• dallas

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

turild70; hoppas du får ett +!!!

Jag kan inte uppdatera mig på listan, men det kan ju vänta ändå för jag skulle eg börjat med korta metoden i början av feb men nu har jag haft influensa hela veckan och funderar på att vänta 1 månad till(har käkat en massa ipren för att inte vara helt medvetslös och det är ju inte bra att äta dom ju...)skall ringa kliniken och höra...

• dallas

Varför klarar jag inte av att kopiera och klistra in??? Vad är det för fel nuförtiden med detta?

• dallas
    VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mars? 
    Mimmsann72, 39 år, planerad spraystart 21/3
    Mia, 42 år, IVF1 planerad sprutstart 19-20/3
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, p-piller start 25/2, FET

***SPRUTAR***
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA

***ET***

***FET***

Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, troligtvis v 13, Falun
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF1/FET3 på HS, TD 20/3
    Riita, 40 år Uppsala,  IVF1, FET2, TD 11/3

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
  • dallas

Äntligen, är man på G! Har legat lågt och läst mest här, för det har varit en lååång väntan på vårt syskonförsök...Mest pga av sambons jobb, som skulle varit lugnare nu men det är det inte, men vi har löst det genom att han har lämnat sitt "bidrag" och nu är simmarna nedfrysta och inväntar mitt ÄP, det blir ju icsi tack vare detta men jag antar att det inte är så kassa odds på det heller även om jag vet att det är lite bättre odds med traditionell IVF, iaf enligt en bok jag har om infertilitet(lärobok)

• dallas

Jag kör med korta metoden och Puregon..
    .Dom valde Puregon för att jag svarat bra på den medicinen vid mina två tidigare IVF:r innan jag fick dottern

. Men då var jag "bara" 34 år resp 35 år...Nu fyller jag snart 38 år så vi får väl se vad som händer.... Lite pirrigt...

• dallas

Jag tror faktiskt att vi runt 40 idag är "yngre" både fysiskt och psykiskt, jag ser mig själv fortfarande som typ 27 och dom flesta som inte vet min ålder tippar på 27-30 år, känner mig ganska ung oxå, bara vissa "tröttrynkor" som man kanske inte hade förr då men jag skyller det på att jag vägrade bära solbrillor runt 20 års åldern...

Vi får väl se hur domen lyder imorgon när jag skall få ett hum om hur "tillväxten" av äggblåsor går. Ev ÄP på onsdag. Jag har ju inte kört korta metoden innan så det känns ju lite läskigt, men å andra sidan det var 3 1/2 år sedan sist och äggen har väl hunnit skrumpna en del  

Kanske dax att dricka/äta mer spriulina det sägs vara föryngrande, även yoga kan verka föryngrande på de inre organen, så som te x äggstockar osv- skall se om jag hittar länkarna på div övningar(har själv inte börjat, men funderar på det ) Annars fick jag tips av en fd kollega"använd sexiga LILA underkläder" så blir du gravid- hahaha

Förresten är inte Lena PH gravid?! Hon är väl inte purung längre. Såg nåt om det på nån skvallerblaska-fast dom kanske bara skrev så på framsidan så man skulle köpa den..

• dallas
    Inanna Li skrev 2011-03-10 13:40:40 följande:
    Spirulina, lila underkläder och yoga! Vilka underbara tips man får! Spirulina-smoothie har jag testat i alla fall och yoga har jag läst en del om! Äger ännu inga lila trosor! Skulle tro att andra färger funkar bättre i vårt fall Tungan ute!

näpp, länken fanns inte kvar om yogaställningarna...Man kan säkert googla på det!

Det såg fint ut, hade ett par lite större äggblåsor på vänstersidan och några mindre, på högersidan var det nån större sen vet jag inte om det var så mycket mer att hurra för..Men det är ju så, mindre antal ägg på korta metoden men förhoppningsvis bättre kvalitet Skulle höja till 250ie och komma tillbaka på måndag igen, verkade inte vara risk för överstimulering heller, puh, det hade jag vid mitt 1:a ivf men då var det långa protokollet. ÄP onsdag eller torsdag, troligen torsdag....
  • dallas

är det nån som dricker något vin när ni tar sprutor eller kör alla "vita dagar" nu menar jag såklart inte att man skall supa utan om man tar sig ett-två glas nångång under sprut tiden?
    Jag har gjort det några tillfällen vid mina 2 tidigare ivf:r dom sa att det var ok, bara man inte drack starksprit och ja, söp s a s..Det är bara sen under ruvningen dom sa att man skulle leva som man var gravid=noll tolerans.

Denna gången blir det inget rödvin, sambon är inte hemma och det är inte så kul att sitta själv och ta ett glas till maten, det får bli vatten Å andra sidan det kanske kan hjälpa äggblåsorna att växa lite-det innehåller ju östrogen
    Har redan nu dragit ned på koffeinintaget-tar en kopp kaffe på morgonen sen har jag koffeinfritt kaffe mest för sakens skull, det är helt ok (Nescafé) Tänkte att det blir så jobbigt om man skall gå med abstinens(huvudvärk) när det(om) är dax att ruva.

Ha en skön helg! På söndag skall det tydligen bli varmt här...+7...ännu varmare längre ned(bor i Kungsbacka kommun söder om Gbg)synd att det inte verkar hålla i sig..

• dallas

Jasså, det visste jag inte ang vinet, med studierna- stora mängder alkohol= ja, det visste jag och rökning då.Hmm.    intressant...

Då får vi se om mina resultat blir bättre nu då när jag inte dricker något vin alls denna omgång..

• dallas

Suhsikatten; phew, vilken tur!!!

Nu är det dax att ta äggmognadssprutan och ÄP på torsdag! Känns pirrigt, skall ju vara helt själv på ÄP, sambon är på jobb, svärmor och svärfar skall ta hand om vår dotter och köra mig dit och hem, får hjälp med barnpassning på torsdag kväll/natt oxå ifallifall man mår piss-nu har jag aldrig gjort det innan men man vet ju inte...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?