• Mimmsann72

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Välkommen mamman0301 {#emotions_dlg.flower}

Spears - jättegrattis GravidPlus

• Mimmsann72

Ruvar på dag 8. Igår kväll och idag har jag tyckt mig kunna ana menskänslor i magen vid några tillfällen. Svaga, men ändå där. Usch!

Brösten fortsatt aningen ömma, ibland lite mer och ibland lite mindre?

Det är verkligen gastkramande att ruva Död

Och jag har fått massor av finnar i ansiktet också.

Som ni märker, en ständig klagolåt från mig, sorry! Jag känner mig ofta ganska glad också. Har ju trots allt inte fått ett Minus ännu. Drömmer

• Mimmsann72
    {#emotions_dlg.flower} Inanna - nu är det ICSI 3 som gäller och det kommer att gå bra! Fram med sprutorna, kavla upp ärmen och kör. Sen kommer bebbenHjärta
  • Mimmsann72

Fruttan - vilken skörd av befruktade ägg, Grattis. Jag är imponerad, själv fick jag inget befruktat på mina 6 första och endast 1 på mina 10 senaste. Lycka till på ETSolig

• Mimmsann72

Zinfandel - håller tummarna för fin-fin skörd idag Glad{#emotions_dlg.flower}

• Mimmsann72

Turild - jag är helt inne i min ruvning också. Bortvänd från omvärlden, bara fokus på min egen kropp. Idag är ruvardag 9, halvvägs till TD. Jag räknar ET som dag 0. Vi får väl kämpa på och försöka hålla skenet uppe mot omgivningen så gott det går...men sanningen är den att det bara finns en sak som är intressant nu och det är äggetFlört Lycka till med ruvandet idag{#emotions_dlg.flower}

• Mimmsann72

Underverket - mitt IVF 1 slutade med 0 befruktade ägg. Den gången hade vi personligt uppföljningssamtal med läkaren på kliniken. Vi fick välja hur snabbt vi ville ses och bokade tiden ca två veckor efter det dåliga beskedet. Men det hör till saken att jag bor i Stockholm och har min klinik här, så jag har ingen hemma-läkare.Solig

• Mimmsann72
    Gråter Pralinen Jessica - jag känner med dig. Passa på att njuta av sommaren och vin och annan lyx. Snart är det v.33 och sen blir det baby{#emotions_dlg.flower}
  • Mimmsann72
    Rynkar på näsan hej Turlid70 - jag har ett tre dagars-odlat ägg. Men tyvärr såg jag nu på lunchen en väldigt ovälkommen brun strimma i trosan. Fan också!!!
    Känns kört, när jag känner efter i hjärtat, vi får se imorgon. Ingen idé att testa nu på några dagar, för jag har hört att man kan testa + flera dagar efter ett missfall. Så man inte först blir jättelättad och glad för att sedan bli helt tillintetgjord.
    Ska rycka upp mig, känns inte så hoppfullt. Men jag får försöka se fram mot mycket vin i sommar och ett nytt försök i höst.

Första dagarna efter ET hade jag ganska mycket underliga känslor i hela mellangärdet. Brösten var väldigt ömma. Det är dom nu också från och till, men inte lika mycket som i början. De sista dagarna, typ ruvardag 5-9, har jag inte känt någonting...förutom lite i brösten då.
    ...Jo, i förrgår tyckte jag att jag hade jättesvag menskänsla en kort stund, igår också...

Jag får hålla tummarna för din ruvning nu istället Flört. När tänker du testa?
    {#emotions_dlg.flower}Solig
  • Mimmsann72
    {#emotions_dlg.flower}ta hand om dig Zinfandel!Det blir bättreGlad
  • Mimmsann72

Uppdaterar; det blir ÄP på måndag för mig.

tar ett  test imorgon, men jag har mens, så loppet är körtGråter. Drar till Spanien med maken och kurerar ossSkål! Kram till alla goa medsystrar på ett tag!HjärtaSolig

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP troligtvis v19
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, VUL 11/5, VUL 13 /5
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5

***ÄP***
    Lenafena, 41, Åmål, ICSI 1 Carlanderska, sprutstart 29/4, ÄP 12/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, sprutstart 4/5, ÄP 16/5

***RUVARE OCH TESTDAG***

Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5

***GRAVIDA***

Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***

Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • Mimmsann72

...det blir inget äggplock för mig på ett tagFlörtdet kom med av misstag{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?