Hönan skrev 2011-05-10 09:10:25 följande:
Tack för peppningen Inanna!!!
Min lilla fråga: är det nån som tagit både Ovitrelle o Orgalutran samtidigt ? Får hoppas Your Love is King är min låt ikväll då:)
Jag har tog förra gången alla sprutor samma kväll....dvs Fostimon. Orgalutran och sist Ovitelle. Jag blandade och tog normalt min Fostimonspruta vid 21 tiden och när hon sa att ta Ovitellesprutan vid 20.00 så undrade jag så hon sa jag skulle då ta Fostimon och orgalutran några timmar innan så 18.00 är bra. Fundkade kanon= händer inget konstigt, inte med mej iaf
Skytten skrev 2011-05-10 10:01:28 följande:
1_______En fråga - jag ska göra den korta metoden - vilket preparat använder man då? Tänkte läsa på lite.
2_______Vilka biverkningar upplevde ni som gjorde korta metoden?
3_______En annan fråga - när ni började med ivf bestämde ni er då för hur många behandlingar ni ska göra? Alltså sa ni max tre försök, max tio försök och sedan ger vi upp? Och hur blev det? Höll ni er till planen?
Ni som går hos CvL - är de bra?
Det är så spännande att följa er nu för det händer så mycket! Jag fattar inte allt ni skriver om men snart kanske jag har koll på alla termer...
1____korta metoden= någon hormonspruta typ, Gonal-f, Menopur, Fostimon men finns fler, du tar på 5:e eller 6:e dagen en "hålla kvar äggenspruta " som kompletterar den hormon du redan tar= Cetrotide eller Orgalutran och där kan man reagera om man är som jag...fick för stora allergiutslag på magen vanligt med en 5 kronas rödhet och klåda..jag hade stort som en hand som syntes svagt även dagen efter och min gyn slog larm, spydde även dagen feter av den ..bytte till Orgalutran men den fick jag inom ett halvt dygn migrän av som blev värre...men det finna inte så mcyket så denna gången får jag Orgalutran igen i flera dgr, finna även spray men då blir det ju långa men jag reagerade ju med att få högt sköldkörtel av det så det är inte bra för mej alls. Dvs alla reagerar så olika på mediciner men det är ju vanligt med små reaktioner stora reaktioner är inte bra för kroppen eller processen,,,,bättre med migrän än allergireaktion sa min läkare nu.
2_________jo de som ovan
3_______ Vi bestämde oss för att ta ett försök i taget men att det troligtvis inte blir mer än 3-4 st. Nä läkaren har varit så otrligt positiv till min äggkvalitet så vi har därför exprimenterat endel och provade på hans förslag en 5:e gång då jag helt plötsligt fick bättre resultat och mådde bättre...dva korta metoden(även om jag hade lite problem var det mycket bättre än det jag upplevt innan)
Vi har nu bestämt oss för en sista gång färskförsök och kör exakt samma som förra gången och hoppas det går bra en gång till.
Tips: kasnke bestäm er men ta en tanke i taget ett försök i taget och gör den till delmål så man fokuserar här och nu för då mår du bättre i psyket, bättre att ta ett nederlag om det tyvärr blir så...älta för mycket gör att man funderar mer.
Häng kvar här för här i tråden är det mycket kunskap, förståelse samt positivitet och det tycker jag behövs om man mår dåligt som jag gjort måste du hålla huvudet högt och fötterna på jorden annars hade det nog bara blivit 2 försök för oss. "Jag ska bli gravid, vi ska ha barn"!!!!!
Lycka till!!!