• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

linköping68 skrev 2010-12-21 15:19:46 följande:

Tog nytt gravtest och fick det svar som jag befarat..... den lilla/e var inte kvar Gråter
    Egentligen visste jag att det var så då blödningen var ganska stor, men blev ändå ledsen. Nu var det liksom "sant" och verkligt.
    Ja, ja. Vi får fortsätta hemmaförsök och även bearbeta några kliniker så att de ger oss en chans till iaf 1 försök med IVF.
    Kram till er alla och god jul och gott nytt år!

Är ortroligt ledsen för din skull men kom ihåg att du lyckades bli gravid. Bara det är positivt. Även om jag vet att du kämpat länge både hemma och med IVF. Det innebär att du har en chans om du fortsätter. Alla ägg kan inte vara dåliga. Jag förstår att det känns svårt nu men ge inte upp. Nu har du argument för att bearbeta klinkerna. Kram. Hoppas du får en bra julhelg trots allt.
  • Inanna Li

Mamma Gås - Tack! Jag hoppas det kommer gå vägen. Annars får de väl ligga på is en månad till Glad!

• Inanna Li
    Fahlvik skrev 2010-12-21 20:01:46 följande:
    Tack pp08!
    Var på inskrivning idag och det fanns faktiskt ett pyre med tickande hjärta därinne! Vilken lättnad.

Alla prover och inskrivningsfrågor tog över en timma och till slut började jag tveka om det ens skulle bli något ultraljud! Det är ju en privat MVC (för den låg nära jobbet) men hon sa att det kan vi få, om vi vill!!? OM vi vill, tänkte jag, det är därför jag är här, hi, hi...
    Det tog blodprov inför KUB men jag ska vänta på remiss till Östra för att få ultraljudet där. Hoppas det blir inom rimlig tid.
    Vad härligt att allt är bra. Kul att du fortsätter skriva i denna tråden och ger oss andra hopp om att lyckas Solig. Också spännande att få veta vad som ligger framför en när man väl har lyckats. Alla tester och sånt som måste tas.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-22 15:04:44 följande:

Mensen har inte dykt upp än Glad vågar man hoppas lite-lite? Känner fortfarande ingenting i kroppen, lite ömma bröst kanske, men det brukar jag alltid ha innan mens. Sa till min man att jag vill tjuvtesta imorgon, men han vill inte, vill helst vänta till på söndag men gick med att testa på julafton.

Idag ska jag skriva på nya avtalet, men hur blir det om jag får reda på att jag är gravid bara någon dag efter jag skrivit på avtalet. Har jag skyldighet att meddela om det till min nya arbetsgivare innan jag börjar?

Imorgon ska jag säga upp mig. Vilken julklapp till chefen, fast kommer aldrig se hans min för att jag ska ringa då jag tog ledigt imorgon. Har lämnat min uppsägning till facket istället och dem väntar på min signal att överlämna den vidare.

Hoppas för dig allt jag kan! Positivt att mensen inte dykt upp än.

Lycka till med det nya jobbet. Trivselfaktorn är viktigare än lönen.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-23 10:07:24 följande:
    Tjuvtestade imorse i allaffall, men fick tyvärr minusRynkar på näsan. Kan vara för tidigt, men har inte så stor hopp faktiskt. Mensen är fortfarande borta, men tycker att jag känner lite mensvärk.
    Neeej, Turlid. Det får inte vara så. Hoppas det var för tidigt att testa.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-24 08:40:37 följande:
    Det suger, mensen kom i morse. Julafton i repris, hur jag ska kunna vara glad idag när gästerna kommer har jag ingen som helst aning om, men på nåt sätt måste det gå.

Ha det gott och God Jul till er alla!
    Stor kram Turlid! Hoppas du orkar med ett nytt försök nästa år. God Jul till dig. Försök ta hand om dig så gott det går.
  • Inanna Li

God Jul til er alla kämpande och redan gravida runt 40 Tomte! För oss som ännu inte lyckats är det 2011 som gäller!

• Inanna Li

Turlid - Förstår hur dåligt du mår. Hoppas det blir FET för dig snart igen. Kanske vi får ÄL samtidigt. Min ÄL ska ske tidigast 4 januari om jag har tur.

Riita - Hoppas så att du har en chans att få plus. RD 8 är ju inte så långt än. Buna flytningar behöver inte betyda att det är kört.

Mary73 - Lycka till med FET i januari. Nu ska vi lyckas!

underverket -  Förstår att barn kan vara jobbiga ibland. Men ändå vill man ju inget hellre än att bli mamma Flört!

God fortsättning till er alla andra. Vi tar nya tag nästa år. Det ska vara slut på motgångar nu.

• Inanna Li

Turlid - Vad kul att ni ska se nya Änglagård-filmen! Jag tänkte att jag också måste se 1 och 2 igen innan jag ser den nya. Änglagård 1 betyder speciellt mycket för mig för det var den första film jag och min sambo gick på tilsammans. Som nyförälskade våren 1992. Blir sugen på vin- och ost bara av att läsa om din julklapp. Så gott! Nu har jag ju druckit lite vin och glögg senaste månaden. Blir totalstopp med alkohol igen efter nyår när ruvarperioden förhoppningsvis börjar!

Vi håller tummarna för 2011!

• Inanna Li

Gott nytt år alla. Själv är jag deppig då min ägglossning kom idag på cykeldag 16. Nu kan jag inte göra FET förrän i februari på grund av klinikens öpttettider. Jag hade hoppats så mycket att det skulle dröja två ynka dagar till. Verkligen skit men inget att göra. Kroppen gör som den vill. Bra att den funkar i alla fall.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?