• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skruttefia skrev 2010-12-07 07:47:36 följande:

Hurra o grattis till glad buiibe, turlid
    Vilken cykeldag är det nu?

Tack! Är på dag 18 idag. Hade värsta ont i magen och mina bröst igår natt kl 4 och då trodde jag att det var min ÄL då, men fick ingen glad gubbe igår eller förigår ju. Nu känner jag ingenting i kroppen och får en glad gubbe istället. Kroppen är märklig sak, det kan man lungt säga. Fick lite mys med gubben igår kväll, men vi måste fylla på med soldater ikväll också eller senast imorgon på morgonen, hoppas bara att det hinner bildas några färska och livliga.

Hur går det för dig med ruvningen?
  • turlid70
    Skruttefia skrev 2010-12-07 08:33:07 följande:

turlid, du kanske hade ÄL igår kväll/inatt. Har läst att LH-stegringen kan komma väldigt sent och att man faktiskt kan "missa" ÄL om man bara kör på stickor och sätter igång "verkstan" först efter stegringen

Jag ruvar på. 14 dagar sedan ÄP idag. Känner inte så mycket och proggisarna skjuter alltid upp min mens, så utebliven mens är tyvärr inget symptom. Lite hoppfull är jag ändå

Men herregud, varför måste allting vara så komplicerad? Om LH-stegring kommer efter äl då blir det ju missräkning inför FET. Måste prata med kliniken om det här. Tur att jag har sjukskrivit mig igår och idag så att jag kan hålla på och ringa.

Håller tummarna att din mens inte kommer alls på länge.
  • turlid70
    Skruttefia skrev 2010-12-07 09:16:08 följande:
    Här kommer lite info:

www.minbebis.com/doktor-%C3%A5sa-graviditeten

Doktor Åsas 5 bästa bli gravid tips Ägglossning - Stirra er inte blinda på ägglossningsstickorna. När de väl ger utslag kan det vara sent för att hinna befrukta ägget i äggledaren, man måste även ha sex innan de ger utslag.

FYI - även Claes Gottlieb, IVF-läkare på Sophiahemmet, har uttalat sig om samma sak i media. Går säkert att googla fram (men jag sitter på jobbet och har tyvärr inte tid )

Men - jag tror inte det är någon som helst fara å färde inför ett FET!!!!!

Kram o lycka till!

Tack Chippi! Som tur var så myste vi på även lördag em och igår kväll som sagt, sen låg jag med kudde under rumpan i en timme, dock kunde inte somna så och tog bort kudden till slut. Hoppas att vi prickat ägget.

Enligt kliniken så kan det vara sämre att göra FET när jag fick så sent utslag. Labbet ska ringa mig under dagen och då bestämmer vi hur vi går vidare. Vill så gärna att det blir av med FET på fredag.
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2010-12-07 09:08:34 följande:
    ChippiChoppi: Vet du vad tjejen, det ÄR din tur denna gången!! Jag bara känner det. När tänker du testa?

turlid70: Härligt!! Jag brukar också ha värsta ÄL-känningar ena dagen och utslag andra dagen. Ha en riktigt mysig kväll Tungan ute

Det gör inte så mycket för min del att de håller stängt eftersom jag sätter igång ändå. Det blir förhoppningsvis lagom med VUL tills de öppnar igen. Japp, det blir nytt färsk. 

Nu har hormonerna gått ur kroppen och det underbart att få slippa all värk nu när det inte blev något. Redan ett dygn efter avslutad kur mår jag bra igen och det är en lättnad.

Idag ska jag ha egodag och gå och bli stylad & fotograferad - en julklapp till min älskade man Kyss
    Oh, vilken härlig julklapp till maken!

Skönt att det passar in med behandlingen i alla fall trots att kliniken är stängd. Vilken klinik går du på förresten?

Minns att jag hade så tidigare, först värsta ÄL-värken sen utslag på stickan, men betyder det verkligen att man fick ÄL innan man fick utslag? Kan det vara så att då man får utslaget kan vara alldeles för nära själva ÄL och då hinner man inte befrukta ägget?
  • turlid70

Klockt att ta landstingsförsöken förts Zinfander. Ni kanske inte är helt nöjda med mottagningen och det kan kännas som löpande band, men jag tror att landstingen har nog den bästa utrustningen. Sen är det ju så att man får vara äldre hos privata men inte hos landstingen.  

Har läst noga vad dr Åsa och Claes säger. De säger att man kan få sent utslag då LH-hormonen finns längre kvar i kroppen hos äldre och då har man inte 48 timmar på sig att bli befruktad efter omslaget. 

• turlid70

Har pratat med kliniken nu igen och allt lutar åt FET på måndag, men imorgon ska jag göra VUL och bestämma säkert om vi gör det då eller redan på fredags med 2-dagars embryot. Yes, yes yes! Solig

Även dem har sagt att man inte får utslag så sent efter ÄL som ett dygn i mitt fall, så att ägget släpper imorgon sa dem och då kollar vi den och bokar FET. Är oerhört glad. Att man kan vara det efter mörkret igår.

Dessutom ska jag på en anställningsintervju på torsdag. Jag var hos rekruteraren i fredags och trodde inte att jag skulle gå vidare, men se där ringde dem från företaget redan imorse och vill träffa mig redan på torsdag, snabba puckar. Är jätte glad för det med Skrattande. Nu måste jag plugga då jag ska göra test på torsdag för att kolla mina grundkunskaper i elektronik, minns inget om det just nu.

Allt gott!

• turlid70

Uppdatar listan, det blir FET för oss på måndag på självaste Lucia dagen!

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas37 årsyskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v50 Huddinge, bor i Norrtälje
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran,  ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)
    Eviglängtan, syskonförsök. FET (stimmulerad) 26/11, TD 13/12.

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Betty Boop, 37 år, PGD  nr 2 på Huddinge sjukhus. BF 26/6-11

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet

• turlid70

Var på VUL i morse och allting såg bra ut, slemhinnan var på 8,6 mm och en stor blåsa på 20 mm. Om ägget släppte eller inte kunde han inte se riktigt, men när jag sa att jag hade ont i ryggkorset igår kväll så sa han att det var möjligt att ägget släppte då, dvs 12 efter utslaget på stickan och det var fullt möjligt att ägget lossar väldigt snabbt efter utslaget, precis som ni säger, men ägget släpper inte före själva utslaget. Så att man har inte 24-36 timmar på sig som det står på testerna för att lyckas pricka äggsläppet. Tänk på det tjejer.

Tyvärr satt den fina äggblåsan på höger sida och där har jag täppt i ledningen, så att hemförsöken skall inte upprepas mer för att inte riskera onödiga graviditeter utanför, vilken tur att vi inte fick till det igår kväll eller imorse, svårt med sånt så ofta när man är så gammal som vi är Drömmer.

Men nästa månad borde det väl bli äggblåsa på vänster sida om vi ska behöva, men det är inte det jag hoppas på, utan jag vill ha ett plus på stickan i julklapp. Förra året fick jag missfall till julklapp, det vore väl rättvist att få tvärtom nu istället. Nu längtar jag till jul faktiskt!

• turlid70

Det är mycket som händer på Luciadagen här i tråden! Två ska testa (och plussa naturligtvis Solig) och två som ska göra FET nästan samtidigt Solig. Må Lucia vaka över oss! Jag ska be för mig själv och för oss alla här i tråden! Allt gott!

• turlid70
    Skruttefia skrev 2010-12-10 09:08:51 följande:

Ruvardag 16 idag (15 dagar efter ET). TPA (ToaPappersAnalys) = inga spottings än. Gravidkänsleanalys = känner mig inte gravid. Kommer inte tjuvtesta eftersom jag inte orkar/hinner gå och köpa dyra gravtester

Det är klart du ska vänta till Lucia, håller tummarna så hård jag kan, annars låter det hoppfullt det här Solig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?