Skruttefia skrev 2010-11-18 23:11:54 följande:
Hmm, när jag läser vad jag precis har skrivit så är det faktiskt helt absurt. Fast, det är bättre än att vara arbetslös vilket jag var ett bra tag innan jag fick bankjobbet - det brukar jag tänka på, vilket ändå gör tillvaron lite bättre
Ja, jobbet kan vara ett elende, men du har rätt, alternativet är värre!
Just nu jobbar med utveckling av testsystem på ett medicintekniskt företag och gillar komplexiteten i mitt jobb, men belastningen är enorm. Allt jag gör måste dokumenteras, det går inte göra det senare, jag kan inte frisläppa systemet om inte alla dokument är på plats. Har skrivit typ 30-40 st dokument på mitt system under förra året, vissa har tagit någon dag att skriva, andra flera veckor och det är bara för att dokumentera själva konstruktionen, som är båbe mekanik, elekrtonik och programering. Jag brukar säga till mina chefer att det tar minns 30 veckor (=30 dokument) bara för att dokumentera systemet, att konstruera tar det bubbelt så lång tid, men eftersom det är inte mina chefer som gör jobbet (och har aldrig gjord det) så skiter dem i vad jag säger.
Annars är jag en ingenjör från KTH, har läst elektronik i grunden och mekatronik som inriktning och det gjorde jag efter jag skaffat 2 barn och ett kraschat äktenskap med barnens pappa.