• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Flyttar fram listan. Vi är ju så pratsamma i tråden; så listan hamnar snabbt många sidor bort.  

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 någongång i framtiden!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14e april
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj
    Mia, 42, FET eller IVF2 i maj

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL spraystart 5/4

***SPRUTAR***
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, sprutstart 27/3
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, sprutstart 1/4, bor i Hässelby.

***ÄP***

***ET/FET***
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, 2 embryon, ET 23/3, TD 12/4             
    Hispan 39 år, IVF nr2, korta metoden, ÄP 28/3, ET 30/3, TD 15/4
    Kattenizze, 38 år, ET 5/4, korta metoden, TD 26/4

***GRAVIDA***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!

• Fjällsippan

Myrslok; är så ledsen för din skull ! Jag tycker dock att det är lite väl snabbt av kliniken att avfärda dig efter endast en avbruten stimulering. Och jag funderar fortfarande på din ordination av sprayandet och din blödning; fortsatte du med samma dos med sprayen vid sprutstarten som du gjorde vid nedregleringen? Den erfarenhet jag har av ÄD är att jag har följt ett par FL-väninnor genom åren som numera har fått barn via ÄD i Europa. Och som Zinfandel nämnde finns det en massa trådar under "Äggdonation". Den här tråden handlar inte om ÄD, däremot är det kvinnor med lågt AMH som kämpar på: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55472636.html 

• Fjällsippan
    Jag blev avbruten igår när jag skrev inlägg så jag fortsätter nu.

Myrslok: Jag instämmer med föregående att du gärna får stanna här hos oss. Den länk som jag gav dig var för att jag tror de tjejerna har mycket erfarenhet och kan ge råd om den situation som du nu befinner dig i. Kram.

Hispan: stor kram till dig ! Låter som en bra plan att boosta under sommaren och ta nya tag till hösten. 

chichichita: stort grattis till dubbel-blastis-ruvningen{#emotions_dlg.flower} 
  • Fjällsippan

Är det någon som vill ha min burk med Apiforce? Jag har bara tagit 3 kapslar; och det känns onödigt att den står här hemma och skräpar när den kan vara till gagn för någon av er. Hojta till här i tråden eller inboxa mig; så postar jag den idag.

• Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-04-12 08:03:28 följande:
    Jag är intresserad! Hade precis tänkt köpa Apiforce!
    Inboxa mig din adress, så skickar jag burken idag.
  • Fjällsippan
    kattenizze skrev 2011-04-12 14:07:47 följande:

Chichisita: oj vilket bra resultat! Vad intressant att de sätter in två blastisar i Guatemala, det gör man väl inte i Europa? Håller tummarna nu för att det fäster.

Jag har fått tillbaka 2 blastisar i Falun. 
  • Fjällsippan
    chichisita skrev 2011-04-13 02:41:05 följande:
    Tack för alla grattis!!

Jag undrar om det är någon av er som har fått ta estradiolpiller under ruvningen? Jag fick det förra gången men inte denna gång. Hoppas att det inte beror på att läkaren glömde bort det och att jag egentligen borde ha det? Hade lägre värden förra gången.

Undrar också hur mycket sinnestämningen spelar in?  Min man håller på med ett konsultuppdrag som han har en tight deadline på så han är superpressad. Tyvärr blir han inte särskilt trevlig att ha att göra med då. Jag önskar att jag inte skulle ta åt mig av hans dåliga humör och elaka kommentarer, men jag kan inte låta bli att bli jätteledsen. Dessutom är jag ju beordrad  sängliggande i två dagar så jag är helt beroende av honom. Nu ligger jag här och är vråltörstig men att störa honom i jobbandet för att be honom att hämta ett glas vatten är uteslutet. Han har inte frågat om jag behöver något under fem timmar!! Det är lite som att leva med dr Jekyll och Mr Hyde för han är för det mesta jättegulllig och omtänksam, men han klarar inte stress något vidare bra. Det kommer lite olägligt för det känns som om det är viktigt att må bra dessa dagar, för att det ska fästa. Men det kan väl inte göra något om jag tar en promenad till köket för att hämta vatten? I Sverige säger de väl att man ska leva som vanligt efter ET? 

Jag har fått estradioltillskott vid vissa ruvningar (Progynon) när jag gick i Falun. Min nuvarande klinik ger inte något extra under ruvningarna. Min lyckade ruvning som ledde till sonen fick jag inte något estradiol, endast Trombyl.

Jag instämmer med Snösport; ta det lite lugnare och det är helt okej att hämta vatten själv. Vad gäller sinnestämningen under ruvningen så tänker jag numera att den spelar väldigt lite in för lyckat resultat eller ej. När jag ruvade på sonen hade jag väldigt mycket känslostämningar omkring mig då svärfar hamnade på sjukhus i samband med mitt ET, och gick bort efter några veckor. Så under ruvningen tvingades jag hantera/bemöta sambons alla känslor; stress, ilska, oro, sorg. Visst känns det skönt att må bra under ruvningen; men jag tror att om embryot/embryona bestämmer sig för att fästa så gör den/dom det oavsett om man är glad eller ledsen. Håller tummarna stenhårt för dig nu! 
  • Fjällsippan
    Spears skrev 2011-04-13 07:56:30 följande:
    Mensen Kom idag Tjoho, så imorgon börjar Jag spruta , kul!
    Grattis till mens och sprutstart !
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-04-13 11:16:28 följande:
    Jag får inte Trombyl under ruvningen, bestämt på förhand Skrikandes ! Är det någon ide att fråga efter progynon eller kortison, kan kanske löna sig, tror dock inte det. Fick inte något av dessa förra gången heller.

Jag ska i alla fall begära minst 2 vul innan de bestämmer ÄP, jag vill inte att bara passa in i deras schema, jag vill känna mig till freds när jag går på ÄP. Och det är tack vore er jag har lärt mig massor. Kram alla.
    Nej, jag tror inte CvL ger Trombyl. Och enligt min hemortsläkare så ger dom inte Progynon eller kortison heller. Trombyl = barnalbyl, så det kan man ju självmedicinera med om man vill. 2 VUL tycker jag att det är bra att du begär; jag brukar få mitt första på sprutdag 6 (cirka, beroende på helg) och det andra har varierat mellan sprutdag 9 - 12 (beroende på hur det första VUL'et har sett ut). Men visst ska du ta E2-värdet i samband med VUL'en? 
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-04-13 12:16:06 följande:
    Få du dessa från din hemortläkare?

Efter 7 sprutdagar ska jag lämna blodprov och göra min första VUL samma dag hos CvL. Känns lite sent med blodprov, lämnade sist efter 5 sprutdagar, men jag kanske ber om remiss till det och lämnar det på ett labb som dem sammarbetar med tidigare.
    Jag har inte behövt fråga hemortsläkaren om recept eftersom jag har en pappa som äter Trombyl, så jag tar från honom. Och mina föräldrars hund äter Prednisolon (kortison), så jag kan ta från henne om det kommer att behövas (har fortfarande lite kvar själv). Fragminsprutor har jag kvar från tidigare behandlingar. Och hade jag inte haft tillgång så hade jag absolut frågat min läkare efter recept. Han vet att jag medicinerar "själv".

Det är ju VUL tillsammans med E2-värdet som säger något om "helheten" (och dessa ska helst tas på samma dag). Så det kan bli missvisande om du tar blodprovet tidigare. Minns du vad du hade för E2-värde förra gången på sprutdag 5?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?