• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

turlid70 skrev 2011-01-03 12:28:23 följande:
    Nej, vad tråkigt Inanna att du missar FET i januari, vi skulle bli ruvarkompisar ju. Ja-ja, det är inte så säkert att det blir någon FET för mig heller, än så länge är det ingen ÄL här och frågan är om den kommer som den ska. Vi kanske blir ruvarkompisar i februari istället ändå.

Kör på så det ryker med hemmaverkstad istället. Håller tummarna!
    Tack för stödet Turlid! Jag känner mig just nu väldigt otursförföljd. Jag har redan hunnit med ett par hemmaförsök Flört och hoppas allt jag kan. Mirakel kan ju ske. Hoppas att du inte ska behöva vänta ända till februari. Din ÄL kommer säkert snart!
  • Inanna Li

Fjällsippan - Vi får hoppas på våra hemmaförsök så länge. 2011 kanske är mirakelåret!

• Inanna Li
    gnistan6666 skrev 2011-01-04 09:03:39 följande:

hej!

Jag är ny här...jag har gjort 2 st IVF:er i Danmmark...den ena misslyckades och den andra är jag i väntan på att ta ett graviditetstest, på torsdag!! (6januari)

Jag känner ingenting!  Minabröst har slutat ömma, vilket det började göra när jag började med crinonen...ingen tecken på mens, typ mensverk, migrän som jag brukar få innan mens...

Vad tror ni?? Jag har 2 befruktade ägg i mig...

Hoppas du får Plus! Man kan vara gravid utan att känna symptom i början!
  • Inanna Li

Sushikatten - Hoppas att Menopur leder till bra äggkvalité. Snösport och Turlid har ju fått fina ägg med hjälp av detta. Håller tummarna för dig!

• Inanna Li
    Fahlvik skrev 2011-01-04 12:48:28 följande:
    Menar du KUB? Det är först nu på fredag men jag återkommer oavsett resultat.

Började jobba igår och var illamående hela dagen, hade starka kväljningar så fort jag kom innanför dörren hemma och fick springa till köket och ta en seg rågsmörgås och det hjälpte. Småäter hela tiden men det hjälper inte alltid. Är ändå glad för att jag inte kräkts någon gång än även om det känts nära när kväljningarna sätter igång...
    Idag går det mycket bättre (trots jobb ;o)
    Ja, nu är vi inne i vecka 12 och det känns helt otroligt att man kommit så långt! Kollar lite på vagnar men har inte hittat den perfekta än men det finns ju gott om tid.
    Må gott!
    Grattis till vecka 12! Nu kan du känna dig mera lugn! Jobbigt med illamående men det leder ju till nåt gott sen!
    Kram!
  • Inanna Li

Nu har jag kontaktat kliniken om att jag måste vänta till februari. De höll med mig om att det var fruktansvärd otur! Det positiva är att jag kan ju dricka kaffe ett tag till i alla fall Flört!

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-01-05 09:50:46 följande:
    Det blir FET för mig på tisdag nästa vecka! Fick en glad gubbe imorse nämligen, testade redan igår kväll med vanlig sticka och såg indikationen att ÄL var på g och i morse fick det bekräftad med digital.

Mådde lite illa och hade spända bröst ett par dagar nu, men inga äl-flytningar! Jag blir galen att det blir så, måste rikta mig på nya signaler för att jaga äl. Vilken tur att jag testade igår kväll och såg att den var på g annars skulle jag nog vänta igen. Förra månaden fick jag utslag på dag 17 i menscykel, men idag är det bara dag 13! Samtidigt känns det helt rätt denna gång, hoppas bara att det lilla klarar upptinningen.
    Vad bra att du fick ÄL-stegring! Då hoppas vi på FET på tisdag!
  • Inanna Li

Liten uppdatering.

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2), jan 2011 CVL
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). Start i mitten av jan. Bor i Skåne.
    Mamma gås: 38 år. IVF 3 med prel. äp v. 4. Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, bor iNorrtälje
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• Inanna Li
    Fahlvik skrev 2011-01-07 19:54:29 följande:
    Tack för att ni höll tummarna, det hjälpte! Risken för kromosomrubbning är 1:4600 och det är en ganska liten risk. Är såå lättad så nu är vagnköpet nära ;o)

Är så lycklig och blev ändå helt matt efteråt (och maken med) så vi blev stingsliga nu på kvällen. Det är väl pga spänninen man byggt upp under flera veckor och nu kan man slappna av för man har inget direkt "hinder" i vägen nu som man kan bygga upp rädslor kring.

(Passande nog så kom en gammal favvolåt på Spotify nu: Tainted Love med Soft Cell, någon som dansat till den?)

Turlid: Lycka till på tisdag!

Underverket06: Håll ut, om några veckor kanske våren börjar kännas i kroppen och du kanske får lite energi. Och trotsperioder brukar inte vara länge... Och vad skönt med en positiv läkare!

Må gott!
    Grattis till fantastiskt bra KUB-resultat! Gå nu ut och köp en barnvagn Solig! Om jag har dansat till Tainted Love under högstadiet och gymnasietiden! Jättebra låt! Gillar den även i Marilyn Mansons version!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?