turlid70 skrev 2011-04-30 14:26:26 följande:
Tack själv
Fjällsippan skrev 2011-04-29 14:11:44 följande:
*vinkar hej, hej till alla*, men hinner bara läsa turlids inlägg just nu.
Usch vad tråkigt med stressad läkare. Bläärk. Och synd att du inte vågade och hann fråga de frågor som du hade på hjärtat - jag känner igen det där. Men visst dubbelkollar dom spermaprovet inför varje omgång; min sambos prover har varit väldigt varierande och man har tagit beslut om ICSI/IVF från gång till gång. Förstår din oro, men jag tycker ändå att det är "bra" att de har vanlig IVF i åtanke inför varje behandling och sedan ställer om i fall det behövs. Håller tummarna för ett fint E2-värde!
Nu måste jag springa vidare.
Okej, det känns tryggare nu, du kan ju deras rutiner. Jo, E2-värde var bra, låg på 1700 på dag 8 och bättre än förra gången tror jag fast då 800 på dag 6, men jag fick ny tid för kontroll ändå, på måndag och det känns bra. De orkar nog inte argumentera med mig längre helt enkelt, då jag har en kaskad av frågor varje gång jag träffar eller ringer dem. Ungefär som Zinfandel, du får som du vill blir det enklast för alla
.
Igår började jag förstås diskutera hans planer för vanlig IVF samt långtidsodling och till slut sa han, lite lite irriterad, att jag bör lämna dessa beslut till dem (han menade att det är dem som är proffs ju). När jag öppnade min pärm för nästa fråga så sa han att han hade fler patienter att ta hand om och det skulle finnas tid för mina frågor nästa gång, då hade han ÄP i tanke. Smart, man frågar ju inte mycket när man är morfin påverkad! Men nu ska jag ju ditt på måndag ändå, så jag kommer fråga lite till, försöker låta bli att irritera honom. Gubben min, han sväljer allt vad läkarna säger, så han ska inte med på måndag.
Det är inte CvL's rutiner som jag "kan", men som jag förstod det på min förra behandling (som var min första på CvL) så har de samma upplägg. För mig blev det dock "åt andra hållet" den behandlingen, de körde med ICSI på alla äggen trots att mannens leverans var hyfsad. De vågade inte chansa. Iofs är det tryggt, men jag hade 8 ägg och tycker personligen att det skulle ha funnits utrymme för 50/50, d v s ICSI på endast halva kullen. Men, men man måste ändå lite på deras bedömning
. Vad skönt att ditt E2 var bra, och jättebra att du får kolla blåsorna igen på måndag. Det kan ju kännas absurt att ligga med "staven i sig" och ställa en massa frågor. Men ibland så passar jag på att fråga "i förbifarten" under själva "VUL'et". Hoppas att du får svar angående Albylminorn i alla fall.