• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Med att vänta el inte vänta... Det funderar vi på med. Jag mår ju ganska bra nu om man jämnför med en månad sen (förutom idag efter läkarsamtalet) så därför skulle jag nog kunna gör en ivf men eftersom jag om två veckor ska byta jobb å håller på med mammas husförsäljning, kommande flytt å allmänt ganska mycket runt mamma så tror jag att jag skulle bli jätte stressad av att göra en ivf nu å att det är bättre att vänta.

MEN då kommer sommaruppehållet å ett tu tre är jag/vi i augusti/september... Å då är frågan om psyket håller så länge när vi "kastar bort" så mycket tid...

vad tror ni flickor, hur ska vi göra?

• MissBoring

Tuva jag tror du gör rätt i att ta en behandling å om hon/han tycker det känns bra fortsätta å göra en ny ivf med behandling under tiden

• MissBoring

Tack för era tankar.

skytten, mitt problem är att det bara finns två gyn i min omnejd. Var av den ena många reser långt för att träffa men hon har inte varit till min hjälp... Å den andra spec går jag hos nu å han är inte öppen för att leta djupare. Hade jag bara bott nära en klinik så hade jag banne mig inte gett mig men även om jag nu går till husläkaren så har han ju ingen att remittera mig till

vet ni om alla kliniker stänger under sommaren? Jag känner i hela mitt hjärta att jag gärna skulle velat gjort en ivf under semestern i lugn och ro.. Hur ser det ut runt omkring Gbg ? Tänker ju spendera min semester på kusten från gbg till strömstad med trollhättan å uddevalla på vägen skulle fungera....?

• MissBoring
    hemulen skrev 2012-03-20 20:54:58 följande:
    Men herregud MissBoring, fy f-n vad jag blir förbannad av denna åldersdiskriminering! Som om man inte redan är medveten om att man inte är 25 längre... Måste de kasta det i ansiktet på en?!  Vart går ni? Jag ska gå dit och slå dem på käften, jag menar tala dem till rätta. Nej, hoppas du kan hitta något annat ställe som värnar lite mer om sina kunder/patienter. Låt dem inte slå ner dig, visst fertiliteten avtar, ja, men det finns stora individuella skillnader och det verkar de ju inte vare sig vilja veta eller bry sig om.. Och det är ju liksom lite därför man söker hjälp i våran ålder... Det är verkligen inte alla som är i  "skaffa barn tillstånd" i livet då fertiliteten är som bäst. SÅ, slutmorrat

Haha nu fick du mig att skratta

ja jag vet bara inte riktigt vart jag ska vända mig då min nuvarande gyn inte är så lättflörtad... Det va därför jag blev så glad när KK erbjöd sig men det va ju en AT läkare å hon visste nog inte bättre än att försöka hjälpa mig men det tog chefen tydligen snart ur henne (om jag nu inte mot all förmodan skulle dra får lång slutsats själv..) Jag ska lägga det på hyllan till nästa vecka. Snart är jag hos mamma å ska tillbringa morgondagen med henne å så hem igen å på torsdag får vi kompisar på beaök å på lördag ska alla på kalas ihop så jag ska njuta av det roliga å sen på måndag ska jag ta sambon å sätta oss ner å ringa runt å se vad vi kan hitta på!

Kram
  • MissBoring

Tack alla fina. Vi har bestämt oss för att se om det inte finns någon klinik som har öppet veckan efter midsommar för då har vi semester å då hade det varit toppen att få ett försök i lugn och ro. Någon som vet någon klinik på västkusten som har öppet över sommaren el iaf lite längre än midsommar veckan?

kram till er alla

• MissBoring

Hmm Zin, det är inte för inte du betraktas som en av de klokaste här svaret är alltså näe det har jag inte men jaa det ska vi naturligtvis göra! Har inte dom semester stängt alltså?

• MissBoring

Sunseed du är så gullig, du skräms inte! Bra du delar med dig om det du vet tackar!

• MissBoring

Jag har också hört bra om osteopat men inte provat själv än. Testat shiatzi som jag blev mycket positiv över å kinesiolog som känns bra men inget wow men det kommer när hon fått mig gravid

skönt med en positiv läkare Fjällsippa. Behöver vi alla efter min bomb igår... Skönt attveta det finns tro bland läkarna också

• MissBoring

Hej alla!!
    Oj oj oj, jag har inte varit här sen i torsdags tror jag. Har gjort sista dagen på gamla jobbet, och så har vi haft vänner hemma sen i torsdags till idag på eftermiddagen! Kan säga jag har lite att läsa igen, oj va ni har hunnit skriva MASSOR Skrattande
    Imorgon ska jag sitta på tåget flera timmar så då ska jag läsa allt i lugn och ro.

Nu en fråga: hur går vi tillväga om vi vill kontakta Danmark?? hemsida till klinik?? Bästa? Jag ska läsa tillbaka i tråden också, jag lovar. För förut har ju inte Danmark varit något alternativ för oss så jag har inte riktigt tagit till mig vad ni skrivit...men jag tänkte några snabba svar kanske jag kan få så här så vi kan börja kika lite på hur ev upplägg etc ser ut Glad Sambon tyckte det verkade va ett bra alternativ. Mini semester i semestern å ett försök samtidigt känns bra!

Kram       

• MissBoring
    Enya70 skrev 2012-03-25 18:49:22 följande:
    Miss Boring

Ring Copenhagen Fertility Center (CFC) i Köpenhamn och boka en gratis telefonrådgivningstid med en läkare där. Helst med professor Svend Lindenberg. Du hittar numret till receptionen på hemsidan som du kan googla fram lätt. Sedan begär du ut dina svenska journaler, scannar in dem och mailar till CFC så läkaren ni ska prata med hinner titta på era papper innan.

Lycka till!

Toppen tack.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?