• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vilket underbart plusregn det är…….

Ciara, Tjorven, Hemulen, pp08: vilka underbara nyheter, så fantastiskt roligt! Stort grattistill er alla! Hurra, hurra, hurra!

Myran: skickar lite energi. Snart blir det vår tur! Håll ut!

Bengalen: bra med spottings. Snart är du igång!

Skytten: håller tummarna!!

Zin: så bra att du är på gång! Håller tummarna stenhårt för dig!

Sunseed: superbra att du nu får en grundlig undersökning!!

Mamma Gås: spännande uppsats! Den skulle jag vilja läsa!

Maryhe: snart dags för dig med. Hurra!

och hej och kram till er andra starka, fina kvinnor/tjejer härinne! 

• linköping68

Har efter en liten deppig perod tagit mig upp igen. Lite för mycket god mat och lite för mycket godis och kaffebröd ska nu tas tag i. Bort med kolhydrater och socker. In med grönt och lax, räkor etc, mm.

Jag har nu tagit ett gravtest till bara för att vara på säkra sidan och det var såklart negativt. Hade hoppats på annat då jag har många gravsymtom som spända, ömma bröst och som en ”tyngd” i livmodern. Men det är väl rester av hormoner som spökar.

Inspirerad av dig Sunseed  så kontaktade jag iaf kvinnokliniken och berättade att jag fått missfall igen. Nr 3 inom loppet av 1,5 år. Hade förväntat mig att få höra att gamla tanten jag ska lägga ned försök till fler barn, men inte. Barnmorskan var väldigt förstående och bokade in mig till en överläkare för som hon sa så behöver jag träffa en med mer erfarenhet och kunskap än AT-läkare och underläkare. Oj, oj, blev alldeles snopen att jag fick en tid så lätt utan att tjata lite. Nu attans måste jag förbereda mig bra till detta möte. Ska försöka luska ut vad jag vill att de ska kolla och göra. Och sen förhoppningsvis få dem att göra allt och lite till....
    Tips och råd tas tacksamt emot!!  

• linköping68
    pp08 skrev 2012-03-31 21:33:03 följande:
    Beklagar ditt mf linköping. Hur långt hade du kommit i grav? Kram
    Tack. Jag hade inte hunnit komma så långt. Det var bara runt 5-6 veckor. Har inte riktigt full koll då ett IVFförsök avbröts då blåsorna stack iväg för tidigt i olika omgångar. Men blev iaf gravid naturligt. Lite positivt i allt elände.
  • linköping68
    Sunseed: ja, heja oss!!! Tack för tips! Tänkte söka lite på nätet och läsa lite i läkartidningen. Där brukar det finnas bra artiklar som man kan hänvisa till.
  • linköping68

Maryhe: grattis till ruvandet!

Bengalen: härligt att du är igång!

Rita: usch vad tråkigt besked. Kanske värt att kolla runt på andra kliniker och få en second opinion?

Mamman: grattis till plus. Vad roligt!

Vi4: trist med mens. Ja, tänk positivt!!!! Snart är du igång och sprutar igen.

Kram alla andra.

Går och väntar på ÄL i dagarna. Passar ju bra så här i påsk och ägg-tider  Solig  Ska efter alla helgdagar inhandla sprutor, Fostimon etc inför nästa försök. CFC tyckte inte att jag behövde vänta någon cykel efter det tidiga missfallet. Bra att komma igång igen snart. Hur har ni andra fått göra? Köra på direkt, eller? Frågade CFC om något mer att ta än bara progesteron för att ev få embryot att stanna, men de tyckte ingen mer medicin. Har ju i smyg även tagit Prednisolon och Albyl.

GLAD PÅSK underbara ni!!!

• linköping68

just det.... Glömde att du sprutat nu ZIN. Låter skönt att inte ha några biverkningar. Hoppas det fortsätter så!

• linköping68

Intressant artikel/notis i senaste läkartidningen. Forskning gjord på kvinnor i Boston visar att det inte alls är som man tidigare trott, att kvinnor föds med ett visst antal äggceller och när de är slut så är de slut. Forskningen visar att det i äggstockarna finns stamceller som kan utvecklas till nya äggceller under livets gång. I förlängningen kan denna forskning leda till nya behandlingar vid infektioner står det. Spännande!!!!!

• linköping68

Miss B: förstår också hur du känner det och du behöver inte be om ursäkt. Befinner mig i en liknande situation. 2 bekanta som bor där jag bor är också gravida, med sina nr 3. Båda har oberoende av varandra antytt att de inte planerat nr 3 och att det lite jobbigt att börja om med småbarn, blöjor etc. Den ena sa detta när jag bödde som mest under mitt missfall (fast det kunde hon ju inte veta). Men jag känner att jag bara skulle vilja kalla dem fula saker och vrida om huvudet på dem. Om man inte vill ha barn skyddar man sig och beklagar sig inte!!!!! Här kämpar vi som galningar för att lyckas och vissa klagar över sina graviditeten. Gör mig galen av ilska!!!!!

• linköping68

Ja, den var intressant! Ska se om jag kan hitta den på nätet eller skriva av den. Fast gör det inte på paddan för den gillar jag inte att använda. Paddan gör lite som den vill......

myran6801 skrev 2012-04-06 14:57:48 följande:
    Linköping68, det låter ju superintressant !!!!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?