• oceanney

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

callimero skrev 2011-10-09 12:08:30 följande:
    Beklagar verkligen mamman, vilken pärs att behöva gå igenom. Hoppas du får läka i kropp och själ nu så ni kan ta nya tag, för gravid kan du bevisligen bli!

Hoppas verkligen det inte är kört Mia - är du helt säker?

Ser fram emot att höra hur det går för vår Japaner-patient 34:an!

Myran - jag har bara åkt fram och tillbaka mellan Arlanda och CFC, men kvarteren runt omkring är inget vidare så bo mer centralt. Jag har annars bott på The Square som ligger mitt i smeten.
    Hur går det för dig Kalimero? Hur ser dina funderingar ut nu?
  • oceanney
    Victoria71 skrev 2011-10-09 13:09:19 följande:
    Är det alltså endast oceanney o ev. bellami kvar i ruvargruppen nu då, alla övriga har det skitit sig för? Fy fan så tråkigt, vilken dålig utdelning på så många fina ruvare!!

Oceanney - hoppas massor på dig!!

Jag har raskt gått från spottings till blödning. Jepp, så är det. Tycker ni det finns nån anledning att vänta med gravtest ända till onsdag nu?
    Blä för spottings och blödning.... Testa nu tycker jag. Man kan vara gravid och blöda så det är faktiskt rätt så viktigt att testa. Berätta hur det går!! Kram!

Ingenting att rapportera härifrån än. Om jag inte fått mens innan dess testar jag på tisdag. 
  • oceanney
    Mia69 skrev 2011-10-09 12:44:48 följande:
    Var bara tvungen att berätta... Nu gick jag och rotade upp dagens gravtest i slasken igen (känns som detta udda betende börjar bli en vana...Flört) Nu 3 timmar senare är det givetvis positivt istället denna gången. Finns någon slags tragikomik över detta, eller? MEN det var verkligen inte positivt imorse så jag ÄR inte gravid men det talar väl för att mitt lilla plus för någon dag sedan var riktigt kanske...
    It ain't over till the fat lady sings... Ingen mens ännu väl? Vad använder du för test?
  • oceanney
    Victoria71 skrev 2011-10-09 13:09:19 följande:
    Oceanney - hoppas massor på dig!!
    Glömde säga: tack!! SoligHjärta
  • oceanney
    AnnaLinn - har lagt till dig på listan enligt önskemål. Vad du gör är helt enkelt att kopiera listan istället för att trycka på citeraknappen, om du förstår vad jag menar. Skrattande

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg Centro Promea Turin, Italien
    Maraki73, 37 (snart38) Göteborg, IVF 3 i höst ( tidigare 2 iVF minus, 1 FET plussade men fick MF)
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )  
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4 i november?
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november
    AnnaLinn -72, Halland, IVF 3, alla ggr ET

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 29/9, BIM 14/10, FET i november 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst 
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja.....
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt 
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9

***SPRAYAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR*** 

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, FET 21/9, TD 7/10 (Försök 6, Tidigare 3 ET + 2 FET och 2 MA) 
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10 
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1: 22/9, TD 8/10 
    Victoria71, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, ÄP 22/9, ET 24/9, TD 12/10 
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9, TD 8/10

***GRAVIDA*** 
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
  • oceanney
    Nu Syskon skrev 2011-10-09 18:46:53 följande:

Oceanney: jag håller tummarna för dig, stenhårt. Tänk vilken lycka att få två + på samma skörd.

Tack alla för lyckönskningarna. Det värmer verkligen, speciellt när det har varit så mycket motgångar här. Hjärta

Det vore väl lite för otroligt med full pott två gånger, men chansen är ju iallafall 25%, inte noll. Rent statistiskt borde det inte spela någon roll, men logiskt känns det som att jag redan fått mitt guldägg i den skörden. 
  • oceanney
    pp08 skrev 2011-10-10 08:18:11 följande:
    Och nu står det fast: minus och stormens. Även detta försök misslyckades Ska ringa kliniken idag och fråga hur vi ska fortsätta.
    Beklagar! Kram Hjärta
  • oceanney
    Mia69 skrev 2011-10-09 22:03:19 följande:
    MEN det skulle ju ha varit positivt på morgonen om jag vore gravid för om det var ett svagt plus i torsdags så skulle det ju blivit lite starkare nu.

Nu hoppas jag att du får ett plus! Det är väl bara positivt att embryot är från en skörd med ett guldägg. Det ökar säkert bara sannolikheten att det kan finnas ett fint embryo till från den samlingen.!{#emotions_dlg.flower}
    Stämmer, om du hade använt samma test. Testen kan vara olika känsliga och bete sig olika. En del mäter 25 mIU/ml , en del 50 mIU/ml. Om du fick ett väldigt svagt plus så skulle det inte synas förrän den vita bakgrunden torkat upp, om du förstår vad jag menar.

Visserligen ska testen bli starkare men för att jämföra måste du nog använda samma test rakt igenom. Om du inte fått mens än tycker jag nog det är för tidigt att kasta in handuken. Jag plussade väldigt svagt på RD15. Jag håller nog tummarna för dig liten stund till även om jag förstår att du mentalt vill gå vidare. 

Angående skördar och guldägg: ja så kanske man också kan se det. Halvtomma och halvfulla glas! Tack! {#emotions_dlg.flower}

Nu på RD 14 i CD31. Imorgon blir det test om inte mensen dyker upp innan. Brrr....

• oceanney
    Mia69 skrev 2011-10-10 14:10:39 följande:
    ppO8 och Victoria: Kram till er från mig!Hjärta

oceanny: Det var samma känslighet på testen dvs 25 mIU/ml så därför tyckte jag det skulle bli starkare. Har fortsatt med progesteron x 1 "för säkerhets skull" även om det känns helt kört. Jag tror att mensen är på gång nu men än har den inte kommit. Tack för ditt engagemang! Tummar för ett plus för dig imorgon nu!!!
    Mia69: Ingen mens än? Jag måste bara skicka den här länken till dig, sen ska jag sluta tjata. Jag lovar. Solig

---------------------- 
    langtanefterbarn.blogspot.com/2007/05/ruvardag-14-och-testet.html
    langtanefterbarn.blogspot.com/2007/05/gravid.html

Ruvardag 14 och testet

Dumma, dumma jag... Jag gick upp 5:30 imorse för att testa. Orkade inte vänta längre. Så fort jag stoppat ner stickan i urinet så inser jag att jag inte vill veta än, jag vill ha hopp fortfarande. Men jag fortsätter, låter stickan vara i urinet 3 sek och lägger det på en plan yta... Inget streck, bara ett kontrollstreck. Som vanligt. Jag blir arg på mig själv som fick för mig att testa. Nu är det roliga slut...

Jag tar med mig testet in till sängen och lägger mig hos min man, vi kramas och gråter och så får jag för mig att titta på testet som jag hunnit slänga i min ilska. Nu visar det positivt. Två streck. Inte starkt men det syns! 20 minuter efter att jag stoppade ner det i kisset. 15 minuter för sent. Man ska inte bry sig om sånt, men jag vet inte NÄR det kom. Den kan ha kommit fram inom tidesramen för att gällas för ett positivt test. 

Så nu är jag ett nervvrak, jag är så nervös, spänd och trött!
    ---------------------- 

Ego: Ruvardag 14 på cykeldag 31. Ingen mens ännu. Gravtest inköpt, ska testa imorgon bitti om mensen inte infunnit sig. Ser INTE fram emot det.

• oceanney
    Mia69 skrev 2011-10-10 21:15:36 följande:
    Oceanny: Hoppas så att du får ett plus imorgon!Hjärta

(Ingen mens för mig ännu men det känns som den skall komma när som helst sedan igår. Har den inte kommit om ett par dagar tar jag ett till gravtest "för säkerhets skull". )
    Tack vännen! Hjärta

Precis så kändes det för mig sist när jag ruvade, nu kommer mensen när som helst, och då var jag gravid.
    Så ja, det var tyst jag skulle va... Skrattande
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?