-
Kanske orsaken till att jag sjäv lyckades först vid 39. Fick iofs Trombyl den ruvningen. Undra om Innohep och Fragmin har samma effekt? Någon som vet?augustibruden skrev 2011-04-19 11:24:01 följande:Kanske blir immunförsvaret lite svagare med åldern också....
-
augustibruden: glömde ju säga jättegrattis till graviditeten! När är det dags?
-
Jo, men jag får Trombyl+Fragmin. Ser att det är olika verksamma substanser i Fragmin och Innohep, så Innohepen är kraftfullare?Zinfandel skrev 2011-04-19 11:40:11 följande:Innohep har väl kraftigare blodförtunnande och effekten ökar i samband med acitylsalicylsyra varför man ofta sätter in Trombyl också. Då fungerar väl Trombyl som ett komplement just för att öka effekten?
-
Oj, postade för snabbt. augustibruden: då börjar det närma sig , vad mysigt! Stort grattis igen!
-
Och så den gamla vanliga funderingen; undra varför vissa IVF-läkare föredrar det ena framför det andra?Zinfandel skrev 2011-04-19 11:50:15 följande:Det är ju helt olika aktiva substanser i dem.
Heparin är ytterligare ett preparat som är en blandning av Innohep och Fragmin och tillsammans med Trombyl är det ännu mer effektivt.
-
Grattis, Zinfandel, till att ha hittat en läkare som vill göra en ordentlig immunologisk utredning! Måste vara så oerhört skönt att ha en läkare som tar det här på allvar. Även fast jag får både Prednisolon och Fragmin så är det ju ett stort frågetecken för mig själv huruvida allt bottnar i en immunologisk problematik. Jag var som du tidigare; aldrig sjuk. Det senaste året har det dock ändrats, och under vintern har förkylningarna avlöst varandra. Även om det är jobbigt så hoppas jag på att det är ett bra tecken ur fertilitetssynpunkt. Nåväl, nog om mig. Vet du när nästa försök kan tänkas bli?
-
Men embryot i sig blir väl inte defekt av att kvinnan har ett överaktivt immunförsvar; vad som händer är väl att det blir störningar vid implantationen? Jag har dock aldrig hört att mannens immunförsvar kan inverka på fertiliteten. Men kan det vara så att spermierna påverkas av immundämpande mediciner?
-
Jag har bara tagit Pred i samband med en ruvning (fr o m ET - testdag) och en liten dos (5 mg tror jag att det var). Men den ger direkt effekt på mina eksem; de försvinner bara på någon dag. Och jag blir jättepigg av Pred, så jag måste ta dem på morgonen, annars är det omöjligt att somna på kvällen. Hur som haver så tror jag inte att mitt försämrade immunförsvar beror på Preden, det kanske är som augustibruden skrev att det blir sämre när man blir äldre? Eller så har immunförsvaret förändrats p g a graviditeten? Eller p g a alla behandlingar jag har genomgått? Förmodligen är det många orsaker som bidrar...Zinfandel skrev 2011-04-20 08:12:00 följande:Ja, han är kanon :) Framförallt så vet han hur bråttom det är. Men vi diskuterar inte min ålder, vi bara konstaterar. Hur länge har du tagit Pred eller har du tagit det i omgångar?! Det är ju en biverkning av Pred att få infektioner & virus så det är ju inte konstigt om du märker sambandet där, immunförsvaret sänks ju. Hur har din dos varit?
Vi väntar antagligen med nästa försök ändå. Jag är egen företagare och har en del tunga jobb inbokade framöver som jag inte kan ändra på (nej, det handlar inte om prioritering...) och dels krockar de med ÄL/ÄP och vill jag inte behöva bära tungt dagarna efter eller ens vara stressad. Sen har ju kliniken sommarstängt.... Men det stressar mig faktiskt inte ett dugg längre! Jag vet nu att min kropp måste vara i balans först och där är vi nu nästan. Jag mäter mig varken med andra, statistik eller gamla försök - det är ju nu & här som gäller!!
Vad härligt att du börjar närma dig ditt mål att balansera din kropp, och med lite sol på det framöver så kommer det att bli perfekt med nästa försök efter sommaren ! -
Det är ett jättebra E2-värde. Lycka till på ultraljudet på Långfredagen!Spears skrev 2011-04-19 18:51:46 följande:Sprutdag 4 gjorde jag ett blodprov på E2 det var 1500, vi får hoppas det är bra! Ultraljud på Fredag spännande :)
-
Hur känner du dig idag, Inanna? Vi kommer ju bli synkisar - jag väntar också mensen (och därmed blir det sprutstart) i början på maj. Vilken cykeldag börjar man med sprutorna när man gör den korta?Inanna Li skrev 2011-04-18 13:11:56 följande:Jag ska ju göra korta protokolllet så jag borde hinna. Mensen kommer förmodligen nån gång de två första veckorna i maj. Tack för stöd och omtanke!