• pp08

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Innana: vad tråkigt. Hoppas ni har mera tur nästa gång. Det låter smart med IVF innan frysförsök om man inte är pur-ung längre. Lycka till.

• pp08

Var  på VUL idag och det ser bra ut. 2 blåsor på 17mm, 5blåsor på 10-14mm, 4blåsor på 6-9 mm. Och detta efter 5 sprutdagar Menopur och 1 dag Orgalutran  
    Det blir ÄP på måndag....hoppas de små växer till sig så att det finns många att välja på. Tror jag aldrig har fått så fint resultat efter så få sprutdagar.

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)

***SPRAYAR***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***SPRUTAR***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP v43, bor i Göteborg

***ÄP***
    pp08, IVF4 (syskon IVF1), ÄP 8/11
    ***ET***

***FET***
    Fjällsippan, syskonförsök nr 4, FET 10 november, Falun IVF-klinik, bor i Stockholm

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
    Sushi IVF 4 ET 13/10 TD 27/10
    Eviglängtan IVF, ET 25/10, TD 10/11, 39 år, bor i Skåne

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Inanna, IVF nr 1, FET försök 1, 42 år, bor i Göteborg, BF 110616

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    dallas, 37 år, inväntar syskonförsök till våren, bor strax söder om Göteborg
  • pp08

Fahlvik:håller tummarna att det verkligen är ett pos. test!!!

Var på äggplock idag och det blev 8st ägg. Hoppas bättre resutlat på de första gångerna då inte alla ägg var mogna eller befruktade. Eventuellt ET på onsdag.

• pp08

Av mina 8 ägg var 4 omogna, 1 inte befruktad, men 3 befruktad. Hoppas de 3 delar sig fint så att det blir ET imorgon!

Tråkigt att så många ägg inte var mogna, har haft det förut. Om det inte blir någon grav. denna gång och jag ska fortsätta med ny behandling skulle jag nästan ville kräva fler sprutdagar. Är väl svår bedömning om man har ägg av blandad storlek, de stora kanske rymmer, de små får inte möjlighet att växa på sig.

• pp08
    turlid70 skrev 2010-11-09 14:08:39 följande:
    Vad surt att hälften av dina ägg skrotades, kräv absolut fler sprutdagar nästa gång. Hur länge sprutade du denna gång? Håller tummarna stenhårt att de resterande äggen delar på sig fint-fint till imorgon.
    Sprutade aldeles för kort. sprutstart lördag, ÄL spruta nästa lördag.
    Berodde väl på E2 värdet och hur äggen såg ut. Har faktiskt alltid haft några omogna ägg, och inte sprutat många fler dagar. Har dock alltid fått 1 finfint embryo tillbaka. Förra gången blev det 3finfina embryo, 1 till mig (=gravid) och 2 till frysen....som tyvärr inte blev någon grav.

Ska ringa till kliniken imorgon innan jag åker dit och höra hur det har gått, om man kanske kan få 2 tillbaka (beror på kvaliten).
  • pp08

Tjohoo: Nu är jag ruvare x2!

Fick nämligen 2st tillbaka, 4celligt och 7 celligt (2dagars embryo). Det tredje delades inte fint och gick inte att frysa.
    ca 10% chans/risk på tvillingar, så borde vara mera för att i alla fall 1 fastnar!!!!

• pp08

Fahlvik: när har du tid för VUL? Spännande....nyfiken om både Moshi och Koshi har fastnat
    Hur var dina embryo (hur många celler?) om du kommer ihåg.Grattis i alla fall till 1 eller 2

• pp08

Underverket06: jag går hos CvL i uppsala.

Frågade själv innan ET (på telefonsvararen på morgonen) om jag kunde få tillbaka 2 beroende på antal och kvalitet. Detta var IVF4 och dottern blev till vid IVF3, gjorde även ett FET i höstas.  Om jag inte hade frågat skulle jag nog inte ha fått tillbaka 2. Men nu i efterhand tycker jag det var klokast. Ena ägget var 4-celligt vilket är optimalt efter 2 dagar, det andra 7 celligt, vilket kan vara jättebra eller just inte (om det delar sig FÖR SNABBT). Det skulle ha varit svårt att välja vilken av dessa skulle haft bäst chans vid ET och vilket som skulle frysas. Det 3e befruktade ägg såg inte bra ut och gick inte att använda.

Eftersom tvillingchansen "enbart" skulle vara 10% gick läkaren med på att sätta tillbaka båda. Nu blir ruvartiden extra spännande.....

• pp08
    Fahlvik skrev 2010-11-12 18:32:15 följande:
    Har inte ringt kliniken än, tesdag är inte förrän på måndag, 20 dagar efter insättning. Det är då jag "får" ringa. Har undrat när man ska få första ultraljudet, nå´n som vet? Kan INTE vänta till vecka 12 eller vad det brukar vara ;o) Om det finns 2 busar därinne behöver jag alla 9 månader på att förbereda mig mentalt!
    Jag fick inte veta så mycket om embryona (visste inte att man kan fråga) men har för mig att de nämnde 4-5 celler men de var inte säkra. Låter det normalt?

Kom på ett symtom till jag hade runt ruvdag 9 (när jag testade negativt) och det var dåligt humör! Trodde det var mitt PMS-humör. Det höll på ett par dagar och nyligen läste jag att det var ett grav-tecken också! Så nu vet ni om ni skäller på allt och alla och skäms sedan, och börjar skälla igen Skäms
    man brukar få vul mellan v6-8 för att bekräfta grav. samt koll att det är på rätt ställe
  • pp08

Fahlvik: Ja, jag menar i vecka 6-8. Och du gör VUL hos IVF kliniken. Sedan är du klar hos kliniken och kan du fortsätta, dvs skriva in dig hos mvc.

Hjärtat kan börja slå från v.5 och har man tur ser man det redan vid VUL i v.6. Om man inte ser det så tidigt är det inte fel, då får man komma tillbaka lite senare. Jag gjorde mitt i v. 6+2 och såg ett pickande hjärta för 2 år sedan

I ditt fall kan de se förhoppningsvis 2st, eller i alla fall 2st hinnsäckar. De kan också se om de har ungefär samma storlek, kan ju vara att en av de har avstannat. Det är ganska vanligt att se "rester" av den andra om bara 1 har fäst.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?