• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) -72, Halland, 3 IVF:er.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    Linköping68, 43 år, Linköping: CFC. Korta metoden med Gonal-F. Sprutstart 18/1, ÄP 31/1, förhoppningsvis ET 2/2 
    Tuvalina 41 år, Trönö/Söderhamn, 1 sprutdag 31/1. Blodprov 5/2.

***ÄP/ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Victoria71, Göteborg, Nordic IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, testdag 7/2.
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 6 ICSI ET 27/1 4 & 5 celligt, TD 14/2
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - Centro Promea Turin, Italien ET 2/2 TD 16/2
    Sunseed. 40 år, IVF 1, FET 2 den 3/2. TD 15/2.

***GRAVIDA***

Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

• Sunseed

Grattis No Ka Oi! Jag uppdaterade dig i listan när jag ändå skulle lägga in mig.

Dom ringde från kliniken på förmiddagen, och första ägget såg inte så bra ut så dom tinade även upp det sista. Men. När vi kom dit så hade även det första tagit sig och blivit jättefint så jag fick frågan om jag ville ha båda. Och så blev det. Kyss

• Sunseed

Jag ler också när jag läser Zin's framfart. You go girl!

Och tack ni andra för lyckönskningar. Nu är det slut på rödvin på fredagkvällen, nu är det bubbelvatten istället. Skrattande 

• Sunseed
    Mamma gås skrev 2012-02-04 11:01:10 följande:
    Tänkte höra med er tjejer.., hur många av er har problem med länd/korsrygg - typ ryggskott el diskbråck? Detta kanske inte är någon nyhet för er men jag har inte läst det förut. Hittade det i en annan tråd här på Fl när jag sökte info gällande TNF-alfa.

"Pathophysiology

There is now recognition of the importance of “chemical radiculitis” in the generation of back pain.[12] A primary focus of surgery is to remove “pressure” or reduce mechanical compression on a neural element: either the spinal cord, or a nerve root. But it is increasingly recognized that back pain, rather than being solely due to compression, may also be due to chemical inflammation.[12][13][14][15] There is evidence that points to a specific inflammatory mediator of this pain.[16][17] This inflammatory molecule, called tumor necrosis factor-alpha (TNF), is released not only by the herniated disc, but also in cases of disc tear (annular tear), by facet joints, and in spinal stenosis.[12][18][19][20] In addition to causing pain and inflammation, TNF may also contribute to disc degeneration.[21]"  
    Jag har ett gammalt diskbråck och får lätt ryggskott och har dagligen sedan 12 år problem med ländryggen. Intressant info!
  • Sunseed
    Victoria71 skrev 2012-02-07 18:35:30 följande:
    Sunseed - ser att du också går i väntans tider, så roligt, hoppas för er skull!
    Tack så mycket. Och så tråkigt att det inte gick vägen för er, men man ska inte ge upp. Man får försöka samla krafter. Jag blev otroligt nedslagen efter första IVF:en så vi tog en lång återhämtningspaus, men nu efter två FET känns det mycket lindrigare (kanske för att jag sluppit sprutor). 

Jag håller så tummarna för er också. Jag ser att vi är samma årgång. Glad
  • Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-02-07 19:25:38 följande:
    Varit i Falun idag. Fyra el fem äggblåsor kunde ses i min äggstock. Allt såg bra ut. Jag känner mig så lättad att stimuleringen verkat fungera! Äggplock på måndag! 42:an, har du en blogg med? Kram till er alla underbart stöttande!
    Underbart!
  • Sunseed
    Maryhe skrev 2012-02-07 19:51:05 följande:
    Jag är bara på RD5 och har TD den 16/2. Men det känns inte alls som första försöket då det tog sig. Då hade jag stickningar och ilningar ner i slidan. Nu ingenting. Bara lätt ÖS som sagt.
    Jag har TD den 15/2 så vi går hand i hand. Jag känner absolut inget och noll. Knappt några biverkningar av progesteronet ens. Helt dött där nere. Jag hoppas att det är ett bra tecken, för när jag har fått minus så har jag haft massor av symptom. Vi kan väl säga så, att vi båda får plus trots att vi inte känner så mycket? Skrattande
    Lycka till!
  • Sunseed

Vi 4: Vad skönt att det kändes bra efter läkarbesöket. Samla nu alla krafter och rå om dig själv ordentligt fram till maj. Tänk dig, värmande vårsol och en underbar månad. Det kan inte bli bättre!

Tuvalina: Grattis till äggskörden! Håller alla tummar för fina guldägg. 

hemulen: Skönt att vara på banan igen. Vi tog ett långt uppehåll efter vår första IVF då jag var totalt knäckt både fysiskt och psykiskt. Nu har vi kört några FET och även om man blir besviken vid minus är det mycket lättare än för ett år sedan. Då var förhoppningarna skyhöga, nu är dom höga men med en medvetenhet om att det inte är gjort i ett nafs det här med IVF. Hoppas att det lyckas för er den här gången.

Ego: Har testat slut på Testlagrets stickor så nu får jag glatt vänta till onsdag morgon då jag har TD med klinikens test. Hade minus senast igår kväll så nu känns det inte så hoppfullt, men helt ger jag inte upp förrän på onsdag. Glad Och blir det minus slänger jag mig på telefonen och bokar en tid på en gång för att köra igång en ny IVF. Vi har bestämt oss för Falun denna gång också. Jag vill gärna ge det en till chans eftersom jag trivs så otroligt bra, det är nära, och jag känner mig väldigt trygg. Jag har ju haft gynekologfobi så det har varit stort att gå från totalt däckad till helt utan lugnande sist vi satte in ägg.

Imorgon är det precis ett år sedan vi satte in vår första blastocyst. På alla hjärtans dag. Valentin-fröet blev ju inget, men nu hoppas jag att Piff och Puff väljer att boa sig ett år senare. 

• Sunseed

Ps... Och så är jag skitarg och har jordens hormon-humör av Progesteronet. Det kommer alltid efter en veckas användande. GAH! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?