IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Härligt Germany, du har allas tummar!!
Härligt Germany, du har allas tummar!!
Mamma Gås, jisses Mamma Ägg vilken värphöna!! Grattis till väl genomfört ÄP
Grattis Mamma Gås
Germany: Om du funderar över om det kan påverka så sök en annan läkare. Sådant här får du inte svar på av IVF-kliniker. Det är bara att googla lite så hittar du bevismaterial!
Syskon: finfint!!
Tuva: det vore ju underbart!! Och vad bra med HSG, toppen!!
Mary:
Fjällis, Fjällis, saknar dig... Och saknar Calimero... Och Myran, tack för att du tittade in! Linköping, läget?
Morrn!
I USA ger man nästan alltid dhea inför IVF och särskilt till kvinnor i vår ålder. Man ska dock vara medveten om eventuella biverkningar och hur det kan påverka immunförsvaret & hormonsystemet.
Anne: om ca en månad!
Anne min vän, det gör mig ont att höra att du mår så dåligt men det är en ofattbar sorg ni gått igenom eller rättare sagt, är mitt uppe i. Det är inte konstigt alls. Du måste tillåta dig och ta dig tid att sörja ordentligt. Hela din kropp, varje cell och varje dela av din kropp måste få vila och återhämta sig. Ta hjälp av nån som kan hjälpa dig framåt, du behöver inte göra det själv. Hoppas du får träffa en bra läkare som lyssnar & förstår. Vi alla här lyssnar också, det vet du men jag tror att du behöver någon som är mer kunnig på ditt område. Pressa inte dig själv framåt - det måste få ta sin tid. Stor kram
Menopur innehåller både FSH & LH, så det passar mig bäst. En del säger att det möjligen ger färre ägg men vad gör det, nu snackar vi kvalitet och med LH kan den förbättras. Jag menar, hur många testar sitt LH?! Gonal är störst på marknaden och smidigast att hantera och är man ute efter många ägg så är Gonal att föredra. Jag gillar din kombo Mary!! Ja, du kan få vara på CFC lite, vilket jag inte råkat ut för, jag har fått allt inom någon timme men flera andra verkar ha fått ligga på lite. Jag har fått noggranna scheman av dem och är det nåt konstigt så frågar jag direkt. Kanske får de intrycket av att vi är pålästa och många av oss har gjort flera försök tidigare. Bara fråga igen!! Inboxar dig ett annat tips!
FSH är follikelstimulerande hormon som gör att folliklarna växer och LH är luteiniserande hormon som påverkar celler i äggstockarna och grejar ägglossningen. ÄL-tester reagerar tex på LH- nivån.
Ja, jag hade bestämt för mig att du har förklarat skillnaden på fsh-preparaten tidigare Mary!! Jag gillar dessutom att Menopur är äkta vara CFC ger endast en halv 16 mg Medrol 2 dagar före ET, en hel ET + dagen efter och sen en halv i 2 dagar efter det eller nåt sånt. Lite i minsta laget.... Jag tycker det är lämpligt, efter att ha läst A Beer, Dr G & Dr D minutiöst, att börja ta 5 mg Pred på CD 1 sen öka successivt till minst 15 mg strax före ET och fram till TD och sen trappa ner.
Anne: men fick du inte nån kortisonspruta i axeln då..? Förvisso lokalt men ändå. Är jag ute & valsar nu..?
Anne: jag har också fått det ett par gånger..!! Kanske du också skulle föreslå en kombo med både Menopur & Gonal?!