• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2012-02-15 19:57:25 följande:
    Har varit i kontakt med fertilitetskliniken idag i Novi Ligure, där vi gjorde vår utredning. Fick en del skäll för alla antioxidanter, mighty greens och macapulver jag tagit som STÄRKER immunförsvaret. Jag skulle ha upplyst kliniken i Turin om detta. De hade rekommenderat inofolic, omega 3 och även godkänt bidrottninggelé som jag hade börjat med långt tidigare, inget annat. De sa till mig att inte proppa i mig kosttillskott i fortsättningen utan att rådgöra med läkarna innan då det kan äventyra hela behandlingen.

Jag fick också bannor för att jag inte berättat om min spondylos eller fibromyalgi. Hade de vetat det hade de kunnat skriva ut högre dos kortison och potassium (som jag tror är kalium) eller något annat för att sänka immunförsvaret. Känner mig verkligen dum och låg. Man läser för mycket på nätet i sin desperation och försöker att på alla sätt hjälpa naturen på traven, men det kan få motsatt effekt. De personaliserar behandlingen och måste därför få hela bilden klar för sig, vilka tillskott man tar osv.  för att kunna hjälpa till.

Frågade även om vi kunde få göra insemination, och det kunde vi men det skulle vara för dem som att stjäla våra pengar. Vill inte fina embryon fastna efter en IVF/ICSI så är möjligheten att bli gravid genom insemination nästan obefintlig.

Har fått halvtidsjobb i en bröd- och delikatessaffär i Tortona, börjar i morgon. 16-20 mån-fre och 9-13 på lördagar.
    Då får vi in lite cash som vi kan lägga undan om vi skulle behöva göra behandlinmgar efter 43, då vi måste betala allt själva.
    Drack min första espresso idag, den var efterlängtad och ikväll ska vi korka upp ett gott Barbera.
    Ska lyda läkarens råd: Njuta mer av livet... 
    Det ligger nog mycket i det du säger. Man läser och snappar upp allt, men vem vet vilket av dessa tillskott som faktiskt passar individen? Det kan nog vara lite vanskligt att experimentera för mycket. Men samtidigt försöker man ju göra allt det bästa man kan.

Njut av livet! Vad härligt med expresso och Barbera. Det är du värd.
  • Sunseed
    Skytten skrev 2012-02-16 08:57:38 följande:
    Sunseed - gillar din blogg jättemycket!
    Tack så mycket. Jag kände att jag ville samla allt på ett ställe. Det är intressant att läsa hur man har mått och vad man har framför sig nu när man inser att IVF-resan blev allt annat än kort. Glad

Tuvalina: Tack. Ja, jag trivs verkligen med personalen där. Sist vi var där sa Staffan att "nu måste vi bara vänta på Säpo". Han menade damen i labbet som skulle kontrollera min identitet. Skrattande Jag blev lite paff eftersom han inte brukar säga så mycket. Jag gillar honom skarpt!
  • Sunseed
    hemulen skrev 2012-02-16 21:27:46 följande:
    Jag fick själv ett 6-celligt tillbaka idag. Embryo 1 klarade inte upptiningen, och nr 2 tappade två celler... Känns som lite mindre chans med det än med ett som inte tappat celler, men man vet ju aldrig.
    Grattis till ruvningsstatus! {#emotions_dlg.flower}
  • Sunseed
    Skytten skrev 2012-02-16 21:50:37 följande:
    Nu ni! Ibland tror man inte hur lätt det kan gå hos gyn. Innan jag knappt hann börja prata om BV så sa han: jag tycker absolut du och din man ska behandlas med Flagyl och Diflucan. Men det blev så mkt prat om annat så jag missade vilket jag skulle ta först. Fjällsippan - visst har du kuren som alla kör? När i cykeln tar man Flagyl och när svampmedicin? Och det här var minsann ingen gyn som snackade ålder - istället berömde han mina många äggblåsor.   
    Åh! Solig
  • Sunseed

Och tack för att ni bryr er om. Jag tog det ganska bra den här gången. Skyhöga förväntningar har blivit till en mer realistisk framtoning inuti. Hoppet finns, såklart, men det är lättare att hantera motgångarna nu.
    {#emotions_dlg.flower} 

• Sunseed

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) -72, Halland, 3 IVF:er.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Väntar på IVF 2 på CFC.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    Sunseed. 40 år, IVF 1,+ 2 FET med 1+2 blastocyster. IVF 2, korta metoden, start 17/2. Gonal-f 375ie.

***ÄP/ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Victoria71, Göteborg, Nordic IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, testdag 7/2.
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 6 ICSI ET 27/1 4 & 5 celligt, TD 14/2
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - Centro Promea Turin, Italien ET 2/2 TD 16/2 
    Tuvalina/Anne, 41, Trönö/Hälsingland. IVF 1, Falun. Korta metoden Gonal-f, TD 2/3. 

***GRAVIDA*** 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

• Sunseed
    linköping68 skrev 2012-02-17 09:16:38 följande:
    Har nu testat i alla fall för att slippa vänta och visst var det ett stort j***a Minus Gråter

När har du testdag?
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-02-17 15:55:09 följande:
    Finafina: kul!! D-vitamin är jättebra (även om det ofta framstår som nåt som stärker immunförsvaret så är det betydligt värre om man har/får för lite) Skrattande
    Perfa! Jag har köpt D-vitamin idag....
  • Sunseed

Välkommen hit Lillstoran. Ett underbart forum med en massa stöd och råd. Jag kände mig väldigt ny i den här processen för precis ett år sedan då jag var på väg att fylla 40, men att få kontakt och bolla känslor här har hjälpt mig jättemycket. Önskar dig ett stort lycka till.  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?