Blev missfall! Känner mig jättedeppig just nu. Känns tungt. Testade minus i onsdags, så det är ingen tvekan om det. Mina grav symtom försvann i stort sett när jag började blöda, så missfallet var nog jättetidigt. Testade + på ruvardag 10 o sedan svagt på 13 o sedan minus en vecka senare ungefär.
Syskon nu: Ge inte upp än. Det kan ju trots allt bli 3 toppägg! Förstår dock att det känns lite med 3 ägg vid ÄP när du hade 8 äggblåsor.
Finafina: Tänker på dig. Du verkar ha det jättetungt. Låter som en bra strategi att sjukskriva dig ett tag. Hoppas du hittar någon du kan prata med, någon kurator eller psykolog.
Tuvalina: Hoppas du också kan ta dig ur utmattningen på något sätt.
Inte är det lätt, denna kamp vi alla är i. Antingen vi kämpar för första barnet, för ett syskon eller för ett nytt barn med ny man o med redan stora barn innan. Det går ju inte att jämföra känslor o sorger, men vi är ju ändå ganska många här inne som har antingen ett eller två små barn eller stora/vuxna barn o vår sorg är ju en annan. Vi kanske aldrig för ett syskon till vårt barn eller barn med vår nya kärlek/ man, men vi kommer ju alltid ha det/de barn vi har sedan tidigare. Jag känner mig jätteledsen just nu o tycker livet är så orättvist. När jag äntligen lyckas bli gravid med ett syskon så blir det missfall på en gång. Men min underbare son finns iallafall. Det känns iallafall som en lite tröst, men det känns väldigt ledsamt att han troligtvis aldrig kommer få ett syskon.
Det pratade om olika preparat. jag har allitd haft menopur. har gjort 5 fulla IVF, 3 med långa metoden o två med korta. Långa metoden funkade när jag var 38, men vid 40 inte alls. Korta funkade bättre när jag blivit över 40.
IVF 1 långa metoden menopur, 8 ägg men bara 1 befruktat.37 år
IVF 2 långa metoden menopur, 13ägg , 5 befruktade, 1 till mig, o 2 till frysen. 37 årEn son blev resultatet
IVF 3 långa metoden menopur, 7 ägg, 1 befruktat. 40 år
VF 4 korta metoden menopur, 13 ägg, 5v befruktade, 2 till mig o 1 till frysen. 40 år
IVF 5 korta metoden menopur, 12 ägg, 3 befruktade, 2 till mig. Testade + men missfall. 41 år
Vi gjorde vanlig IVF bara vid första, annars ICSI eller delvis ICSI.