• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2012-02-13 18:17:00 följande:
    Sunseed: jag tror på dig... Gillar ditt humör, bra tecken Skrattande
    Haha. Skrattande Jag är inte så säker på att min sambo tycker lika som dig. Men han skrattar i alla fall åt eländet när hornen åker fram. Och då kan inte jag heller låta bli att skratta. Man är helt hysterisk liksom...
  • Sunseed

Tuvalina: Åh vad jag blir glad för din skull. Lycka till på torsdag! Hjärta

Maryhe: Jag är så ledsen för din skull. Men jag brukar säga att man får bryta ihop och komma igen. Och prisa högre makter för FET där man får en chans till lite återhämtning från sprutor och annat. Jag fortsätter hålla tummarna för dig.

Ego: Minus för oss också. Inget av de två, jättefina blastocysterna ville bo kvar hos mig. Jag har pratat med kliniken och vi ska köra igång med en ny IVF på en gång. Det enda jag vill just nu är att få ut så mycket ägg som möjligt. Månaderna går. Sedan hoppas jag på många ägg så att vi kan sätta in kontinuerligt fram till sommaren. Annars får vi tänka om igen (utomlands?). Tiden får utvisa.

Nu ska jag bryta ihop och komma igen. Ett glas rödvin eller två så här på alla hjärtans dag.

Kram till er alla {#emotions_dlg.flower} 

• Sunseed
    hemulen skrev 2012-02-14 15:55:56 följande:
    Nej Sunseed och Maryhe, fyyyy vad tråkigt! Och Maryhe vad himla tungt det verkar för er just nu med allt. Hoppas ni hittar tid till återhämtning och sedan nytt försök. Stor kram!
    Det är så skönt att ni finns. Att man kan läsa, bolla och fundera med andra kloka, underbara människor.
    KRAM
  • Sunseed

En fråga (som säkert har ställts hundra gånger) men jag orkar inte söka just nu. Skäms
    Under sprutperioden som jag kör igång med så snart blödningen kommer, skulle ni ha använt er av rosenrot och jättenattljusolja? Och i så fall fram till ET?

Jag har en massa piller i skåpet nämligen. Jag har även äppelcidervinägerpiller, men det kanske inte är bra för något. Jag kan såklart googla, men här finns en sån samlad kompetens att google kan slänga sig i väggen. Skrattande 

• Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-02-14 16:14:18 följande:
    Sunseed: beklagar verkligen Gråter Jag skulle inte rekommendera dig att köra igång så snabbt igen, kroppen behöver återhämtningen och själen också. Jag skulle möjligtvis tagit Bidrottninggelé, d-vitamin och omega 3.
    Zin: Jag mår faktiskt ganska bra den här gången. Jag kör ju mina akupunkturnålar och min moxalampa och lite örtte för att stärka Qi-flödet för fullt här hemma (med stöttning från min Kina-vän) och så går jag på Taichi och kör Tillämpad Avspänning. Glad. Jag har inte berättat det, men jag har gått 1.5 år på en akupunkturskola enligt TCM och utbildat mig inom djur. Men det är samma nålar och punkter (fast fler på människa). Så jag sticker mig själv för fullt men ska göra ÄNNU mer nu... Jag ser det lite mer kemiskt det här med sprutandet, som att få ut en massa ägg till frysen. Och sedan boosta som tusan inför våren. Men du är så rar med din omtanke. Tack. Och tack för tipsen. Hjärta

Inanna: Tack. Man ska inte ge upp. Jag vet inte men jag känner mig starkare än någonsin just nu. En märklig känsla mitt i "eländet", men ganska skönt. Man får bryta ihop också och det kanske jag gör endera dagen. Men just nu går det jättebra.

Kärlek till er alla. 
  • Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-02-14 16:52:27 följande:
    Sunseed och Maryhe, det var mycket tråkiga nyheter. Men bra ni har planer framåt! Någon gång ska det gå!! Kramar till er idag! Jag önskar jag kunde trolla.
    Tack. Vi ska trolla tillsammans! Och nu kan väl du ta och hoppa iväg, sätta in ett fint embryo och bryta den här trenden. Glad Det är så skönt att läsa och grotta in sig här på forumet. Man gläds så när det blir plus och får ett hopp som bara blommar inuti. Man blir ledsen när det blir minus, men får ändå insikten om att det kan vara svårt och att man då hittar andra som förstår och finns med i processen. Jag förundras varje dag över hur underbart det är här inne, även om jag är lite periodare vad gäller att skriva. 
  • Sunseed
    Maryhe skrev 2012-02-14 13:55:44 följande:
    Vi har det rätt jobbigt hemma. En av sambons bästa vänner dog natten mellan lördag och söndag. Innan hade sambon varit och tagit farväl på sjukhuset. Det tog väldigt hårt på honom. Själv blev jag inringd till en restaurang och pizzeria för att jobba som servitris. Vilket innebär att jag har haft otroligt ont sedan i söndags.  Märker att jag inte klarar det. Ska iväg och provjobba på en affär i morgon, 4 timmar om dagen 6 dagar i veckan bakom en disk. Får se om jag klarar det bättre. Vi måste få in mer pengar, vi klarar inte av att leva på 1300 euro, betala hyra även i Sverige samt lägga så mycket pengar på behandlingar som vi gjort. Kan jag jobba så kanske vi även kan köra nån privat behandling efter att jag fyllt 43. Vi har lyckats leva otroligt snålt så här långt.

Nu siktar vi in oss på FET ev i mars samt sista färskförsöket via landstinget i maj.
    Min gynekolog kan ev. hjälpa mig med Clomid, som är samma som Pergotime. Men hon säger att vi inte ska hoppas för mycket iom att sambon spermier inte är på topp. Även om 20% var bra, så var de bara 25 miljoner och ganska slöa så det är inte mycket att hoppas på. 

Nu är det dags att åka på begravning,

Kram på er 
    Jag känner med dig/er. Verkligen. Så mycket att bära i en redan svår stund. Ta hand om varandra och försök må så bra som ni bara kan. Hjärta
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-02-14 18:47:19 följande:
    Lutinus innehåller endast 100 mg prog, Mic är 400 mg.
    MÄH.. Det kändes ju konstigt att jag får Lutinus istället för Progesteron då? Nu måste jag terrorisera kliniken...
  • Sunseed

Jaha.. Tack Zin. Du har så mycket kunskap så att hälften borde räcka. Hjärta. Urban på kliniken har gjort ett nytt upplägg och såklart tror man att det finns en plan. Men jag funderade just varför man sänker en dos. På något sätt tror man ju att man behöver mer och mer och mer.. .Men jag ska sansa mig lite. Glad

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?