• TyckOmMig

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

tjorven1-jag vet ju inte hur sakta/fort dt stiger via IVF men antagligen tillräckligt för att få Plus på TD och vad jag läst mig till är det möjligt även tidigare trodde jag skulle kunna hålla mig till TD men hade sådant hugg i sidorna tidigt på morgonen så dum som jag var testade jag ju på Ruvardag 12.Mår lite tjuvtjockt ännu men det har säkert med inbillning och proggisarna att göra...men ska vara duktig och ta alles tills imorgon bitti sen får jag ringa CFC.

Det har ju varit väldigt turbulent att börja IVFi juli mitt i semestertider byten av läkare hela tiden Dr Svend hann jag bara hälsa och han var med vid första VUL på då jag var/är en ovanlig patient...jag har ganska många barn sedan tidigare.
    Även vid ÄP hann jag inte opponera mig angående lugnande då jag faktiskt trodde att jag skulle få Rapifen eller dylikt tydligen måste man be om detta men det bara kördes på visst jag har fött två av mina barn hemma och mina andra utan bedövning men ÄP är riktigt jobbigt enligt mig trots ynka tre ägg denna gång då jag fick reda på att resten var ägglossade.
    Sen får man ju inte ens chansen till att vila mer än typ 5 min sen är det bara att gå vidare kändes helt främmande för mig var livrädd över att ens kissa efter ET tror jag frågade 3 ggr om det var möjligt att jag kunde det var livrädd att kissa ut de två små så jag var verkligen nybörjare och med en slemhinna på dag 6 på 18 mm lika dag 10 då kanske mitt upplägg ska se annorlunda ut om vi ska göra om ytterligare en IVF-det tredje gick ju inte till FET så en annan plan behövs nog antar jag och vill jag försäkra mig om.Någon som vet om CFC gör långa protokollet?Min läkare säger att de ger fler ägg.

Zinfandel-Är 45 år Småland  IVF1

• TyckOmMig

Sunseed-grattis till valp-vi ska oxså utöka vår flock med en valp om ett par dagar.Vilken ras har ni satsat på?Vi har redan 4 små i flocken då vi har kennel men valt en annan ras denna gång.

Sen har vi en himla fördel med att mannen min åter fått helgjobbfrom nästa helg och fram tills jul i varje fall så OM det skiter sig denna gång kan jag/vi mkt enklare klara av att åka även i höst/vinte innan jag blir stenålders!

Nu ska jag och mellandottern åka till Lund innan JoJo korten går ut.Min gamla hemstad -skönt att ta ett break från allt så man skingrar tankarna dessa sista konstiga väntans dagar.

• TyckOmMig

Tuvalina-vilken underbar nyhet att gå in så här sent på em och läsa att där finns ett ägg säkert guldägget säger jag med.Håller tummarna för att det går toppen!Tack för mailen av DHEA faktan från dig.

Tyvärr så testade jag negativt även idag på TD så det blev inget denna gång.Får se vad CFC tycker att vi ska göra om vi försöker ännu en gång.
    Står ju i papperna man fick angående Lutinus behandlingen att mensen kan utebli men jag undrar lite hur länge då???Nu så har jag mest lite huvudvärk och är varm...var skönt att gå en skogspromenad  med hundarna tidigt imorse och ventilera med sig själv brukar göra promenaderna dagligen annars men sen IVF behandlingen startade har det blivit mindre av det då jag varit lite annorlunda i kroppen så det blir att ta upp motionen mera igen och boosta så gott det går så får vi se vad CFC säger imorgon om framtiden.
    Sköt om er alla jag är så glad att ni funnits för mig då jag var helt novis inom detta område då jag ju har barn på naturlig väg sedan tidigare.Man blir så ödmjuk och tacksam då man inser vilken lycka det är med barn men så svårt för vissa.Ni är så fina som stöttar och peppar varandra.Stor eloge till er alla.Kram.

• TyckOmMig

MissBoring-tack för info då ska jag inte bli för nervös om det dröjer då jag annars är så regelbunden.
    Blir menstruationen rikligare oxså eller?

Fick teletid imorgon till CFC och Dr Svend så vi får se vad han säger enligt dom kan man köra direkt när menstruationen kommer igång-vilken erfarenhet har ni andra av att göra så?Ris & ros bara jag som har tiden emot mig där antar jag då jag är äldst i trådenObestämd.Bollar frågan med min privata läkare här hemma oxså.Får se vad de säger oxså men vill hemskt gärna att ni delger er era erfarenheter där ni lärda!Hjärta

• TyckOmMig

Just pratat med Dr Svend nu vid kl 13 och han anser att det är fullt möjligt och inga konstigheter att påbörja på denna mens som inväntas-får se vad min privata läkare anser.Svarade ju bra på 375 IE men troligtvis ökar vi ändå till 450 IE trodde Dr Svend.Så det är bara till att sadla om och orka det gör jag och tiden ligger för oss att göra dessa behandlingar just nu så vi måste chansa och våga satsa det finns knappast några andra alternativ!

• TyckOmMig

Idag kom mensen och jag gick på min egen magkänsla att välja långa protokollet denna gång så jag får vänta lite tills den 6/9 med att börja med nässprayningar.Även det helt nytt för mig.Kanske mkt jobbigare men så har vi gjort försök med bägge protokollen både korta och långa.Sen hinner jag äta DHEA Prasteronet lite längre tid oxså...och vem vet vi kanske lyckas på egen hand hur är det där egentligen när man kör långa protokollet?

• TyckOmMig

Jag ska oxså köra långa protokollet denna gång och då starta den 6/9 dag 21 med nässpray 1 dos 3ggr/dag mens kommer innom 14 dgr om ej blivit gravid på hemmaförsök med Pergotime får gravtesta innan sprutstartenFlört 20/9 1 dos 2 ggr/dag+450IE Gonal-F i 8 dgr VUL 28/9 så jag ska oxså ha nässpray i 3 v...inget jag ser fram emot att få huvudvärk men så har jag testat då jag ville köra långa denna gång.
    Fick mensen i fredags slutade med progesteronet på onsdagen och på cd 2 i lördags fick jag ut två rejäla klumpar är det vanligt efter ET och i vårt fall två överförda???Sådan mens har jag aldrig haft annars riktigt ont gjorde det den dagen men nu är det lugnt!Var ändå lite villrådig i lördags över att inte starta korta protokollet då det är jag som vill testa det själv.Har ingen aning om vilken score vi hade på våra ägg då vi aldrig frågade om det-får ni alltid reda på detta i Sverige?

• TyckOmMig

Åh vilka generösa människor ni är som kan tänka er att skänka mediciner till oss behövande med ansträngd budget för det är onekligen dyrt att både betala medicinerna OCH IVF behandlingar.Har inboxat och skrivit till er båda!Stor eloge till er.Hjärta

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?