• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed, men tror du inte det kan bero på testet då, det är ju fortfarande före TD och de är ju lite olika känsliga för hormonerna, kanske var etta testet mer känsligt? Ge inte upp riktigt än, vänta till TD iaf! Men fy så tärande det är att slitas mellan hopp och förtvivlan. Varm kram!

Victoria, jag hade ju mf nyligen och då fick jag ist en jättekort cykel, cykeln efter, så det kan säkert påverka...

MissBoring, kan man inte be om att få ut själva embryoprotokollet också? Då kan du ju se lite mer vad de skrivit om fragmentering, delning osv. Det funderar jag på att göra...

• Vi 5

Victoria mfl, tack för intresant diskussion om cykellängd! Min har ju sedan i somras kortats med ca 2 dagar, till att ofta vara 26 dagar (fast jag har haft två ännu kortare och några normallånga). När jag har 26 dagar verkar äl vara ca dag 12, så då är ju frågan om det är en för kort follikelfas? förr har min äl nästan alltid varit på dag 14-15. I mitt fall undrar jag om inte den plötsliga förändringen kom i samband med jättestarkt stresspåslag under lång tid (förlorat barn och disputerat). Frågan är då också om det påskyndat kroppens åldrande eller om det skulle gå att få tillbaka längre cykler ett tag till bara man får rätt behandling? Min gyn har inte varit så intresserad av att kolla något extra, men jag funderar en del på hormonnivåerna...

Sunseed, usch så tråkigt, jag som hoppades att det kanske bara var ett defekt test som var mindre känsligt...Varma kramar till dig!

• Vi 5

Skytten, så typiskt om du missade det Jag testar alltid på eftermiddagen och får en eller två dagar med utslag. Om jag får två dagar i rad brukar det andra dagen vara starkare än kontrollstrecket, och då kommer min tempstegring dagen efter, ofta bara liten höjning då och sedan tydligare höjning ytterligare en dag efter. Det är nästan så jag kan känna att det släpper sent på kvällen, det verkar alltid släppa på kvällen för mig...Själva sekretet brukar försvinna snabbt också, så har det försvunnit och du har höjd temp har säkert ägget släppt!

Linköping jag får alltid som äl-sekret före mens, men det är "segare". Fick det nu när jag blev gravid med, så för mig var det samma symptom...

hönan kram till dig!

Bengalen, hoppas nu din kropp kommer igång igen så du får börja snart!!!

Ciara, åh så fantastiskt med två stycken tillbaka! Håller mina tummar!!!

Maryhe, vad intressant, jag har också börjat dricka ingefäraavkok och har just satt igång min akupunkturbehandling igen.

Sunseed, du kämpar på så bra, glöm bara inte att det är ok att vara ledsen då och då också...Här är det också frukt och grönsaker på inhandlingslistan

• Vi 5

Skytten, men om du har mkt sekret nu kanske det blir utslag nu på eftermiddagen, (det brukar ju "torka upp" snabbt efter ägget släppt) kan du inte prova att testa igen nu på sen em? Jag har läst att morgonurin inte är så bra för det hormonet ligger vilande då (som någon annan också skrev), bäst är efter kl 10, så kanske var det därför du inte fick lika starkt streck i morse. Jag tycker nog att du ska kolla även i morgon fm och em för säkerhets skull. Själv får jag äl-sekret i flera dagar innan omslag...Eller så försöker du får ett vul!Usch, förstår att du grubblar!!!

Själv fick jag äl-omslag i går är bara på cykeldag 10, så jag hoppas få utslag även idag så ägget hinner mogna lite till och cykeln åtminstone inte ännu kortare än senast.... Jag ska testa snart, det är en halvtimme kvar...

• Vi 5

Sunseed, så bra! Då känner jag mig lite lugnare! Jag är också ganska optimistisk av mig och kan inte heller deppa så länge efter misslyckanden, så jag känner igen mig lite, fast jag är ofta dålig på att känna efter överhuvudtaget och skulle nog behöva våga uppleva ledsenheten lite oftare. Hoppas det blir ok på jobbet ändå. Är ditt jobb också i fara?  

• Vi 5

Hemulen, åh hoppas att du får två stycken fina embryon i morgon! Kommer att tänka på dig!!!

Sunseed, då är du helt olik mig då, jag är jämn och lugn som en filbunke, blir aldrig arg och gråter inte heller, men är ofta ganska glad iofs   Jobbigt att jobba under sådana omständigheter, hoppas bara de fattar att de inte kan avvara dig!

• Vi 5

Skytten, enligt RFSUs test kan man testa fram till kl 20. Jag skulle nog gjort det om jag vore du, även om jag inte mindes när jag kissat senast. Men jag är kontrollfreak, så du kanske inte ska lyssna på mig Tack, jag fick nästan lika starkt utslag som igår, väljer att tolka det som utslag i dag med. Spelar inte så stor roll eg, vi timade det iaf i går och jag hoppas det funkar i dag med. Tror säkert att mitt test är negativt i morgon (kommer att kolla så att det inte är starkt i morgon med för jag vill ju inte att vi missar att tima in det) och tror att tempen gått upp i morgon. Blir spännande att se.  

Appropå ingefära så kör jag direkt i kopp i micron, men det kanske inte är lika bra? Hur som helst så har jag kvar bitarna och tuggar på dem med, det är ju rätt starkt men jag älskar ingefärasmaken

• Vi 5

Sunseed och skytten, tack Skäms Nu är det klart, inte så kul under press, men iaf färdigt för denna gång...

Skytten, kanske kan du kolla tempen i morgon bitti också och ha stenkoll på sekretet. Nu hoppas vi på utslag i morgon för dig så det löser sig! .

• Vi 5

skytten, ring kliniken tycker jag och be att få ultraljud. Det är ju som sagt inte optimalt att testa före kl 10 på fm, så det är ju svårt att veta om du hade fått annat resultat om du hade väntat, men jag gissar att du har svårt att komma ifrån på dagen för att testa....

Tjorven, usch det låter  jobbigt och inte som en så optimal strategi tycker jag. Det är klart att du ska få vara lycklig, med eller utan biologiska barn!!!! Jag tycker att du ska ta tag i det även om jag förstår att det känns som ännu en sak att få tid till. Själv har jag nyligen tagit upp kontakt med den psykolog jag gick till efter att A, vårt första barn, dog. Det känns väldigt bra. Det är en KBT-psykolog som jobbar väldigt aktivt med mig. Det gör jättestor nytta, jag gillar just att man jobbar så aktivt och även mellan sessionerna. Det gör att man inte behöver gå så många gånger och man kan också ha lite glest mellan gångerna om man vill. Jag har även en väninna som försökt med ivf under 6 års tid som går till samma psykolog några gånger om året, hon säger att det varit räddningen. Hon har nu lyckats bli gravid och väntar sitt barn i maj, men hon går till psykologen nu också för det är ju rätt oroligt när man väntat så länge. Men det är ju lite olika vad man behöver och vad man vill ha, en del vill hellre "prata av sig" (snarare än arbeta aktivt) och då kan man ju vilja gå varje vecka under lång tid. Det verkar också vara olika svårt att få tag i psykologer beroende på var man bor. Jag vet inte om mina tankar var till någon hjälp, men jag ville ändå bidra med mina tankar om det... 

• Vi 5

Hemulen, stort grattis till det fina embryot!

Skytten, så märkligt att de bara vill ha morgontest, men så skönt med utslag idag! Hurra!!! Åh så skönt, och så säger jag som Henulen, kolla gärna i morgon med så du vet hur lång tid du har på dig eg till ägget släpper. Är jättebra att veta till en annan gång...

Linköping, hoppas, hoppas, hoppas, och ha en fin resa!

mamma0301, åh vad härligt med många äggblåsor!!!Lycka till med ÄP!

Sunseed, det är så mysigt att komma in och läsa dina inlägg Solig Jag började skriva svar till dig innan jag läst allt och skulle skriva att jag håller med om att nu när ni redan har fina i frysen så låter det klokt att prova med det först och hinna hämta ännu mer kraft inför ett fullt ivf. Men så ser jag att ni redan kommit fram till det. 

Tuvalina, jag förstår att det drar igång tankar hos dig, men jag tänker att det är skillnad på om man redan har något i frysen och om man inte har det och att det (ev) blir "sämre" resultat om man kör tätt behöver ju inte betyda att det blir dåligt! Som jag tänker så har vi i tråden ju olika utgångspunkt och vi kan behöva planera olika. Min gyn sa också att vi kunde köra direkt efter och om jag nite hade känt mig så himla sliten hade jag gjort det!

Nu ska jag iväg på planeringssamtal för nästa ivf, som ju blir i början av maj. Funderar lite på om jag skulle försöka få be att kolla hormonerna med tanke på mina kortare cykler men är rädd att det ska påverka möjligheter att göra fler ivf, hon har ju varit så negativ till mina chanser sedan hon missade min ena äggstock, (verkar som att hon glömmer att den sedan faktiskt fanns) det är som att det påverkar hennes bild av mig hela tiden. Och nu verkar det som att min äl faktiskt flyttat fram någon dag så nu hoppas jag att kroppen håller på att rätta till sig till normallånga cykler igen (håll tummarna). Börjar faktiskt känna mig lite starkare och piggare och så kör jag ju akupunktur och har ändrat kosten  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?