF. Håller alla tummar för er kämpade även om jag inte skriver så ofta. :)

• Sunseed
    Inanna Li skrev 2011-11-29 09:33:20 följande:
    Vad spännande att du/ni är på gång igen!
    Japp! Den här gången är jag mentalt med, vilket jag inte alls var förra gången då jag inte hade en aning om vad IVF var och två veckor senare var karusellen igång på grund av att min födelsedag närmade sig. Skrattande

Nu sällar jag mig till gänget igen med betydligt mindre oro i kroppen. 

Må bäst allihopa! 
  • Sunseed
    Skytten skrev 2011-11-29 08:25:40 följande:
    Tack Cathy, Maraki, Zin, Söte, Tjorven och Vi4! Vad gulliga ni är!
    Än så länge är det rätt avslappnat. Jag glömmer ofta bort att jag faktiskt ruvar. Det lär nog förändras, men just nu är det bara bra.

Sunseed - vad härligt att du är på gång igen och har en plan!
    Mysigt med ruvning. Hoppas att allt går vägen! 
  • Sunseed
    Skytten skrev 2011-11-29 16:14:40 följande:
    Uppdaterar...

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) 
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er. 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Oceanney, FET2 i januari 2012
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC 
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10 

***SÄNGHALMSLIGAN*** 
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET*** 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET i slutet på Nov hoppas vi 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien början av nov. 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50
    Sunseed, 40 år, Dalarna. IVF 1 (misslyckades), FET 1 kring v 49-50 

***SPRAYAR*** 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt 

***SPRUTAR*** 
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) sprutstart 2/11
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, sprutstart 16/11
    Vi 4, 40 år, (syskonförsök), första IVFet långa metoden (synarela + 350 puregon), sprutstart 23/11. 

***JAPANSKA METODEN*** 

***ÄP/ET*** 
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1, sprutstart 26/10 (långa metiden), ÄP 10/11.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11. 
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12
    Mia, 42 år, Göteborg, (2 IVF, FET x 2) nu FET 3, TD 14/12
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11. TD 12/12

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• Sunseed

Jag som är en sucker för TCM (Traditional Chinese Medicine) har läst mig till att bland annat nötter och kyckling och purjolök ska vara bra för ett foster. Det stärker "njurarna/njurmeridianen" som är grunden till allt och som enligt kineserna behöver vara starkt för att bära ett barn. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?