• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vad spännande Hönan! Och vilket bra namn!

• Sunseed
    pp08 skrev 2011-02-11 07:07:17 följande:
    CB digital visade GRAVID 1-2veckor idag på RD13
    Wow! Ett stort grattis!
    Och jag instämmer i lycka till:et (gissar att det snart plockas ägg för fullt). 
  • Sunseed
    Fjällsippan skrev 2011-02-11 16:14:07 följande:
    Tack för tummar och lycka till ! Här sitter jag och är lite vimmelkantig efter plocket. Fick något lugnande innan som är nytt för mig, och effekten sitter fortfarande i. Det blev 8 ägg. Det känns bra. Mannens leverans såg hyfsad ut idag, så de skulle överlägga huruvuda det blir vanlig befruktning eller ICSI. Imorgon vid 11-tiden får jag veta status på befruktningen. Måste lägga mig på soffan igen. Kram.
    Tjoho, grattis! 
  • Sunseed
    Inanna Li skrev 2011-02-12 14:45:23 följande:
    Själv vaknade jag till syndafloden på RD 5 i torsdags morse och befinner mig sen dess i helvetets nedre botten. I två dagar har jag legat i sängen och gråtit så mycket att jag är svullen i ansiktet och har knappt någon matlust eller livslust överhuvudtaget. Tvivlar på om vi någonsin kommer få befruktade ägg av bra kvalité då hela tre blastocyster visat sig ha genetiska defekter. Jag kanske måste inse att min ålder är det absolut största hindret även om jag värper ägg som en 25-åring. Kvantitet behöver ju inte alls betyda kvalité. Och ett bra AMH-värde är ingen säker väg till babylyckan!  Kanske min kropp är allt annat än baby-friendly! Men om kliniken accepterar att jag fortsätter är min plan ändå att satsa på en ny ICSI i mars.
    {#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Kram till dig
  • Sunseed

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars
    Hönan, 38 år, IVF1, vecka 11

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ET***
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, ET 29/1, TD 14/2, ruvar på 2, CvL
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Inanna, 42 år Göteborg, ICSI 1 - FET 2 5/2, ruvar på blastis, TD 22/2
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, FET 9/2, ruvar på blastis, TD 23/2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, ET 13/2, ruvar på 2 4-cellingar, TD 28/2 
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , ÄP11/2,ET 14/2, ruvar på 2 st, TD 1/3
    Sunseed 39 år, IVF 1, Falun, ÄP 9/2, ET 14/2, ruvar på en blastis. TD 27/2

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver

• Sunseed

Ska man ha mensvärk efter ET? Det moler, fast mer i livmodern, nästan som miniträningsvärk. Kan det vara efter "ingreppet" igår, ni som vet och kan lite mer?
    Utöver det fattar jag inte vad som har hänt med mitt humör - jag är strålande med små lyckorus. Det måste  vara att fas ett i pärsen är över...  

• Sunseed
    Snösport skrev 2011-02-16 10:02:17 följande:
    pp08: hoppas förkylningen försvinner så du kan andas ut lite mer.

Turild: nä jag vet inte än om mina 2 som odlas vidare klarat sej...det vet jag väl imorgon senast...hoppas där med, men eftersom vi tror det ska fastna ngt nu så kanske jag ändå inte behöver dem...hoppas på det. Min ålder gör ju att nu efter 3 års försök eftersom jag träffade min kille sent så  får vi ett barn är vi mycket nöjda att ha fått vår familj...hoppas det blir så...tror det till motsats bevisats Skrattande ok, född flexibel optimist!
    Jag träffade min för tre år sedan - bättre sent än aldrig. :)
    Jag håller alla tummar för att ni får er familj snarast möjligt!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?