• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Söte79 skrev 2012-03-16 12:51:30 följande:
    Ville bara passa på att skriva några rader till er fantastiska kvinnor!! Jag läser varje dag och hejar och hoppas och håller mina tummar för er!! Ni är så underbara att följa och jag hoppas det blir er tur NU!!
    Många varma kramar från mig och pyret i magen som visade sig vara en liten tjej på RUL. :0)

Åh, vad roligt!!!! Så många grattis till er! Underbart!
  • linköping68

Gravid? Men inte får man sånt sekret då?  Googlade lite och man kunde få segt slem som blir slemporppen, men det skulle inte kännas på utsidan stod det.
    Så gravid, nja det tror jag inte då allt blev pannkaka med sprutor och blåsor som växte i raketfart och som lossade av sig själva (igen). Får väl ta och testa iaf för att vara säker. Det är väl 2 veckor sen jag var till gyn och hon såg att blåsorna var öppna.

Men gravid? Nu blev jag nästan lite, jättelite, superlite, pyttelite hoppfull. Möjligheten är ju mikroskopiskt, men mirakel har hänt förut Solig 
    Återkommer.........

• linköping68
    Victoria71 skrev 2012-03-16 19:58:32 följande:
    Äsch, säger jag bara, det är alldeles säkert inget. Lite tveksam hur jag ska göra m vinet t fredagsmyset bara nu ....

Så tråkigt, MissB!!

Jag skulle dricka! Drack faktiskt vin 2 dagar i rad, 1 glas till middagen, i början av veckan.

Innan jag visste att jag väntade dottern så var vi på långresa och drack lite vin nästan varje dag och enligt BM och läkare är det ok alldeles i början av graviditet.   
  • linköping68

Maryhe: tack för mycket bra info om mat, ingefära mm. Tar till mig allt!

Ciara: glömt att säga det, men välkommen hit. Vi har ju setts i en annan tråd. Kul att ni fick tillbaka 2 fina.

Skytten: jag brukar ha snabba omslag med tempen vid ÄL. Kan stiga från mitt normala 36,3 till 36,9 på bara 10-15 timmar. Kollar även sekret för det kommer lite innan glada gubben i mitt fall.

Victoria 71: vad trist att det var minus. Har inte testat ännu, vågar inte. Njut av vin och ta nya tag sen.

Bengalen: visst är det lustigt med såna flytningar när man väntar mens. Kanske ska även du testa dig….. håller tummar för ett plus

Hönan: usch vad trist med misslyckande.

Har nog typ inget immunförsvar alls..... Var förkyld för bara 2 veckor sen och är det igen. Blä! Får inte ens komma till VC för lite förkylning, men inte är det helt normalt att vara det varannan vecka?? Får väl börja med ingefära och se om det hjälper.   

• linköping68

Tänkte bara meddela att ni och jag får hållas på sträckbänken ett tag till ang om jag eventuellt, möjligen, kanske kan börja tro på mirakel.....

Kom överens med maken om att gravtesta tillsammans och nu sticker jag iväg och jobbar och är inte hemma förrens på torsdag kväll. Och då sticker vi direkt på en kortare resa så det blir inte till att testa än. Kanske blir det först på söndag. Då blir det massa att läsa ifatt härinne.

Kram till er alla fina Solig

• linköping68

Tänk vad struligt det blir när datorn funkar. Paddan är inte rolig den heller så det blir lite kort bara....... Grattis till er som ruvar och till er som är igång. lite extra till ZIN! kram till er andra so

• linköping68

Testade i torsdags morse och testet visade............. + Kunde knappt tro på det! Men det blev några få dagar av glädje över mirakelplusset för sen började jag blöda på lördag morgon. Så det blev kortvarig lycka.. MEN det måste ju visa att vi kan på egen hand och att en del ägg är ok! Det är väl det enda positiva i det hela just nu. Återkommer mer när det fixats sig med datorn för paddan skriver orden som den vill.

• linköping68
    Tack för alla fina ord från er. Är lite nere och har inte läst tillbaka något. Gör det framöver...

Börjar tyvärr tro att det kanske inte var ett riktigt Plus utan att det var något lurt med det hela. Kanske en hormonpåverkan från Ovitrellesprutan eller så, eller från Lutinus, eller från att jag kanske är på väg in i klimakteriet eller att jag kanske har fel på hormonerna som inte kan stötta upp livmoderslemhinnan och hålla kvar ett befruktat ägg, eller....... Många tankar snurrar.

Har ju långa cykler så nu har bestämt att aldrig mer testa efter 15-16 dagar. Vill inte bli besviken igen när mensen dyker upp på dag 35-36 som den ju alltid gör. Är riktigt neggo nu och vill bara gräva ner mig en stund. Vill inte jobba och låtsats vara glad och pigg. Blä!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?