• snorpan02

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi4 har varit borta på festligheter hela helgen om du inboxar din adress så skickar jag gärna progesteron till dig, har recept för en omgång till och jag tar aldrig vagiatorer vid hemmaförsök.

Linköping, Angelic, nu håller vi tummarna

Nu Syskon, Underverket lycka till nu jag själv går och funderar på när sista gången blir, jag har turen att ha 2 barn men min man har inga och det vore så kul att få se honom som pappa. Nu har vi turen att ha 7 ägg i frysen men det kan ju gå som för Vi4 att de inte klarar upptiningen och jag känner att min kropp och psyke tar stryk av alla dessa hormoner och sen är jag ju inte ung, 42 år...och ekonomin...så den dag jag bestämmer mig för att inte göra fler försök usch och fy nu när jag inte hann med en FET innnan sommaren kändes faktiskt skönt, som du skrev att du tycker din man är attraktiv igen, det är ju så man vill känna.

Stort grattis  mamma gås vad härligt. 

• snorpan02

Hej på er alla tappra tjejer, ni kämpar verkligen, jag sitter här med i-landsproblem men tänkte höra om någon vart med om detsamma?

Min mens är sen 6 dgr, jag har haft 37,9 -38 i morgontemp i 5 dgr nu och känner mig trött, varm o har pms...
    trodde att hemmaförsöket hade tagit sig men efter 3 negativa gravtester, så verkar det här vara  en liten stressgrej för att jag ska bli hoppfull och sedan besviken ...Alltså jag vet att detta förekommer men brukar er kroppstemp gå upp till 38 och ligga kvar i 5 dgr innan mens?

Anegliq hur har det gått för dig, har du testat? Mamma Gås går det bra?

Linköping usch vilken tråkig händelse, hoppas du Miss B slipper detsamma. Zin hur går det för dig, ska du göra en extra lång behandling?

Kram från hon med PMS och I-landsproblem       

• snorpan02

Zin förlåt jag läste ngn annan tråd igår och var nog lite snurrig, men hur går det

Vi4, ja imorse hade det sjunkit till 37,4 men jag mår illa, känns som det eldar på inombords dvs vallningar men inga svettningar och humöret är värre än nånsin är en riktig bitch så fort jag öppnar munnen för att sedan säga förlåt och självklart dyker inte mensen upp men som du skriver så är det nog bara efterspel från förra ivf och jag tror på lite stress.  

Nu är det dags att beställa hem ÄL test, boka tid hos doktorn och kolla upp sköldkörteln igen, det är kanslke den som krånglar...

Vill bara vara mitt gamla jag igen....    

• snorpan02

Hej tjejer, vad det händer saker här på dagarna... äntligen fick jag min mens, 7 dgr sen så igår låg jag o kved och störtblödde ocvh imorse var jag helt sänkt och kom inte ur sängen förrän 11.00, helt ur gängorna men nu är jag på banan igen hmm eller inte.

Hemulen nu har inte jag läst allt vad som hände dig men jag hoppas din läkare tar prov på skrapningen eller kollar ditt Hcgså du inte har någon partiell mola eller något efter din senaste graviditet. Det hade jag förra året och då började jag också blöda efter missfallet och tyvärr tog det 4 månader att bli av med en oönskade molan.

Angeliq håller tummarna att det går vägen men jag vet hur jobbigt det är.

MissB grattis, 4 blir 2 till dig och 2 till frysen

Nu är det dags för mig att packa, ska med 19 st 11 åringar på fotbollscup i dagarna 3, har laddat med massage idag, ska sova på liggunderlag i 3 nätter (ajajajaj)

Kram                

• snorpan02

Hemulen, vid partiell mola så kan de finnas hinnsäckar, men de kanske har kollat ditt Hcg, om det har sjunkit så är det ingen fara, när jag en  månad efter mitt missfall kollades så hade jag 74000 i Hcg därför tog de prov på resterna och molan konstaterades. jag vill inte oroa dig men hellre att de kollar en extra gång än ingen.

vi4 ja vi kanske ses på CvL i augusti om vi inte båda lyckats med hemmaförsök vill säga..

Zin och Mamma Gås lycka till nu och självklart Miss B

Tjorven det känns onekligen konstigt att du ska behöva må så dåligt av medicin

Nu skiner solen, dags att ge sig ut och lapa D-vitamin innan regnet kommer

• snorpan02

Grattis Tuvalina o Underverket till era bröllop

Zin vad härligt med så fina ägg, håller tummarna nu för ett plus

Angeliq så trist så trist, hoppas du får ordning på ÄL, min mens blev ju 7 dgr sen så nu
    vet jag inte riktigt när jag ska börja testa, kollar tempen så ofta jag kan..men det får bli som det blir.

Linköping hoppas allt vänder nu så att det funkar för dig, jäkla elände när hormonerna spökar

Nu ska jag njuta av solen och hoppas de((drömföretaget) ringer och säger att jag fått jobb

Kram              

• snorpan02

Hej tjejer

har missat ett par dgr härinne men nu har jag en liten fråga till er härinne. Är det ngn som liksom jag drabbas av yttre svampinfektion efter varje ivf? Efter senaste gången så kommer den och går och självklart
    lyckas jag få en glad gubbe på ÄL stickan men samtidigt denna klåda vilket gör att hemmafösöket bara blir en lång pina, drbbas ofta av detta efter mens med men min gyn menar att det är för att man är extra känslig.

Någon härinne som har något bra tips ang detta?

Kram

PS Zin hoppas du får plus snart

• snorpan02

Tack för alla tips ang svamp, jag får väl följa era råd ang socker och dra ner på vinet....

Äter inte massor av socker men som någon skrev så är det ju socker i allt. Förut har jag fått köra
    Flukazol tabletter 1 vecka innan varje mensen började  i 4 månader då lugnade allting ned sig.

Ska höra med min nya gyn vad han tror om det.  Baktriell vaginos har jag haft och det är något helt annat
    då får du ex köra en veckokur med Flagyl. 

Jag är iallalfall nöjd att jag fick glad gubbe på dag 16 och jag utnyttjade det väl   hoppas på ett plus om 10 dgr...vem vet plötsligt händer det...

Kämpa på nu allihopa

• snorpan02

Hej Tuvalina

har märkt att det blir mycket att läsa ikapp när man tar lite semester från tråden, själv inväntar jag glad gubbe som borde komma i övermorgon och då ringer jag Uppsala, har byggt upp ett lager med 7 ägg där. 

Ska bli skönt att göra ett FET istället för alla nässpray och sprutor, har provat igenom hela garderoben imorse och efter 5 ivf och massa ursäkter (haha) så kan jag slänga hälften, midjemåttet är inte vad det borde vara ....eller så har kläderna krympt.  

Kram på er

PS Visst är det så att när man gör FET så blir det återinföring 3 dgr efter glad gubbe eller hur är det?      

• snorpan02

Hej

Igår fick jag dessvärre tacka nej till ett jobb jag verkligen ville ha men de ville inte betala marknadsmässig lön utan jag hade hamnat under min A kassa, och jag tycker fortfarande att det skulle kännas jobbigt att behöva ljuga om en ev graviditet på ett nytt arbete men imorse så kom den lilla gubben upp så nu satsar jag på att denna FET tar sig jag menar Plötsligt händer det....eller?     Och sen får jag hitta ett nytt jobb som jag kan överleva på jaja det blir nog bra till slut.

Nu väntar jag på att CvL ska ringa o berätta när jag får komma till dem.

Lycka till Tuvalina

kram  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?