• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Boe: fniss!!!!

Innan: åh, du har gjort gravtest? Mirakel är ju aldrig fel...jag fick min mens 4 dgr senat förra gången jag skulle sprutstarta, säkert bara nervositet då men hoppas du har något som fastnat hos dej.   Själv har jag ofta känning i bröst och molvärk vid mens och ÄL...molvärken dvs PMSen har blivit mycket bättre nästan försvunnit efter att jag gått på må bra behandling hos kiropraktorn samt även gått då och då hos akupunktören så visst hjälper det för den var ett tag efter 2 IVFer mycket värre än tidigare då jag alltid hade PMS men hanterbar...så visst hjälper behanlingarna!!!     Dock har jag fortfarande väldans flöde och värk de första mensdagarna och ont i bröst både vid mens och ÄL.    
    Då är du säkert ruvare när jag sätter igång = härligt! Sol ute och härligt att fixa en massa i båt och trädgård så man får sol på sej att ladda kroppen med. Jag har träningsvärk av att skrubbat och slipat en möglig friggebod, snacka om fin nu.

• Snösport

Fjällsippan: jag har haft 10 sprutdagar på korta medans jag har haft 11-12 st på långa så det var inte så stor skillnad...hade dock fler blåsor och ägg på korta metoden och Fostimon som medicin...liknar Menopur men ändå inte.

• Snösport

Mimmsann72: jo inget kul...själv har jag haft mycket stopp i magen eller helt tvärt om sedan IVF starten men är nu ok men bara så du vet så finns det bra salvor som man ska ta relativt ofte efter toabesök och morgon/kväll så är ev sprickor mm borta snabbt...sprickor kan uppstå inne eller utanför ändtarmen vid hemorrojder.
    Ej taghta byxor, ej blött i byxan , ej stringtrosor och lagom hård avföring.

Hela linfrön i maten eller lite physillisfrön som får ligga i vatten 2h till över natten så det blir en gele gör att maten flyter genom kroppen smidigare.
    Sedan finns det säker massor med huskurer men vindruvor, plommon mmär lite jobbigt då många sådana saker bildar massor med gaser som bara gör det superont ovanpå trögheten...det är inget man behöver i ruvartider.

Lycka till med mage och embryon!!

• Snösport
    Enya70 skrev 2011-05-09 19:13:46 följande:
    Hörrni, jag var just och handlade och såg då en löpsedel på Se o Hör el någon liknande blaska. Stackars stackars stackars Vickan som det spekuleras om hennes mage el inte mage. Nu hade de en bild på Victoria med en möjlig liten bula på magen. Tänk om hon skulle ha oturen att hamna i vår situation och skulle behöva göra IVF på IVF. Undrar hur rapporteringen skulle vara då???

Senaste nytt Vickans VUL: 7 blåsor. Extranummer på måndag med äggplocksresultat!

Nä stackars människa hoppas hon inte hamnar här. Men inser de inte vilken enorm press hon utsätts för nu?

Japp där kan man snacka om press. Jo funderade på det är det inte så att njurtransplatpacienter kan ha svårare att få till en graviditet eller gäller det bara kvinnan inte mannen? Läst det någonstans nu när man bläddrat sej förbi många texter. kan dröja 1-2 år efter transplantation tror jag jag läste då...men som sagt kasnke inte gäller när det är mannen.

Här börjar man ju känna press...ska nog vara tyst när det är dags för mej att producera ägg för jag har ju få  äggblåsor och få ägg och det känns bra men känns ändå som man inte kan säga det högt för det är en besvikelse i antal för alla här utom mej...men jag är ju inte på G än heller...dock superduper kul och härligt att ni andra får massor med äggblåsor och ägg..hoppas så att vi alla blir gravida NU!
  • Snösport

turild: Hmm, ok det är kanske så alltså?, hoppas det löser sej för er snart så kan ju Vickan ta efter...du först
    Tycker de får forska mer i det ämnet också för när man klarat sej via transplantation är det ju inte det roligaste att man måste börja kämpa igen. Det låter tufft men vetenskapen är väl s¨att de inte kan bevisa så då är det vä'l inget problem heller-

• Snösport

Enya: jag börjar i mitten/slutet på v 20 korta metoden som funkade bättre förra gången...sista gången gillt. Funderar lite mer denna gången och slöade till efter jobbet så nu är jag sådär dumt pigg och rastlös mitt i natten....inte riktigt ljust dygnet runt än så jag får stanna inne vid datorn och inte ut och luka i rabatterna

Många på G nu som man följer så¨det är spännande!!  Är det 9:e försöket för er?

Vi ska ha 6:e färskförsöket och aldrig ngt till frysen men nu det korta känns ok...fanns inte det korta så hade jag inte gjort någon mer så det är bra att det finns så vi kan testa en sista gång

• Snösport

Zin: hur var konserten?  Bra att sprutan togs då är det bara att räkna ner

• Snösport

Zinf: jo var bra att det var SADE och inte Saade..hi.hi.hi!

• Snösport

Zin: Härligt suuuperl'ngesedan jag köpte hennes CD...när kom den första`? köpte ju CDspelare julen 1988 så det var ett tag sedan Och då var man ju vuxen och 20 år Tungan ute

Nä måste försöka sova ska upp och ta cellprov imorgon och sedan akupunktur och javisst jobba också!

• Snösport
    Hönan skrev 2011-05-10 09:10:25 följande:
    Tack för peppningen Inanna!!!
    Min lilla fråga: är det nån som tagit både Ovitrelle o Orgalutran samtidigt ? Får hoppas Your Love is King är min låt ikväll då:)
    Jag har tog förra gången alla sprutor samma kväll....dvs Fostimon. Orgalutran och sist Ovitelle.  Jag blandade och tog normalt min Fostimonspruta vid 21 tiden och när hon sa att ta Ovitellesprutan vid 20.00 så undrade jag så hon sa jag skulle då ta Fostimon och orgalutran några timmar innan så 18.00 är bra. Fundkade kanon= händer inget konstigt, inte med mej iaf
    Skytten skrev 2011-05-10 10:01:28 följande:
    1_______En fråga - jag ska göra den korta metoden - vilket preparat använder man då? Tänkte läsa på lite.
    2_______Vilka biverkningar upplevde ni som gjorde korta metoden?

3_______En annan fråga - när ni började med ivf bestämde ni er då för hur många behandlingar ni ska göra? Alltså sa ni max tre försök, max tio försök och sedan ger vi upp? Och hur blev det? Höll ni er till planen?

Ni som går hos CvL - är de bra?

Det är så spännande att följa er nu för det händer så mycket! Jag fattar inte allt ni skriver om men snart kanske jag har koll på alla termer...

1____korta metoden= någon hormonspruta typ, Gonal-f, Menopur, Fostimon men finns fler, du tar på 5:e eller 6:e dagen en "hålla kvar äggenspruta " som kompletterar den hormon du redan tar= Cetrotide eller Orgalutran och där kan man reagera om man är som jag...fick för stora allergiutslag på magen  vanligt med en 5 kronas rödhet och klåda..jag hade stort som en hand som syntes svagt även dagen efter och min gyn slog larm, spydde även dagen feter av den ..bytte till Orgalutran men den fick jag inom ett halvt dygn migrän av som blev värre...men det finna inte så mcyket så denna gången får jag Orgalutran igen i flera dgr, finna även spray men då blir det ju långa men jag reagerade ju med att få högt sköldkörtel av det så det är inte bra för mej alls.   Dvs alla reagerar så olika på mediciner men det är ju vanligt med små reaktioner stora reaktioner är inte bra för kroppen eller processen,,,,bättre med migrän än allergireaktion sa min läkare nu.
    2_________jo de som ovan
    3_______ Vi bestämde oss för att ta ett försök i taget men att det troligtvis inte blir mer än 3-4 st. Nä läkaren har varit så otrligt positiv till min äggkvalitet så vi har därför exprimenterat endel och provade på hans förslag en 5:e gång då jag helt plötsligt fick bättre resultat och mådde bättre...dva korta metoden(även om jag hade lite problem var det mycket bättre än det jag upplevt innan) 
    Vi har nu bestämt oss för en sista gång färskförsök och kör exakt samma som förra gången och hoppas det går bra en gång till.

Tips: kasnke bestäm er men ta en tanke i taget ett försök i taget och gör den till delmål så man fokuserar här och nu för då mår du bättre i psyket, bättre att ta ett nederlag om det tyvärr blir så...älta för mycket gör att man funderar mer. 
    Häng kvar här för här i tråden är det mycket kunskap, förståelse samt positivitet och det tycker jag behövs om man mår dåligt som jag gjort måste du hålla huvudet högt och fötterna på jorden annars hade det nog bara blivit 2 försök för oss.   "Jag ska bli gravid, vi ska ha barn"!!!!!

Lycka till!!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?