• pralinen jessica

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Halloj tjejer!
    Nyss hemkommen från SU, mina 2 eskimåer var lika fina nu som innan frysning.
    Nu bor dom hos mig! TD blir 26/8!
    Eftersom det var vårt 3:dje försök så trodde vi oxå att det var det sista, men tydligen räknas inte
    frysförsök i naturlig cykel. Om det skulle skita sig nu så har vi alltså ett stimulerat försök kvar!

• pralinen jessica

Inanna - Kör så det ryker tjejen!!! Håller alla mina 2 tummar för er skull!!!{#emotions_dlg.flower}

Första dagen på jobbet efter semestern, sov nästan inget alls i natt. Tankarna bara yr på
    med bebistänk...  Jag tar det himla lungt på jobbet nu och mina arbetskamrater har full förståelse,
    känns så skönt.
    Ni som blivit gravida utan stimulering, hur tidigt kände ni att ni var gravida? Är på RD 4 idag så eskimåerna
    borde väl snart rigga sina igloos. Lång väntan tills den 26 aug... *pust*
    Ha en fin kväll tjejer!!!

• pralinen jessica
    turlid70 skrev 2011-08-19 13:19:37 följande:
    Har ring och pratat med karolinska ang mitt blodprov förra vecka. Erytrocyt antikropparna i mitt blod har inte ökat än så länge. Jag är överlycklig, så att tårarna rinner. Nytt blodprov om dryggt en månad. Nu är det bara en vecka kvar till rutin UL och sen ska vi avslöja för mina barn, måste berätta till min chef också, snart blir det svårt att dölja magen, gick in i v 18 idag ju Solig.
    Ååh vad skönt!!! Grattis vännen!!! Njut!!{#emotions_dlg.flower}
  • pralinen jessica

RD 7 idag och har börjat få ont i magen... BIM i morgon så jag känner mig lite nervös och rädd att det kommer
    skita sig igen. Önskar verkligen att det är fel känningar jag har...

• pralinen jessica

Zin - Jag sprutade inte alls, ostimulerat FET vettu! Tyckte dock att det var lite konstigt att jag inte behövde ta några vagiatorer denna gång, men det kanske är så när man inte har pumpat kroppen full med hormoner...Förvånad

• pralinen jessica

Halloj tjejer! Nu måste jag tyvärr meddela att även detta försök gick åt skogen.
    Fick min mens idag och gravtestet var negativt. Vi kommer göra ett uppehåll
    nu. Det tär på kroppen det här...
    Ha det gott!!! Kram Jessica

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin augusti.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 8/8, BIM 24/8 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst

***FET*** 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm, 2 skruttembryon tillbaka 17/8
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. Progynon from 21 aug

***SPRAYAR***
    Celin, 39 (i okt), Stockholm, spraystart 20/8 (IVF2 för syskon)
    Victoria71, 39, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, sprutstart 25/8 (inte börjat än alltså)

***SPRUTAR***       
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1, CvL
    mamman0301,39, Blekinge, IVF2, Cura Malmö

Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 3 i Örebro spraystart 27/7, sprutstart 18/8
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC sprutstart 11/8
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, Syskonförsök 5 Sprutstart 20/8 korta metoden. (troligen sista försöket)

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012

• pralinen jessica

Halloj tjejer!!!
    Grattis till alla ruvare!!!
    Nu har jag kommit på fötter igen och kan se frammåt mot nästa försök, börjar
    spraya 12/9. 3 veckors spray blir det annars hade vi fått vänta tills v.45 med ÄP.
    Är tydligen jätte mycket att göra på SU nu, svårt att hitta tider.
    Har bokat tid för att kolla bakteriell vaginos i nästa vecka på vårdcentralen, om det nu
    skulle vara det så hinner jag med en kur innan det blir dax för ivf!
    Ha det fint tjejer! Kram Jessica{#emotions_dlg.flower}

• pralinen jessica
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-01 10:50:34 följande:
    Går du på Sahlgrenska??? om de har jättemycket att göra bådar ju inte gott för oss Vilken läkare har du??

PS.. snart är tråden uppe i 10.000 inlägg....måste vara en av de längsta trådarna på FL eller?
    Jag går hos Åsa Magnusson! Jättebra läkare! Vem har du då?
  • pralinen jessica

Nyss hemkommen från VC där jag testade om jag hade baktriell vaginos...
    Jajjemen visst var det så!
    Skönt att få fixat det inför nästa försök! Fick till råga på allt urinvägsinfektion i fredags
    så nu äter jag medecin för det oxå! Men jäklar vad laddad jag e inför spraystart 12/9!!!
    Ha en fin dag tjejer!!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?